673 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Min første mc, men er i tvivl Min første mc, men er i tvivl

Ja, jeg står og skal til at købe min første mc smiley Men jeg er kommet lidt i tvivl, da jeg har ca. 50.000kr at gøre godt med.
Jeg har kigget på en Suzuki Gs 500 k4 fra 05 der har gået 2200km, den syntes jeg virkelig godt om, også fordi den er næsten ny.
Men til at starte med ville jeg have kigget på en Suzuki gsf 600 bandit, da den jo har noget mere power (til når jeg er fyldt 21 naturligvis)

Mit dilemma er så nu, er der meget forskel på de to cykler, da gsf'eren jo er ældre og har gået noget mere (omkring 30-40.000km). Er det sikkert at vælge 600'eren frem for Gs 500'eren?

Det skal lige siges at jeg går på HTX for tiden, så jeg har ikke pengene til de store reperationer smiley

På forhånd tak for svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min første mc, men er i tvivl
  • #2   22. mar 2006 ved ikke hvad der ville være det bedste køb, men tror at med banditen får du mere mc, en gs er fin, men efter sigende lidt kedelig, banditen giver udfordringer fler år frem. håber at du kan bruge det til noget.
    Thomas

• #4   22. mar 2006 Begge cykler er meget fornuftige cykler...

Gs'eren er 2 cyl. fin startercykel med ok køreegenskaber

banditten er jo 4 cy. med bedre køreegenskaber end gs'eren, en cykel som der er mere udfordring i og en cykel du vil kunne køre på i flere år end gs'eren. (den bliver ikke så hurtigt kedelig som gs'eren)

Jeg ville tage banditten og få den droslet de første år...

/Jan

• #5   22. mar 2006 tror egentligt at jeg vil give André ret en sv er sgu en fin maskine.

• #6   22. mar 2006 helt klart en bandit, de er pålidelige og går kun i stykker hvis man vælter eller piller på den uden at vide hvad man laver, den kører også klart bedre..

• #7   22. mar 2006 Enig... en bandit der har kørt 30-40K er langt fra færdig...

/Jan

• #8   22. mar 2006 Hehe ok, det trækker mod banditten kan jeg næsten regne ud smiley Det er nu også den jeg helst ville have, og så tror jeg alligevel kun den kan blive billigere end min nuværende polo som har kostet 30.000kr over det sidste år smiley

• #9   22. mar 2006 ville også klart vælge banditten, den er mere brugbar og du får meget mere mc for pengene

• #10   22. mar 2006 da jeg var 18 købte jeg en bandit 600 og fik den droslet kan kun sige at jeg ikke vil bytte min bandit med en gs´ nu hvor jeg er (gammel) nok til køre på nomal.

• #11   22. mar 2006 hejsa

jeg har kørt bandit, og ikke haft problemer med den. den kører rigtig godt, og kan en hel del mere end gs´n.
    Held og lykke.... og prøv begge dele inden du køber.

• Nicolaj R
    Nicolaj R Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   22. mar 2006 Helt klart en Bandit. Gs'eren føles som en knallert sammenlignet med banditten. Du skal ikke bekymre dig om at den er tungere. Det er bare en vanesag. Derimod bliver Gs'eren hurtig tam at køre på. Når du slipper af med droslingen vil du ikke fortryde at du valgte en Bandit smiley Det kan med tiden godt anbefales at købe bedre fjedre. ( Eller købe en hvor de er blevet skiftet) Køreegenskaberne forbedres betydeligt. Du skal ikke være nervøs for de store regninger. Begge cykler er rimelig robuste. Personligt har jeg ikke skulle bruge nogle penge på min Bandit i de to år jeg har haft den udover almindelig vedligeholdelse.

Mvh NR

• #13   22. mar 2006 Hva´... blev Honda af?? hehe smiley Ej, det er vist én rigtig go´ idé med den bandit! Kan da kun være enig med de andre - dén vil du på længere sigt ha´ meget mere glæde af!
    JB

• #15   22. mar 2006 Igen fås den ikke til under 50k smiley eller jo, men så er den alt for gammel til min smag, generelt syntes jeg også Honda er dyr, ellers havde jeg overvejet en CB500

• #16   22. mar 2006 hekto tror nok at vi har stødt hovederne sammen før, en bandit fåes også som en N model og at og en gs med fuld kåbe findes også, at du ikke er enige i folks holdninger gør det vel ikke til en beretiget grund af fyre sådan noget pjat af... hold nu dialogen til hvad den bør være, nemlig om motorcykler...

• #17   22. mar 2006 Jeg ville tage banditten, da der er mere overskud i cyklen end i gs'n og lige meget hvad du vælger skal du drosle - og de er sådan set begge to lige lette at drosle smiley

• #18   22. mar 2006 Tag et kig på min zxr 400 den skal du nok få meget sjov ud af... Ik gs det vil hurtigt blive for kedeligt....Mvh kristian

• #19   22. mar 2006 Ellers, hvordan er en Honda CB500 i forhold til de to andre? Så lige at prisen faktisk ikke var så vild igen smiley

• #21   22. mar 2006 Hekto

hvis du læser mit første indlæg siger jeg faktisk også at en gs er en fin maskine og ingen tvivl om at den er en af de bedste at starte på, men en bandit måske er mere underholdende i længden, hvilken næsten alle der har skrevet her er enige i, samtidig er banditen ikke uoverskuelig at starte på, hvis man ikke har hovedet under armen.

hvor vidt folk roser en bandit fordi de kan lide den eller for at gemme en fejl kan du vel ikke vudere.

ja der er plads til din mening, så længe den går på motorcyklen i stedet for at banke folk i hovedet, fordi du har et behov for at hævde dig selv.

ja jeg køre med mange kubik og ja jeg har mange hk i min maskine, men det kan da aldrig blive din sag. forstår måske bare ikke helt hvorfor der altid skal være en negativ bemærkning med når du skriver et indlæg, vær glad for din mc. og lad vi andre være glade for vores, så er den vel ikke meget længere.

ville bestemt ikke støde dig ved at skrive som jeg gjorde forstår bare ikkedin negative holdning til mange af de maskiner der er herinde, men du må da virkeligt undskylde at JEG giver udtryk for MIN holdning.

• #23   22. mar 2006 nej du har ret idet første er det vel positivt det du skriver, er ikke enig i din måde at formulere dig på, men sådan er folk så forskelige.

nu vil jeg ud og pleje min motorcykel med 900 kubik og 116 hk og jeg elsker hver og en af dem.

• #25   22. mar 2006 For lige at smide lidt flere MC'er ind i kampen, så er der Kawasaki ER5 og GPZ500s
    Sidstnævnte kan sagtens følge med en bandit og en GSX750f når vejen snor sig ;o)

Tag ud og prøv/sidde et par stykker og vælg den DU bedst kan lide. Ingen af de nævnte MC'er har nogle typiske fejl, og finder du en der er holdt med service render du ikke ind i nogle problemer.

/
    Jesper

• #27   22. mar 2006 Næ.... det er ikke altid nemt at vælge! Jeg vil ik´ sige at du skal vælge den éne frem for den anden - vi er ALLE forskellige og kører også forskelligt smiley Jeg tror at du først og fremmest SELV skal prøve maskinerne, se hvilkent én som du føler for og er tilpas på - Der næst, ja, så kommer alt af sig selv smiley Held og lykke... og ses måske på asfalten én dag!
    JB

• #28   22. mar 2006 Min svoger startede på en CB500 fin mask. Han Syntes en GS500 blev for klein i det. Men han var oxo en stor dreng.
    Tror du skal snuppe en 500 som startercykel,(hvis du tænker fornuft og økonomi) en gsf blir måske ikke så hurtigt kedelig, men om 2 år vil du alligevel prøve noget andet. Sveren er oplagt cykel nr2.
    Tror sq det er ligegyldigt om den hedder gs,cb,gp eller er 500. Ta den du syntes er fedest og som passer bedst til din smag. Prøv dem alle!
    Og snak med dit forsikringsselskab!

• #29   22. mar 2006 Er det helt forkert at regne med en forsikring på ca. 2500kr i ansvar som 19årig? Kender en på 20 han skal give 2200kr på hans gs500...

I har sq nok ret, vil prøve at finde en der vil lade mig prøve hans, selvom jeg tror det bliver svært smiley
    Ellers må jeg jo bare tage et lille lån i banken, for tror sq ikke min polo bliver solgt for de 50.000kr alligevel smiley

Kommentér på:
Min første mc, men er i tvivl

Annonce