1.183 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Årgang på KTM 640 SM ??? Årgang på KTM 640 SM ???
Hej.
Jeg kan simpelthen ikke få dette til at passe.
Annoncen her siger at det er en årg. 05' hvilket jeg ikke helt kan forstå, den ligner mere en 98/99 model.
Nogen der ved det ????
http://www.dba.dk/ktm-lc4-640-super-moto-640/id-63989170/
0 synes godt om
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Der er så mange forskelle på den og en 2005er at jeg end ikke gider skrive dem alle her ;o)
Har i øvrigt haft en magen til den i annoncen fra 2000.
En fin maskine til daglig brug. Det er ikke en racer.
Henrik
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Til den pris kan man få en ægte 2005er i SXC udgave født med fedt udstyr og en mere motard-duelig motoropsætning (frisk og agressiv)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Håbede lidt på du så denne tråd
Netop prisen på denne synes jeg også er temmelig høj i og med at det jo ikke er en 05'er.
Men hvordan er denne model ellers? Er der nogle ulemper ved modellen?
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Der er tale om at der i 99 var nogle svage hovedlejer i motoren.
Jeg har haft 97-99-2000-2001-2003-2004-2005 i forskellige modeller uden at opleve problemet, kender dog enkelte med 99ere der har måtte skifte.
Du bør gøre op med dig selv om den skal køre ok friskt og have looket...
Eller om det skal være en helvedesmaskine på speed der skal lave sidelæns lakridser konstant.
Denne er en fornuftsbaseret SM der med ganske få ændringer kan blive ret frisk. Skal det være mere fornuftsbaseret er der XT660X yamahaen..
Den vejer et ton, er tung i styringen, men kører jorden rundt på et olieskift. (har haft sådan en fra ny så kan godt tillade mig at skrive det).
Skal det være en ren ballademaskine skal den veje noget mindre end en LC4.
Dog skal man huske at serviceintervalhyppigheden stiger enormt mens holdbarhedskurven daler mærkbart.
Henrik
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Selvom denne model kan erhverves billigere, er det tilsyneladende ikke der værd.
Har jeg tolket jeres svar korrekt???
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Er det dig eller KTM'en der er bygget forkert siden det er utåleligt at tilbagelægge mere end 50-60 km ad gangen på den?
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Serviceintervaller ligeså 5000km mellem olieskift (undtaget 625 2003 med 2500km)
Jeg har kørt DK-Norge-England-Skotland rundt-England-Holland-Tyskland-DK på 14 dage forrige år på en 640 Adventure ombygget til SXC.
Ingen problemer med komforten der.
Naturligvis ville en rejsemaskine have været bedre, med turen var fed.
At antage at en 640 holder bedre end en 625 er forkert.
En 640 kan naturligvis optimeres i bst-40 karburatoren, men helt frisk blir den sgu aldrig. Tag det ikke negativt! Den er sjov....
En 625 SXC/SMC er født med optimeret cdi, udstødning og ikke mindst Keihin FCR41MX karburator.
Den går som den onde selv var efter den...
En 640 kan nemt optimeres med en ny fladspjelds fra mikuni til 2300,- ..
Den kører friskt og godt med den kombineret med en sxc potte og forrør.
Det optimale er dog en Keihin kombineret med cdi og potte…
Der er forskel, ikke mindst i brændstoføkonomi hvor keihin vinder stort.
Faktisk kender jeg sgu da en med en 625er til salg...
Den kan ende på dk plader billigere end den anden.
Send mig en pm med dit budget m.m.....
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
hvad med en husaberg fc(e) 501 årg.99 med enduro og nye motardhjul 45 km siden renov(9300,-kr) hardcore opsætning61hkpå lakridsen 5.gears vheeli og et prik til 6. og man køre 170-190 på et dæk,modvind fortrækkes :=]
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 63
Årgang på KTM 640 SM ???