1.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

renovering af oliehætter og ringe renovering af oliehætter og ringe

hey nogen der har et ca tal på hvad det ville koste og skifte oliehætter og olie ringe samt stempel ringe på en honda boldor 900 og om det er noget man selv skal gå i krig med som ny i faget, er jo lige de knastkæder jeg sys kunne gå hen og bli et problem..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renovering af oliehætter og ringe
  • #1   9. jan 2010 Hvis du finder en manual er det ikke det store problem... Det er som regel rigtig godt beskrevet hvordan det gøres...

Men det kræver en momentnøgle og et vel assorteret værktøjssæt...

Prisen ved jeg ikke lige, men det kan ikke koste så meget, med mindre du vil have original honda stumper i...

/ Bülow...

• #2   9. jan 2010 Ja, stempelringe skal jo nok være orginal Honda, men prisen på dem er vel en ca. 300 - 350 kr pr. sæt og et paksæt med oliehætter ca en tusse og så skal du jo nok skifte knastkæderne ved samme lejlighed, så en 3500 til stumper skal du minimum regne med.

• #3   9. jan 2010 Jeg synes nu ikke lige, at det er en operation man går igang med hvis man ingen motor-erfaring har.
    Men hvis man ikke prøver, så lærer man self. ingenting.

Hvis du kender én der ved lidt om motorer, så få da ham til at give en hånd med, så kan man lære uden for mange (dyre) fejltagelser.

men noget helt andet er, hvad er grunden til at du vil skifte stempelringe?
    Utætte oliehætter vil jo typisk resultere i en blå røgsky når man starter cyklen, hvor slidte stempelringe vil give blå røgskyer under kørslen.

Men hvis man skifter stempelringe, så honer man normalt også cylindrerne, og når man skifter oliehætter, så vil det være dumt ikke at lave tæthedprøve af ventilerne, og måske en slibning hvis det er tiltrængt.

• #4   9. jan 2010 Hvis man ikke har teknisk snilde skal man nok ikke gå i gang...

Men har man forstand på at skrue og mod på det skulle der ikke være noget galt i at lave sådan en rep... Men det kræver en go manual og det rigtige værktøj...

Og ja, man honer selvfølgelig sin cylinder når man smider nye ringe i...

/ Bülow...

• #5   9. jan 2010 Hvis du ikke har en ven som er mekaniker synes jeg det er en dårlig ide at gå igang med, det kan lynhurtigt blive meget meget for dyrt!!!!

• #6   10. jan 2010 Start med at købe en Clymers eller en Haynes værksteds manual, og hvis du efter at have læst den synes det er mega forvirrende, så glem det og smid de 10 kg det koster, fremfor at ødelægge den!

• #7   10. jan 2010 Som udgangspunkt, kan det ikke betale sig!
    Udgiften til stumper og paksæt vil koste procentvis mere end mc'en er værd! Som minimum skal de i hvert fald beholde den i 3-5 år efter operationen!
    Skulle du vælge, at gå i gang med renoveringen, synes jeg, at du skal få det gjort ordentligt og give modellen en opboring til nærmeste overstørrelse stempler og så få toppen renoveret samtidig!
    Selvfølgelig skal du også være opmærksom på kæderne i motoren, lejernes stand, koblingspladerne og krumtappens stand.

Det vil sige, at hvis du selv kan stå for adskillelsen og at få de forskellige reservedele hjem, kan du vel have en renovation for 15-20.000 kr. men så har du også en god velkørende klassiker, der kan køre de næste 100.000 km uden problemer!

• #8   10. jan 2010 Kasper:

Om man får boret op til en overstørrelse stempler, har da ikke noget at gøre med om det laves ordentligt.
    Hvis cylindrerne kan hones og stadigt overholde div. tolerancer (og stemplerne er ok), så er det da spildt, at smide penge efter nye stempler, med mindre man jagter ccm.

• #9   10. jan 2010 Vi snakker om en CB 900 fra slut 70'erme til starten af 80'erne og den har garanteret gjort sit. Vi ved ikke, om den nogensinde har fået en renovering før, men uanset hvad, så har den temmelig sikkert kørt en del km!
    Der vil jeg mene, at det ikke er tilstrækkeligt, blot at få nye paraplyer og et sæt ringe! Sansynligheden for, at man er lige så dårlig stillet efter sådan en "reperation" som før er stor!

• #10   10. jan 2010 Ja man skal nok ikke gøre arbejdet halvt, men køre linen ud! Fejler koblingen ikke noget, skal du selvfølgelig ikke skifte den, det samme gælder for hovedlejer og plejllejer! Men topstykket skal skilles og det hele måles ud efter bogen!
    Minimum er altså honing, stempelringe og topstykke, minimum!

• #11   11. jan 2010 det kan jeg godt se.. problemet er den ryger ikke blå men meget kraftig sort røg når den blir skudt af? en mek i kolding sagde mine oliehætter være ødelagte derfro den røg så kraftig sort

• #12   11. jan 2010 hvad er det for en klaphat af en mekaniker? hvis den ryger sort ved gasgivning er det fordi den får for meget benzin og skal justeres, bruger den ellers noget olie?

• #13   12. jan 2010 Ja det er træls at skille den igen, fordi man ikke har målt det hele igennem da man havde den skilt første gang, og dyrt!

• #14   12. jan 2010 ja den bruger ne,lig også lidt olie.. men han påstod hårdnakket at det sorte røg var olieforbruget der tog ved..

• #15   13. jan 2010 Når du tager tændrør ud kan du også se om de er ens, om de er sølet ind i olie, alle billederne af tændrør i forskellige tilstande er nok i den rep manual du har!

Kommentér på:
renovering af oliehætter og ringe

Annonce