{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.564 visninger | Oprettet:

Begynder MC til hverdags transport ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Lige først lidt info om mig. Jeg er 27 år og fik Mc kørekort i forsvaret som 19 årig, hvor jeg kørte en gammel BMW offroader på vej og ja selvfølgelig offroad i 6 mdr, udover det har jeg kørt på en 600 ninja i 14 dage. Så man kan vidst godt kalde mig for nybegynder.

Jeg har 35 Km på arbejde hver vej og jeg overvejer at sælge min bil for så at købe en MC i stedet. Om vinteren kan jeg kører med en kolega, samt min Kone har også en bil.

* Har forelske mig i en Kawa er6-n, er den god til hverdag ?

* Er det fornuftig at bruge en MC som primært transport middel også når det er dårlig vejr (selvfølgelig ikke om vinteren)

* Vil I mene at jeg kan kører frem og tilbage hver dag uden at blive træt af det ?

Måske lidt nogle dumme spørgsmål, men mange år siden jeg har kørt MC, samt jeg har aldrig rigtig haft en til hverdag smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder MC til hverdags transport ?
  • #1   6. jan 2010 Kawaen er en fin maskine. Og gu fanden bliver du ikke træt af at køre motorcykel. Bare kom i gang...............

• #2   6. jan 2010 He he, det er bare et stort spring sådan at sælge bilen, hvis nu det er noget lort at kører når det er koldt og regner (snøft snøft) ikke for at være en tøs smiley

* Jeg kan som sagt kører med en kolega om vinteren og konen har også en bil, men det med at dele bil med en kvinde det er noget med at hun har det hele tiden og jeg fylder benzin på

• #3   6. jan 2010 Jeg har selv en ER-6F altså kåbeversionen og det synes jeg er rart ved f.eks. motorvejskørsel. Men det er en god cykel til transport og samtidig har den også en del funfaktor.

Jeg brugte selv mc som transport i 6 år, hvor jeg kørte de 9 af 12 måneder. Med det rigtige tøj er det ikke noget problem, men jeg vil foreslå at få varme i håndtagene - det koster ca. 1000 med montering og det har jeg været rigtig glad for.

• #5   7. jan 2010 at sige dette på MCG nærmer sig måske blasfemi og jeg skal nok få verbale tæv smiley Men jeg gad godt nok ikke være tvunget til at skulle køre i regnvejr og andet pisvejr , mine motorcykler har altid kun været til sjov og ballade og hvis mit budget sagde at jeg ikke havde råd til 2 fine køretøjer ville jeg købe en driftsikker bil og en billig mc dem har jeg haft det lige så sjovt på .

• #6   7. jan 2010 hov glemte lige hvis du er uenig med mig , så er en er6 en fremragende mc til dette hvis du ikke er for stor 185 cm og 100 kg på sådan en det spiller bare ikke smiley
    så forøvrigt en i markedet igår til en ok pris.

• #7   7. jan 2010 Jeg vil varmt anbefale Kawasaki ER6/f, da min kone har sådan een, og vi begge har brugt den til daglige kørsel på arbejde og i al slags vejr og ferie ture i landet og udlandet - primært Sverige og Harzen. Den er bare god til det hele. Så du går ikke galt i byen med sådan en. Der findes osse mange andre som mindst er lige så gode, fra 600 ccm, så prøv dig frem. Det er jo dig der bestemmer og ikke vi andre....pøj - pøj.

• #8   7. jan 2010 suzuki gsx750f man kan få en 07 til ca 50000 det er en fin cykel

• #9   7. jan 2010 Varmt tøj, varme i håndtagene og så abs bremser, så er du sådan set godt kørende.

Om du kan køre hele året, kommer an på hvor pivet du er, jeg køre i næsten al slags vejr, mens nogle af mine venner ikke køre ud hvis bare de har lovet regn imorgen.

Jeg brugte min mc til og fra arbejde her i efteråret og det hyggede jeg mig fint med, bare et problem at stoppe når man er hjemme.

• #10   7. jan 2010 overvej også en kawa versys, samme motor som er6, men lidt mere allround i det, men begge er fine maskiner som tilmed er billige i drift, træt af at køre hver dag, nej sgu!!

• #11   7. jan 2010 Hvis du kan køre med din kollega hele vinteren, kan du så ikke også køre med ham når det er dårligt vejr resten af året?

Bruger selv min VFR både til transport og sjov, men syns sku ikke længere der er meget charme i at køre transport i dårligt vejr. Tilgengæld vil jeg ikke undvære motorcyklen til sjov og har ikke råd til både bil og mc.

• #12   7. jan 2010 HVis du bare skal pendle, så er en yamaha 125r, eller hvad den nu hedder, da et bud, god benzin økonomi, og kan følge med trafikken.

Ellers er en sv650s da også en mulig pendler!

• #13   7. jan 2010 har ikke læst det hele igennem..

men glem ikke suzuki dl 650..

den har mere komfort end en er6.. men er íkke lige så sjov til sving.. smiley

Prøv nogle forskellige i den gruppe du søger og vælg så derefter..

• #14   7. jan 2010 Kawasaki Ninja 250r! smiley
    Fin lille maskine, der kan brøle hvis man piller lidt ved den! (:

• #15   7. jan 2010 Startede selv på en cbr 600. Har brugt den på arbejde når vejret er til det. Men pas på. Pludselig er der blevet 10Km længere til / fra arbejde.. smiley

• #16   7. jan 2010 Ville nok også vælge den klassiske gsxf. eller du kunne jo også købe min honda, den er sku billig smiley

• #17   7. jan 2010 Jeg ville også kigge på noget 600'er som du allerede har kig på, i hvert fald ikke mindre... Selvom andre måske ikke er enige, tror jeg hurtigt du vil kede dig på mindre...

Startede selv på en GSXF'er... Syns nu ikke længere den er speciel imponerende på nogen områder... Tror du vil kunne finde bedre motorcykler til samme penge...

• #18   8. jan 2010 Det var fandme dejligt med nogle konstruktive og seriøse svar, tak for det, nu har jeg lidt at tænke over . .

Kommentér på:
Begynder MC til hverdags transport ?

Annonce