{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

nybegynder: kawa z750 eller Er6n {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge

Jeg mangler nogle råd ang. køb af motorcykel

Jeg er 30år og nybegynder, jeg har set mig varm på et par kawa. modeller, jeg skal have mig en motorcykel som er ok at starte på men som jeg samtidig kan beholde i en del år da jeg ikke regner med at skulle skifte ud.

håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaring

Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nybegynder: kawa z750 eller Er6n
  • #1   6. jan 2010 Jeg ville vælge z750'eren. Personligt kan jeg noget bedre lide både udseende og køreregenskaberne i en R4 motor frem for ER6'erens twin.

• #2   6. jan 2010 Som 30 årig er det nok en god ide at købe noget, som ikke hurtig bliver for lille.
    Hvilken modeller har du kigget på?

• #3   6. jan 2010 ER6 er IMO en langt sjovere maskine.
    Motoren har en godt træk i mellemområdet, og hvis du ikke har planer om at køre +150km/t er den ligeså hurtig som Z750 i sine mellemaccelerationer.
    Den er gså 26kg lettere, og har ikke et ligeså højt tyngdepunkt som Z750, hvilket gør den noget mere letkørt på de snoede veje.
    Så hvis den primært skal bruges som legetøj i weekenderne, så ville jeg snuppe en ER6.
    Det der kan tale imod den, er at den ikke er af samme dimensioner som Z750, så er du en stor gut, kan den blive lidt kneben at sidde på.
    Det kan du så komme udenom ved at snuppe den i Versys udgaven istedet for.

Men det handler primært om dit temperament samt hvad den skal bruges til.

• #5   6. jan 2010 Har selv købt er6n og syntes den er fantastisk sjov og let at køre på.
    Over 150-160 er den ik morsom, men det er nok bare tilvænning.
    Snakket med den ene af ejerne af rydberg mc om netop de 2 modeller, og han ville også personlig vælge er6n.
    Billigere, lettere, sjovere.
    Er et 192 langt skideskur og sidder perfekt på den. Faktisk det eneste sted jeg kan sidde uden at få ondt i ryggen....
    Men ud og prøv dem begge, men vent lige til det værste sne er væk....

• #7   6. jan 2010 Har prøvet begge. Z750 var rigtig sjov, da jeg prøvede den ved en fransk fohandler, og kunne godt blive min engang. Som nybegynder ville jeg vælge ER6-N, den har kræfterne og kræftoverskuddet, til at du kan beholde den i mange år. også den seje paralleltwin. Men på det pkt. er undertegnede nok forudindtaget. smiley

• #8   6. jan 2010 Jeg har selv ER-6F (den med kåbe) og er kanon glad for den. Den kører helt fint i +150 området (kåben gør nok forskellen fra ER-6N)
    Og selv med min søn bagpå funker den fint (vi er begge lidt store i det..185+194)
    Men som sagt kør dem og vælg smiley

• #9   6. jan 2010 ud af de 2 ville jeg også klart vælge z 750

• #10   6. jan 2010 Kig lidt på Versys istedet, helt klart den med størst fun factor

ved godt det ikke er en af dem du nævner, så betragt det inspiration

• #11   6. jan 2010 Der mangler lige et "som" placer det selv efter behag smiley

• #12   6. jan 2010 Jeg valgte en z750 udfra udseendet og størrelsen. Jeg er selv nybegynder, men kørte en del på er6 på køreteknisk. Den var skide fed at køre og sidde på, men havde ikke den samme "wow" faktor som jeg fik på z750. Jeg er jo ikke ekspert på hvad der er bedst til sving og alt det der, men jeg brokker mig ikke over at jeg valgte en z750. Jeg tror og håber at jeg har den i lang tid, og de ekstra 40 heste og 150 kubik er jo dejligt at have når man engang bliver rigtig god til at køre, og der tror jeg at er6 blir for lille til mig...

• #16   6. jan 2010 begge er rigtigt fede maskiner, men prøv for guds skyld også en versys, du har været ved rydberg, og de er ikke nærige med prøveturene, så afsted det går....

• #17   6. jan 2010 Som begynder ville jeg vælge er6! ved ikke halt om jeg ville sige z750 til en mere erfaren..

men igen kommer det meget an på hvad du skal bruge den til..

i nogle yilfælde ville vælge helt andre i den samme kategori..

men ud og prøv og køb med hjertet..

• #18   6. jan 2010 Jan J: 70K for en ny 06 model er også dyrt. Der er jo kommet en faceliftet model efterfælgende, som alt andet lige vil blive mere populær på brugtmarkedet.

• #19   6. jan 2010 Som Z750 ejer kan jeg jo kun tale godt om den, den kører fantastisk og alle der prøver den er overasket over hvor let kørt den er. Motorens smidighed med jævnt træk fra bunden af uden rystelser, rigtig gode bremser og fornuftig affjedring. I mine øjne er frækt design.
    ER6N tiltaler mig ikke men bliver dit valg efter prøvetur en ER6N så køb en Versys, den er jeg selv faldet for (hvis jeg skulle skifte...eller en Shiver, men der kommer ikke guld ud når jeg skider! )
    Versys i mine øjne en opgraderet og langt mere anvendelig mc end ER6N

• #20   6. jan 2010 Shit er6n er grim i gul!! Men selvfølgelig bare min mening.....

• #21   6. jan 2010 Lad være med at tænke så meget i 'begyndercykel' uanset hvad du køber skal du køre forsigtigt i starten.

Tænk rigtig grundigt over hvad du skal bruge cyklen til!
    Køb ud fra det den optimale cykel som du syns er fedest!
    Så bliver du glad og skal ikke sælge igen næste sæson og tabe en masse penge..

• #22   6. jan 2010 Hey Drenge

Hold kæft en respons havde jeg slet ikke regnet med, jeg har læst hvert et indlæg grundigt.

Jeg kendte ikke til modellen Versys nu har jeg set den og må sige at, den falder desværre ikke i min smag.

Det hele startede da jeg så en Er6-n den syntes jeg var rigtig fed fordi den havde noget streetfighter over sig,
    Da jeg så en dag skulle i Fakta (5 min fra hvor jeg bor kbh Nv) stod der er Z750 helt sort uden for, damn det var krafthelvede fed (sådan en må jeg bare eje)

jeg har så kigget en del og tænkt og tænkt over hvad jeg skulle købe, for som sagt er jeg nybegynder.

Efter jeg har læst jeres mange indlæg må jeg indrømme at valget nok bliver på en Z750 men jeg må nok ud til en forhandler der vil slippe mig løs på de 2 modeller.

når nu man skal ud og prøvekøre, skal man så have hele sættet med, grunden til jeg spørger er at jeg "kun" har jakke,hjelm og handsker.

1000 tak

Michael

• #23   6. jan 2010 Du må prøve i bar røv og sandaler!! Bare man har en hjelm så det fint..

• #24   9. jan 2010 Jeg tog mit kørekort på en ER6 i 2008 men købte en Z750 som min første MC da den var en del mere "frisk" syntes jeg.
    Senere på året prøvede jeg et par 1000cc racere og så var min Z750 ikke så frisk mere.

Så køb ikke noget der er for "småt"
    Husk at gemme lidt penge til bukser og rygskinne.

• #25   9. jan 2010 Hvad med yamaha fz1n ? eller 6n hvis det skal være den lille ?

Kommentér på:
nybegynder: kawa z750 eller Er6n

Annonce