{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Honda CB500 {{forumTopicSubject}}

Jeg tog mc-kørekort i november måned sidste år. Da jeg kun er 19 år, er mit kørekort til en lille mc. Jeg skal nu ud og finde en cykel, som passer til både min far og jeg. Han tog kørekort på samme tidspunkt som mig, så han har heller ingen erfaring.

Vi har fundet en brugt Honda CB500 fra 1995, som har kørt 13.000 km. Prisen bliver 50.000, og den er med fuldkåbe.

Vil det være et fornuftigt købt, hvis man skal have en begyndermotorcykel?

Jeg ved, at der allerede findes mange indlæg om dette spørgsmål, men jeg følger, at min situation er lidt anderledes, eftersom jeg skal dele med min far. Så vi skal have en cykel, der både kan passe til en fuldvoksen mand samt en lidt spinkel pige (dog er jeg 170 cm høj).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB500
  • #1   18. mar 2006 det lyder som et udmærket valg, men den skal jo drosles, før du må køre på den!

  • #2   18. mar 2006 Den og Kawazaki ER-5 og Suzuki GS500 er alle sammen gode valg!
    Har selv haft en Suzuki GS500 sad fint på den og var glad for den. Er 185 cm høj.

    Mvh. Rune


  • #3   18. mar 2006 Det er sgu' da en meget fair pris!

    CB'en holder generelt en fin brugtpris. Ville gerne selv have haft sådan én, men modellen lå desværre lidt over mit budget smiley

    Mvh.

    AA


  • #4   18. mar 2006 Tak for jeres svar!

    Vi har snakket med forhandleren om at få den droslet ned, så det bliver ingen problem.

    Er det tosset at købe en mc med kåbe?
    Jeg spørger, eftersom jeg har læst, at mc'en tager væsentligt mere skade af en tur i asfalten, hvis den er monteret med kåbe - og vi vælter jo nok på et tidspunkt.
    På den anden side har jeg hørt, at den skulle være meget lettere at køre med kåbe. Så jeg står lidt med en fod i hver lejr.


  • #5   19. mar 2006 Øhh, så vil jeg lige give mit besyv med.
    CB500 er en af klassens bedste MC'er. ER5 har lidt færre Hk men tilgengæld har den et større moment, hvilket gør den berdre til bykørsel.
    Jeg mener nu 50K er for meget. Der er tale om den gamle japanske model. Fra årg. 97 blev produktionen flyttet til Italien, det medførte en skavebremse bagpå, brembocalibre for og bag, og en fastere affjedring med bedre køreegenskaber til følge. Det gør MC'en en smule bedre og lidt mere eftertragtet når man skal sælge den igen. Og vogt dig for 96 modeller der står som årg 97...
    For 50K+/- kan man sagtens finde en CB500 fra Italien. Og Km-tal er ikke det den støste bekymring ved den motor, den skal nok holde. Evt så se efter en ER5. De kan fåes fra ca. 35K

    /
    Jesper


  • #6   19. mar 2006 Tak for jeres indlæg!

    Jespers indlæg gør mig en smule betænksom/nervøs.
    Jeg synes bare ikke, at forhandlere har så stort udvalg af brugte motorcykler (i hvert fald ikke i prisklassen < 50K), og eftersom jeg ikke ved ret meget om motorcykler, tror jeg, det vil være bedst at købe gennem en forhandler frem for en privat.

    Hvis andre har nogen holdning, må I meget gerne give den til kende smiley


  • #7   21. mar 2006 Hmm... Der er ikke rigtig nogle, som svarer.

    Men så lad mig høre, om nogle af jer, som allerede har svaret mig, har revurderet jeres mening om, hvorvidt det er et godt køb efter at have læst Jespers indlæg?


Kommentér på:
Honda CB500

Annonce