{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Yamaha XT 660X/660R +/- {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg kigger lidt efter en XT'er - og har set at der er to modeller nemlig en R og en X. Har læst mig lidt frem til at X'eren er kategoriseret som en supermotard bl.a. pga et lidt større baghjul.
Hvad ville i vælge af de to - og er der overhovedet nogle nævneværdig forskel.
Byd endelig ind hvis i kender noget til dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha XT 660X/660R +/-
  • #1   12. dec 2009 Ville vælge en x´er, da R modellen er mere cross præget med bl.a 21" forhjul og 17" baghjul mod X der kører med 17" for og bag.

  • #2   13. dec 2009 R til jord og grus veje X til asfalt.. så hvad vil du ? (se evt. min gamle Xer på profil)

  • #3   13. dec 2009 jeg vil da kun anbefale r modellen
    men tænk over hvad du vil bruge den til r modellen køre udmærket på vej og nogenlunde offroad da den er lidt tung.
    men tror den er mere alsidig.
    jeg selv har kørt 35000 på min uden de store problemer.den har været igennem alt lige fra ørken. dyb sand . mudder og rivende floder og kør så højt oppe som 5000 meter så selfølgelig skal der gå noget istykker. men ikke noget alvorligt endnu.

    Er lige nu i Peru og påvej nord til USA engang næste år og sender selfølgeli knallerten hjem med alt den fine patina den har fået.
    se evt profil der kommer nok snart lidt friske billeder.
    hilsen Karl johan


  • #4   13. dec 2009 Go morgen, har selv en Xtxér og det er bare den sjoveste cykel jeg har haft, men klart du skal tænke over hvor du vil bruge den, skov/strand, eller små snoede veje/i byen, men en rigtig god maskine ingen tvivl, og så den lyd smiley

    Mvh. Tubs


  • #5   13. dec 2009 Jeg køre R'eren og synes den super vej og også ganske fin i terræn, hos mig indgyder den stor selvtillid.

    En rigtig all-round maskine, men det er på de dårlige sogne veje at jeg synes den virkelig skinner igennem


  • #6   13. dec 2009 Har osse overvejet en XT 660 R fra næste sæson, muligvis en ny. Dog irreterer det at der skal ofres penge for at få den til at gå godt. Har flere steder læst at den kører meget magert luft/benzin blanding og derved kan gå ujævnt. Vil helt klart vælge R-modellen pga. alsidighed. Som motard er den for tung.

  • #7   13. dec 2009 Tak for alt feedback'en.. Lige umiddelbart lyder R-modellen mest tiltrækkende, jeg var ellers lidt fanget af X-modellen da den har et bredere bagdæk (lidt lettere hvis man skal på baghjul) men ja det er da en tung krabat. Og R'en lyder til at være en god all-rounder.
    Jens Peter Fischer P:
    Det har jeg ikke læst et eneste sted, har du lidt links? Det lyder da lidt utroligt at de laver dem sådan fra stock.


  • #8   13. dec 2009 jeg tror det er Bike, der skriver at de går af lort til uden PC3.

  • #9   13. dec 2009 Nogen har problemer med at den ikke går ordentlig, min går helt fint og trækker gennem hele registeret, men den prutter noget når den motor bremser smiley

    Måske I stadig kan købe den med rabat fik min for 80k sprit ny. Som jeg ser det så er det nærmeste alternativ til XT660R dens bror XT660Z tenere, men det lyder ikke til du vil køre for meget off-road eller rejse?


  • #10   13. dec 2009 Er du til off-road , så besøg www.tenere.dk. og læs deres forum. Der står med garanti en del om xt 660 og iøvrigt andre modeller. Generalt; de mange år efterhånden jeg har kørt off-road har Yamahas produkter været de mest solide og holdbare. Reservedele har aldrig været noget problem, og prisen på disse har været rimelig. Har netop læst på xt 660 ejeres galleri at nyeste årgange ikke har de indsprøjtningsproblemer som de tidlige årgange havde.

  • #11   13. dec 2009 Den generelle holdning til Xt'ere hvad enten der der 500/550/600/660 er: "For tung og for dårlig affjedring" Jeg synes dog de er gode til prisen.

    ang. årgang så er der også nogen med 09 modeller der har haft lidt bøvl.

    Kig forbi på http://www.xt660.com/index.php der kan findes gode og billige løsninger på problemet


  • #12   13. dec 2009 Att: Simon J. Jeg har nydt dine galleribilleder til sidste dråbe, og det lader til af vores smag for mc samt kørsel i naturen hvor kragerne vender er nøjagtig ens. Personligt bliver jeg aldrig træt af at komme uden for alfavej til der hvor man føler sig i et med naturen og dens lyde. Var fornylig syd for Nakskov ved noget der kaldes "albuen". Der ligger iøvrigt en vindmøllepark ( jeg var der i bil ). Men at opleve den natur og det store stisystem gjorde at jeg nærmest skulle have hagesmæk på. Et oplagt udflugtsmål når jeg til foråret skal ud at køre xt 660 R

  • #13   13. dec 2009 Simon J
    Nej jeg vil ikke bruge den til de lange ture og sådan det har jeg min v-strom til (som forresten er meget anbefalelses værdig til den slags smiley
    Tak for de go'e links, jeg har allerede registreret mig hos xt660 klubben, og der ser ud til at være masser af god læsning.


  • #14   13. dec 2009 Glæder mig i kan lide billederne, lyder til at jeg skal et smut forbi Nakskov.

    Yamahaen er ikke den mest hardcore og en KTM 640 vil slå den i terrænet, men dens alsidighed er helt i top, den kan jeg ikke finde andre steder i det prisleje.

    Overvejede faktisk en v-strom, men blev enig med mig selv om at jeg ville noget lidt mere off-road venligt,så nu står den på touring med xt'eren til sommer.


  • #15   19. aug 2011 jeg har en, hvis nogen er interesseret

Kommentér på:
Yamaha XT 660X/660R +/-

Annonce