1.160 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Sportster vs WLC Sportster vs WLC

Hej

Jeg går og leger lidt med tanken om at anskaffe mig en ældre HD.

I den forbindelse har jeg kigget på 2 forskellige modeller
HD Sportster Ironhead fra midt i 70'erne.
HD WLC fra midt i 40'erne.

Jeg kan se muligheder i begge modeller. Efter min mening har de hver deres charme.

Så derfor ville jeg gerne høre jeres erfaringer med disse modeller. Hvor ville i vælge den ene frem for den anden til et vinter projekt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sportster vs WLC
  • #1   3. dec 2009 Hej Lasse

Jeg vil alle dage vælge WLC, og selv bygge lidt videre på den - charme...

Endvidere er der ingen krav til cykler fra 40érne, ingen blink, ingen støj krav og så skal du have en sort plade på - så kigger alle efter den!!

Og det er muligt at skaffe alle stumperne til den og den er billig at have stående !!

Hel angående motor mm. må du få nogle andre til at svare på!!

• #2   3. dec 2009 jeg mener jo det er 2 vidt forskelige mcer , jeg synes ikke wlc er ret pæn , og andre kan ikke lide sportsteren , så der må din smag afgøre det .
    der heller ingen krav om blink og støj på en ironhead(så vidt jeg ved )
    hvis du skal have veteranforsikring på en HD skal du have styr på årgange da den skal være fra før ?? (mener 46)
    hvis den er/skal afgiftes som veteran skal den være næsten 100%original
    wlc har en mindre og noget ældre teknik på motor.
    så jeg vil sige hvis du er til ombygning med anden tank, hjul og clean stil er det sportster hvis du er til old scoll med springer gaffel og lignende er det wlc . men uanset hvilken du vælger er karismaen der .

• #3   3. dec 2009 Jeg har lige købt mig en sportster som vinter projekt, cyklen var i dårlig stand men den starter og kører hver gang indtil videre. jeg har lige fået den synet. det eneste de sagde var at den trængte til en justering og den nok ikke skulle larme meget mere (det kan den heller ikke;-) ) blink og sidespejl var der ikke brug for. den er fra 71 og kører på veteran afgift og kan også sagtens forsikres som veteran.så det med fra før 46 passer ikke helt. bare de er 35år. DOG er afgiften stadig høj ved import da det jo er en harley... sådan siger SKAT! så det er nok klart en fordel at købe en på danske papirer til omkring de 40k og bygge på den hvis det bliver en sportster.

• #4   3. dec 2009 hvor kan du forsikre den som veteran Steffan ? og der er ingen eller næsten ingen regafgift på en original veteran !

• #5   3. dec 2009 Man skal se sig lidt for ang veteran afgift - prøv at se her

http://www.veteranposten.dk/visnyhed.asp?id=115

• #6   3. dec 2009 Topdanmark. Det kræver at du har en bil til helårs kørsel. og hvis ikke du kan få det kan du forsikre den gennem harley klubben til ca. 3000 med kasko.(mit tilfælde) Ja... indtil der står harley på maskinen. så er de meget nøjagtige. og det kræver en 100% original tilstand at få den ind som veteran køretøj. og det er kun de færreste harleyer der er det endnu. og den pris hvad de sælger dem til her i dk uden afgift er mig bekendt kun 10k under prisen af hvad den koster med DK papire.og en harley løber meget hurtigt op over 10k i afgift. da mindte afgiften på en original cykel er omkring de 5k

• #7   5. dec 2009 der er ingen tvivl...køb en sportster den får du meget mere glæde af...

Kommentér på:
Sportster vs WLC

Annonce