1.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Kører du med ansvar eller ansvar+kasko Kører du med ansvar eller ansvar+kasko

Kører i med ansvar eller ansvar+kasko?

Jeg har luret lidt på en SV650 til omkring 70-85000kr.
Jeg har ikke kørt i bil eller på mc under ejet navn før, og den bliigste kasko forsikring jeg kunne finde var hos topdanmark; ca 23000kr (tryg tilbød mig en kasko for 13000kr, men krævede samtidig at jeg havde andre forsikringer der, men det har jeg ikke...)
Jeg kan få ren ansvar hos GF for 2550kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører du med ansvar eller ansvar+kasko
  • #1   15. mar 2006 kasko ellers kan de 80 kg være væk på under 5 sek har prøvet ikke så sjovt du kan nok heller ikke låne uden kasko..... smiley

• #2   15. mar 2006 Kun Ansvar

• #3   15. mar 2006 tror GF-forsikring kan lave dig en billigere forsikring, endda med kasko, men det kræver at du har haft kørekort i min. 3 år, men er det ikke noget problem så er det noget du bør undersøge..

kører dog selv uden kasko, men har overvejet at udvidde min forsikring, da det andet er lidt at gamble...;) men til 80.000 ville jeg nok stærkt overveje omk ikke jeg burde lave fuld forsikring..

mvh.
    christian

• #4   15. mar 2006 jeg har også kun ansvar... men med en mc i den prisklasse som du tænker på ville jeg også vælge kasko...

• #5   15. mar 2006 Er 33 år så har kasko med 3500 kr. i selvrisiko til 4100 kr. om året. Hvad med at lave en indboforsikring og evt. en ulykkesforsikring, så du kan få en billig forsikring ved Tryg. Det plejer da også at være billigst at samle sine forsikringer i et selskab, især når man kører motorcykel.

• #6   15. mar 2006 Klart kasko!!!
    Du kan da tegne en indbo forsikring ved tryg, den koster max 1000 kr. og det er stadig billigere end TOP.
    For nybegyndere er tryg nok billigst. Jeg har TOP, men kun fordi jeg har 8 års skadesfri kørsel. Ancinitet med regner tryg ikke, det gør TOP.

• #7   15. mar 2006 att. Christian (kbh) t

Hvis du skal have mc forsikret i GF skal du være fyldt 30 desværre....

Jeg har ansvar og kasko på min R6, det koster mig så også 12k om året, men med en cykel i den pris klasse vil jeg nu aldrig kun køre med ansvar, og som sagt af di canio kan du sikkert ikke låne penge til en UDEN kasko sådan plejer det ihvertfald og være....

• #8   15. mar 2006 Jeg vil også klart vælge en kasko til ca 13000kr, men 23000kr er bare alt for meget. Jeg er 19 år og bor hjemme - kan jeg godt få en indbo forsikring hos tryg selvom det er min far der ejer huset (som er forsikret hos udflytternes hvor han har alle sine andrer foriksringer)? jeg bor jo hverken til leje eller noget....

• #9   15. mar 2006 Morten; hvis det er en anden der er skyld i ulykken er det jo ikke ens egen kasko der dækker, men vedkommendes ansvar. Så kasko er vel kun god for de fejl man selv laver/tyveri eller herværk.

• #11   15. mar 2006 Theis O: I princippet kan du ikke tegne indbo når du bor hjemme, og så bliver du ikke konceptkunde. Det kræver nemlig indbo. Så skal din far flytte sine forsikringer til Tryg...

• #14   15. mar 2006 Jeg vil mene du skal finde ud af hvad cyklen koster uden afgift... i mit tilfælde kan min model skaffes til ca 20.k i udlandet... jeg skal give 18k for kasko mener jeg.. og derfor har jeg satset hele butikken og køre kun med ansvar.. men har allerede efter et års skade fri tjent forsikrings pengene ind igen.. og hånden på hjertet, hvis man du havde den kasko forsikret og den væltede, ville man så bruge sin forsikring, næppe hvis det kun er noget maler arbejde der skal laves, så koster det jo det samme som selvrisiko'en

Jeg vil mene at grænsen skal ligge på 100k før jeg vil bruge kasko, nogen af jer vil nok vende øjne men jeg spare rigtig mange penge om året..

• #15   15. mar 2006 Hvis du kan udelukke tyveri (hvem kan det?), ville jeg overveje at undgå den dyre kasko.
    Medmindre du skader stellet uhelbredeligt, vil du kunne købe en brugt maskine i Tyskland og erstatte de beskadigede dele på din hårdtbeskattede darling på en billig måde. Ofte koster en brugt maskine i Tyskland ikke meget mere end et års fuld kasko for en grøn mc-ist.

Mvh.

Jan L

• #16   15. mar 2006 Den billigste løsning nu hvor du alligevel bor hjemme...
    kunne jo være at få fatter til at tegne den i hans navn evt. hos GF....evt n
    med dig som bruger.

Hvis du gerne vil have ancinitet så køb et MZ stel ellign og tegn forsikring på det ;-)......

Det er lidt af et sats at have 80 kilo ude at svømme....
    Self vil biken altod være en smule værd efter en skade, men knækker du stellet så er den billig til salg smiley
    Men ok har snakket med et par unge mænd på R1ere der kører med ansvar.....
    Du kan jo næsten købe en uafgt. årligt for forsikringspræmien hvis man er en ung knægt.

• #17   15. mar 2006 Du kan spare en del penge hvis du laver 3-4 poliser
    eks. hundefors. ulykkesfors. livfors.

• #18   15. mar 2006 Har Kasko... Man er sgu ikke ked af det hvis man kører på en cykel til 80.000 eller mere uden kasko... bare min mening.

• #19   15. mar 2006 Hvis du vælger kun ansvar, og uheldet er ude, så kan du som regel altid bygge cyklen billigt op igen, med en reservecykel fra tyskland. Medmindre stellet er helt fucket selvfølgelig.

• #20   15. mar 2006 Kan man godt få den i sin fars navn, hvis han ikke har mc-kørerkort?

• #21   15. mar 2006 har en cykel til ca 52000,- forsikret med ansvar til 1478,- om året hos gf!... skulle alle steder gi min 15.000,- i kasko, så kører jeg bare lidt mere end 2 sæsonér så har det kunne svare sig,.. nægter simpelthen og gi så meget til de forsikringsselskaber,.. specielt nårt de fleste hvert år kommer ud med milliard overskud!!!

• #22   15. mar 2006 Niels:
    Alle kan jo tegne en bil eller mc forsikring, også selvom man ikke har kørekort. Det er ulovligt hvis ens far står som ejer/bruger af mc'en, og det er dig der kører på den altid.

• #23   15. mar 2006 Kan min far forsikre den, hvor jeg står som bruger og stadigvæk få det til billige penge? Er det lovligt...

• #24   15. mar 2006 Ja, det ville være lovligt, men ikke billigere.
    Det er brugerens anciennitet og alder man fastsætter prisen efter.

• #25   15. mar 2006 Jeg har både ansvar og kasko på min....Syntes ikk jeg har råd til at miste de penge min repræsentere...

• #26   15. mar 2006 Jeg har også både ansvar og kasko, men det er hos Fair. Jeg giver 11000 årligt. Den er godt nok forsikret i min fars navn, men jeg står som bruger. Optjener jeg så ancinitet? Eller skal jeg starte helt fra bunden af når jeg engang skal forsikre i mit eget navn?

~Nordskov

• #27   15. mar 2006 Kun ansvar..

• #28   15. mar 2006 jeg har indtil dato kun kørt med ansvar på mine mcere, da jeg syntes det er vanvittig at skulle betale 9-10000 kr årligt for kasko og ansvar bare fordi man har en stor mc osv. dog vil jeg på min supermagna have kasko og ansvar, har tilbud liggende på ca 3200 kr om året

• #29   15. mar 2006 jeg har kun ansvar GF grinede af mig, da jeg sagde jeg var under 30 =o(
    betaler 1400-1500 pr år

• #30   15. mar 2006 min far har forsikret en bil for min bror, hor han står som daglig bruger, det er lovligt og han sparer 5000 om året. og det gir ancinitet som om han selv havde den forsikret.

Men ville nok vælge den kedelige løsning og købe en mc hvor du kun skulle have ansvar 30-40.000

• #31   15. mar 2006 Kun ansvar...

• #32   15. mar 2006 Kun ansvar, men er på udkig efter kasko til en overkommelig pris...

• #33   15. mar 2006 Kun ansvar

• #34   16. mar 2006 Jeg vil helt klart give mange af de andre ret i, at du gør bedst i, at tegne en kasko som tillæg til din ansvarsforsikring.

Desuden vil jeg råde dig til, at tegne en Førerulykkesforsikring - og så ellers høre godt efter i timen når assurandøren fortæller dig om den.

Jeg har tegnet ovenstående hos TopDanmark og havde lidt kontroverser med noget spildt dieselolie sidst i sept. 05.
    Det har medført, at jeg stadig er sygemeldt - men jeg kan ikke få udbetalt en jante på den tegnede førerulykkesforsikring før de kan "måle" min mén-grad.

De påstår, at dette sker ca et år efter ulykken - eller når diverse lægelige instanser har udtalt sig endegyldigt om mén-graden.
    Det er for så vidt okay men, hvad der pisser mig af i denne situation er, at førerulykkesforsikringen (som vel egentlig er beregnet på, at hjælpe mig...) IKKE dækker udgifter til f.eks. fysioterapeut.

Hæ hæ - heldigvis havde jeg så en anden fuldtidsulykkesforsikring (gennem fagforeningen) hos Alka, som uden at blinke bevilgede de nødvendige behandlinger.

Ovenstående viser bare, at:

1: Hør MEGET godt efter, hvad din forsikringspusher siger - og vær ikke bange for, at spørge.
    2: Hav mere end én ulykkesforsikring!

Jeg håber ikke, jeg har kedet dig med dette - men der er uhyggeligt mange undskyldninger de kan finde for ikke, at ville betale når lokummet er brændt - og dér, hvor du skal ta´ dem er når du tegner din forsikring...

PS. Min indboforsikring betalte tøj, hjelm, handsker, rygsæk etc. og kasko´en tog sig af skaden til ca 50.000 på cyklen.

Eneste hage er, at der fandtes ingen modpart så jeg må svede ca 5500,- i selvrisiko.

Dette er ingen broktale over forsikringsselskaberne - jeg kunne bare ha spurgt noget mere da jeg tegnede forsikringen i sin tid.

• #35   16. mar 2006 ansvar rent. i tilfælde af de fleste typer skader er det væsentligt billigere at bygge den op selv end at betale kasko.
    i tlfælde af tyveri er det mere problematisk. men der findes et par tyverialarmer der går over gps så du selv kan følge den. fks safetrack.dk
    koster 5099 plus 69 kr i abb om måneden. dette bliver den næste inv til min. så går cyklen aldrig tabt. og man kan få fornøjelsen af af smadre den hjernedøde idiot der har nakket den, fuldstændigt invalid.

• #36   16. mar 2006 Jeg giver 2500 årligt for ansvar og kasko hos Topdanmark (med MC Touring rabat)... så det kan sgu godt betale sig at have kasko for mig...

Men nu kører jeg jo heller ikke på en plastic cykel med masser af hestekræfter.... hvilket har et pænt stor udslag på forsikringsprisen...

• #37   16. mar 2006 Kasko - 12 kilo om året for en cykel til 50 - spekulerer tit på at nøjes med en ansvar. Hvad er finten egentlig med kasko? Det er min far der lavede min forsikring så jeg har ikke selv fået sat mig ind i det endnu.

Kommentér på:
Kører du med ansvar eller ansvar+kasko

Annonce