{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Langtur, uheld, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker lidt over nogen worstcase scenarioes i forbindelse med en solotur til nordkapp næste sommer og søger lidt erfaring.
Hvad gør man rent praktisk hvis man er ude for et uheld, vælter eller kværnen pludselig siger stop 2500 km væk fra Dk? Skal man tegne en forsikring, er der nogen man kan ringe til for hjælp eller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langtur, uheld, hvad gør man?
  • #2   25. nov 2009 Mjaaah. Men det kræver desværre at man er forsikret hos top dk. og det er ikke lige sagen som 19 årig desværre Mathias, jeg er lige nu ansvarsforsikfret hos gf. : / Men tilbuddet så ellers lovende ud!

• #3   25. nov 2009 http://www.dah.dk/

• #4   25. nov 2009 falck..

• #5   25. nov 2009 3x34 xD

• #7   25. nov 2009 Dah ligner også helt klart en mulighed. Nogen der rent faktisk har erfaringer med at være på røven i udlandet?

• #8   25. nov 2009 Når du kun har ansvar, så kunne det godt tænkes at Top`s pris ikke er dyrere end den du har nu. Især ikke hvis du samtidig er medlem af MCTC og får den rabat som dette medlemsskab kan give.

• #9   25. nov 2009 *Matthias, det kan der måske være noget om, men synes det vil være en smule besværligt at skifte hele min forsikring. Desuden Hjælper medlemskab af Mctc kun hvis du er over 25 år gammel desværre : )

• #10   25. nov 2009 " 2 års skadefri kørsel, eller som har haft kørekort i mindst 5 år"
    Har du haft kørekort fra 18 år, så kan du opnå rabatten fra du er 20 år hvis du har kørt skadefri. Ellers fra 23 år.

• #12   25. nov 2009 jeg har prøvet at stå med en amerikaner bil med død automat gearkasse, midt i ingenting på motorvejen i frankrig(på vej hjem fra spanien) med en mc bagi bilen(det var en astro van).

hurra for kasko forsikring.

SOS hjælpen dækker hjemtransport af bilen(da den ikke kunne reperares på under 3dage) dækker ophold mens der ventes på en evnt rep. samt ens egen hjemtransport. vi fik bragt en sprit ny passat st.car fra tyskland ned til os i frankrig, som vi så kunne køre i hjem, og derefter aflevere i nærmeste europcar.

uden at ha en krone op ad lommen. dette dækker div vejhjælp næppe.

• #13   25. nov 2009 opret en kasko, og betal hvad det koster. og afmeld den så evnt igen når du kommer hjem(eller så hurtigt som det nu er muligt).

• #14   25. nov 2009 Påkørt bagfra i Schweiz en lørdag formiddag i uge 30......................SOS ordnede ALT !!!!!!!!

Hjemtransport af totalskadet bil

Sendte en taxa som kørte mig til AVIS

1. stk 7 pers. bil udleveret som vi afleverede 2 uger efter da vi kom hjem

ikke en krone op af lommen, 2½ time efter vi blev påkørt var vi på vejen igen !!

• #15   25. nov 2009 jeg har rejesforsikring i mit masterkard

Men er det din 250 Ccm du vil af sted på .. Hvis ja Cool nok og god tur

• #16   25. nov 2009 Jeg har så prøvet det modsatte, stod med en fzr der var rimelig træt af livet i de østrigske alper - uden kasko forsikring men med falck euro service (mener jeg det hedder). Det hjalp så lige præcis ikke ret meget.
    De ville køre den til nærmeste værksted - og det uanset hvad det var for noget.
    Hjem kom den ihvertfald ikke medmindre den selv kørte. Endte dog med at få dem overtalt til at køre den til autoriseret yamaha forhandler langt pokker i vold som fik liv i den. Men det først efter den havde været inde ved en snescooter(!) mekaniker som de mente måtte være god nok.
    You live and you learn som man siger smiley

• #17   25. nov 2009 Da jeg kom til Lemans og skulle se motorløb på min gamle CB750, da fandt vi ud af at baghjulslejet i venstre side var løbet varm, kunne se at den forchromede bagsvinger var blevet blå hvor akslen går igennem! SOS havde vi jo, så det var bare at ringe og følge anvisningerne, troede vi! Damen gav en adresse og et tlf nr på et værksted der lå tæt på hvor vi camperede, men desværre var hun ikke klar over at når der havde været løbsweekend, så holdt de alle fri om mandagen! Det gik så sådan at jeg kontaktede en af spidserne inde fra Lemans løbsorganisationen, som ringede rundt og gjorde sig supernyttig! Vi blev transporteret til et værksted hvor en ekspedient gik og rodede med en Nimbus, han havde fri, og jeg lånte plads og værktøj til at pille bagakslen ud, møtrikken rev alt gevindet af da den nærmest var som svejst fast på akslen, så pillede jeg en aksel ud af en af deres til salg maskiner og monterede den sammen med et nyt leje.
    Prisen var omkring 250 kr mener jeg, i 1987.
    SOS var altså IKKE nogen hjælp i denne situation!

• #19   25. nov 2009 Men jeg har da også hørt mange gode historier og kunne da ikke drømme om at køre uden SOS!

Kommentér på:
Langtur, uheld, hvad gør man?

Annonce