858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Maling af motor Maling af motor

Hej allesammen.

Har en GSF 650 bandit med sort motor. Den er begyndt at blive lidt grim i det med maling som skaller af samt små stenslag osv. Så overvejer en ommaling her i vinter.

Er der nogen som ved både hvad det cirka koster at få ommalet sådan en motor hos en rigtig maler og samtidig hvad det koster at få en til at afmontere/samle den. Er selv en totalt teknik mongol når det kommer til de mere avancerede ting.

Håber der er nogen som kan svare på det.

Ha' en god dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af motor
  • #1   24. nov 2009 Skal det laves rigtigt, ska motoren af, forlkodsrengøres, adskilles og tilbundsrengøres, så skal der males, hvorefter der skal samles med diverse nye pakninger.

Du skal forvente mellem 14-20 timer a 500 kr plus malerarbejde, som snildt tager et par 1000 eller tre.

Jeg ville da selv overveje kraftigt, om jeg ville ofre det.

• #2   24. nov 2009 En cykel fra 2006 skal da ikke skalle i malingen allerede, eller er det bare mig!?!

• #3   24. nov 2009 Jeg synes at jeg vil overveje om det er pengene værd. Får du det lavet, som er et gigant arbejde - så kan du få stenslag i det nye maling efter kørsel.

Det er jo en brugsting smiley

• #4   24. nov 2009 Hvad med evt. at få den glasblæst og så holde den i alu finish? det er langt mere uproblematisk end at male og det holder længere... maling af alu er næsten altid forbundet med afskalning. nogle gange efter MEGET kort tid...

glasblæsning af din motor ville nok koste 1500kr.... men dertil kommer så nye pakninger og en del timer for at adskille og samle motor...

men bare en ide

• #6   24. nov 2009 Enig med Henrik (ålborg) husk også en epoxy/reaktions preimer.

• #7   25. nov 2009 hva med bare at rense den let af(du ska selvfølgelig sørge for at få evt ujævnhedder væk) og så gi den en et par gange spray(matsort varmefadt 650-750graders)og så bagefter når den er tørret helt op gir du motoren en gang wd40.når du så starter den op og motoren blir varm blir den matte sorte farve lissom hærdet plus det ser hamre godt ud(gjorde det på min hd sportster,og det har holdt i næsten 5år...det ka godt ryge lidt men det sker der ikk noget ved det bare væsken/olien i wd40n som fordamper...det tar lidt tid men du burde kunne gøre det for en 200 kronseddel...

• #8   25. nov 2009 ps det ryger kun første gang

Kommentér på:
Maling af motor

Annonce