Søger personlig viden fra motard-folk! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg søger lidt forskellig viden omkring "motard" maskiner. Har forgæves søgt i diverse forums, uden helt at finde den information jeg mangler, da meget af den information jeg kan finde kommer fra folk der har hørt noget eller læst noget eller har snakket med en fætters fætter som har en ven hvis onkel vistnok har haft en motard maskine engang
Here it goes...:
Overvejer at prøve noget motard, men er ikke sikker på om det er klogt af mig.
1. Hvilke maskiner kan anbefales?
2. Hvordan er de som pendler maskiner?
3. Service intervaller?
4. Hvordan er de på de lidt længere ture?
5. Holdbarhed?
Håber i vil ødsle ud af jeres viden;-)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Ved sku ikke helt hvad jeg skal kaste mig over.
Jeg er jo honda mand, men de er jo ikke ligefrem så meget fremme på dette område.
Så om det skal være noget KTM, Aprillia, Suzuki, Yamaha ved jeg ikke.
Husquarna og Husaberg ved jeg sku ikke helt hvordan er med holdbarhed og stumper og sådan.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
2: Der er fine hvis du kun skal kortere ture.
3: Korte da de fleste er en-stampere
4: Ikke skide behagelige da de jo ikke er lavet til touring og du sidder lige ret op og ned i vinden.
5: Holdbarheden er fin hvis du overholder service intervallerne, ellers er det noget lort.
Lidt korte svar, men bedre end ingenting.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Kender da ejeren af dem og han brugte dem til alm vej i weekenderne og overholdt alle service hos aagesen så han har ikke haft nogen problemer.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Men du må jo ud og prøve noget forskelligt, så finder du nok lige modellen... (og der er jo andet i livet end honda)...
mvh Offslow
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Motard til gaden, er et spørgsmål om temperament.
Vil du have den rigtige følelse, dvs omkring 110-120kg og 50Hk.
Så er det en ren racer, med dertil hørende lave service intervaller.
Og de koster kasen, pga afgiften.
Men i min verden er eks. Yamaha´660 sku ikke en supermoto, nuvel den har siddestillingen, og udeendet. Men 46Hk til 180kg, har intet med letheden fra SM at gøre.
En mellemting der er populær, er ktm´s LC4 maskiner, de findes i et væld af udgaver, og kører godt. De har lange service intervaller.
Lidt sjoverer endnu, men stadig fornuftigt er Husqvarna´s 610.. Stadig fornuftige service intervaller.
Skal det være VILDT, så hedder det Aprilia SXV550.. uha uha
Fornuftige service intervaller, dog skal der skiftes olie lidt oftere hvis du vil pase på den.. Men fuck den er vild
Supermoto om langtursmaskine, GLEM DET
Hvad man vælger, er et spørgsmål om temperament, og økonomi..
Men hvil du vil prøve et par forskellige, så sig til..
Ligenu har jeg 3stk SXV450 og en SXV550. En KTM450SMR og en Husaberg450
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
Du kan i princippet tage den cykel du vil.
Da jeg købte min havde tidligere ejer, sendt sine nav til pølselandet, hvor der kom excel motard fælge/dæk på. Mener jeg så en regning på 7500 for hele omgangen. Derfra er det så bare spørgsmålet om hvor meget du ellers vil lave om på den. Troede faktisk at jon og dig skulle ud og køre noget enduro?
Anders
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Jamen vi er skam også godt igang. XL'ern står klar i garagen Det er sku meget muntert.
Men tænkte lidt på og man skulle finde en sjov, let maskine til asfalten også. Spørgsmålet er bare om det skal være en "rigtig" motard, eller om man skal finde en mellemvej ??????? Måske en Duke eller noget
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
direkte langtur .... NEJ aldrig
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.871
den er skide god at køre langt på, og kan noget motard, men ikke lige så heftigt som de vilde race maskiner, de er så heller ikke så gode til langture/rejser eller pendle... den kan også offroad med de rigtige dæk på....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65995
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.043
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.871
duken er fed nok, den er bare lige det ældrere og sikkert ikke så god at sidde på som min.... men hva faen jeg skal ikke reklamere her;)
hvis man har en cykel i tankerne så kan andre sgu komme nok så meget med gode ideer;)
jul 2004
Følger: 50 Følgere: 40 MC-er: 12 Emner: 39 Svar: 193
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Vil nu ikke sige en CRF er billig at holde kørende til race..
Bla. de hurtige B-kører i mesterskabet, og A-kørerne, er der nogle CRF af nyere årgang (2006++) og ingen af dem har endnu gået mere en 25timer på en krumtap..
Så den der sang fra de varme lande om at Honda holder såååå meget bedre, glem den. Desuden vil de også meget gerne smide ventilerne.
Nej hånden på hjertet, så er de mest holdbare sku nok de gamle KTM RFS motorer.. Damn de kan tåle nogle tæsk..
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
Ta dig en snak med ham her , han er rimelig sej til de maskiner og en pisse flink gut...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=556
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 12
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 63
Jeg vil sige at hvis du vil ha en ren racer som ktm 525,husaberg eller husqvarna så skal du selv være god til at skrue i dem frodi de skal passes og plejes køre godt har ingen problemer haft med dem jeg har haft men du skal nok regne med at på et tidspunkt vil du stå med motoren skildt ad i atomer på bordet sådan er det med dem ellers er det noget lc4 dem er der mange til salg af syntes bare selv der mangler et eller andet når man kører på dem...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Ja nu nævner du også lige netop de modeller/mærker som jeg tror jeg ikke vil satse for meget på, netop af de grunde nu nævner.
Men hvis det var til ren race... Så kunne det meget vel blive en 525
Søger personlig viden fra motard-folk!