{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Forsikring og fustrationer {{forumTopicSubject}}

Ja forsikring og fustrationer går hånd i hånd

Jeg skal af med mindst 45000 for at kaskoforsikre en voksen motorcykkel!
Jammen!
Hvor gammel skal man være for at kunne forsikre en vn 1500 til bare nogelunde fornuftige penge (omkring 10000kr)
Tror bare jeg køre virago/gs et par år endnu. Jeg vil squ have en ordenlig kværn, som jeg ikke lige bliver træt af after et par år, hvilket jeg tit syntes at høre om dem der køre 750cc - men hvad er jeres erfaringer på det punkt?
Så skulle det være en vs 750 eller en vn 750, dem kan man også nøjes med at andsvarsforsikre...
Hvad vil i gøre?
Og er der nogle der ved hvornår forsikringen for en motorcykkel over en litter er til at betale, altså hvor gammel skal man være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og fustrationer
  • #1   9. nov 2009 den eneste mulighed jeg kan se er at købe en mc der er over 25 år gammel så kan den forsikres som klassisk eller 35 år så er det som veteran det er meget billigere jeg er dog i tvivl om du skal være ældre .
    men det virker da godt urimeligt at det er så dyrt, held og lykke med at finde en forsikring


  • #2   9. nov 2009 Ps det ovenstående gælder ikke harley

  • #3   9. nov 2009 +30 år har jeg fået at vide af de forsikringsselskaber jeg har ringet til.
    Jeg er 29 og jeg syntes stadig jeg skal betale en mindre formue for min gamle "knallert" hvis det skal være med kasko(er forsikret ved tjenestemændene) og det var klart det bedste tilbud jeg fik



  • #4   9. nov 2009 Jeg skulle betale 1200,- kr om året for min VL 1500 sidste år ;o)

    Undskyld Chris, men forsikringsselskaber håndterer det meget forskellig. En VN klassificeres som Criuser, og hvis markedsprisen er under 100.000 kr, skal den koste under 3000 kr. (for en "voksen").

    Indtil man ikke er fuld 30 og ikke har fået lidt erfaring som bilist, skal man regne med større forsikringspræmier desværre. Ens status som elitebilist hjælper rigtig meget med at for en fornuftig MC-forsikring. Husk at diskutere typen af din cykel (Criuser) med dit forsikringsselskab. De behandler dem nemlig forskellig.

    Som du nævner, heller købe en ældre, større cykel så du kan undvære kaskoforsikring. Hvis det er det du er efter. Ellers ”stick to the small ones”.



  • #5   9. nov 2009 (link fjernet)

    Suzuki mc forsikring, så kan du som 19 årig forsikre en sprit ny VZ 1500 (Ved godt at det ikke er en VN) for cirka 10.000 kr inkl. kasko.


  • #6   9. nov 2009 Forsikringsmarkedet er ugennemsigtigt og formentlig også præget af et kartel.
    Jeg har diskuteret meget med diverse forsikringsselskabet, om deres inddeling i grupper ( risikovurderinger ) De har ofte, synes jeg, ikke hold i virkeligheden. - og hvad kan vi så lige gøre ved det. - umiddelbart intet. Finde det selskab, der netop på vores maskine, og til vores aldergruppe, er billigt. I gang med afdækningen, der ligger timers arbejde foran - ..........
    - ofte har det pågældende mc mærke, deres egen forsikring ( eller en aftale med et selskab ) og tit er det den billigste og bedste.


  • #7   9. nov 2009 Ja, vælger du en Suzuki VL1500 der er +6 år gammel, bor i det dyreste postnummer, og vælger en selvrisiko på 10.000,- kan du som 19 årig kaskoforsikre den for lidt over 7.000,- Og 8.200,- med alm. selvrisiko på 8.000,-
    Bor du i et "billigere" postnummer sætter det jo selvfølgelig prisen ned. Men det er ikke galt for en 19-årig.


  • #8   9. nov 2009 Ikke for at være regelrytter, men må du overhovedet køre på en VN1500 når du kun er 19? Eller du er måske bare ude og lugte lidt inden du får stort kort?

    Anyway som de andre siger så er det dyrt de første år - men du må ringe rundt til alle forsikringsselskaberne og høre ad.


  • #9   9. nov 2009 Jeg ville vælge en ældre model hvorpå du kan nøjes med ansvar. Så må du selv shine den op / opdaterer den, hvis du vil have den skal se smartere ud.

  • #10   9. nov 2009 Hvad skal man egentlig med alle de cc når man ikke har kåbe på?

    Nu er min 865cc (10.000 kr ved tryg m kasko under 30 år og uden 4 års ancenitet) og selvfølgelig kan man altid bruge flere heste, men vindmodstanden sætter ligesom en stopper for udnyttelsen af dem så..

    pøjpøj


  • #11   9. nov 2009 er det ikke IF der samarbejder med suzuki? det skulle være noget billigere

  • #12   9. nov 2009 Per F: Moment. Det er alfa-omega for en cruiser. Og momentet førhøjes let vha større motor.

  • #13   9. nov 2009 ring til IF de plejer da at være gode med Suzuki sålænge det ikke er en R model.

  • #14   9. nov 2009 Det er en gang til næste sommer jeg vil have ny cykkel, der har jeg nemlig køre mc i 2 år, et realistisk budgæt vil være omkring 70000 til cyklen. For det får man en vn 1500, en vt 1100 eller en vs 1400, som er de knallerter som jeg lige bryder mig om i den klasse. Jeg får ikke råd til noget nyere...
    Men når jeg tænker over det så er det tæt på at jeg kan købe en ældre vn/vs 750 for de penge jeg kommer til at give i forsikring, også selv om jeg måske finder en forsikring til menneske penge...
    Jeg kan ansvarsforsikre en motorcykkel under 1000 ved gf for 1700 dask om året, så tror det bliver en 700-800cc...
    Forpulede dåbs atest !


  • #15   9. nov 2009 tjaa... da jeg fyldte 25 faldt jeg fra 26000 til 12000 for kasko på en GSXR 750 fra 92, og da var den 12 år gammel... ;o/

    /Rumle


  • #16   9. nov 2009 per f siger du at folk uden kåber ikke må have et godt optræk.... smiley man kan da sagtens bruge kræfterne op til 80 kmt... spørgsmålet er jo om hvor lidt tid det tager hehe. ja forsikringer er et gedemarked.

  • #17   9. nov 2009 jeg gav 2400 kr helårligt for min sorte 99" CBR 600 PC35 i marts 09 ved Codan - da jeg så købte min røde 2001 CBR 600 PC35 i august 09 var præmien pludselig 12000 kr for de samme betingelser ( trods en telefonisk oplyst præmie på 2900 kr )
    ( jeg har haft alle mine forsikringer ved Codan i 30 år og aldrig haft en kørselsskade på hverken bil eller MC ) DERFOR Codan NEJ TAK og til januar 2010 er jeg færdig med alt ved Codan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #18   9. nov 2009 Per f:

    Det fede ved at køre en stor cruiser, er optrækket, ikke hvor hurtig den er. Man må aligevel ikke køre mere end 130 i det her land, så hvorfor have en motorcykkel som kan løbe stærkere? Nej så hellere en der kan komme der op hurtigt, det er også det fede :o)



  • #19   9. nov 2009 Drop kaskoforsikringen, betal kontant eller ta bussen

  • #20   9. nov 2009 Hvad mener du?


  • #21   9. nov 2009 Jeg mener at hvis du betaler mellen 10.000 og 45.000 kr årligt for en kaskoforsikring, så har du ikke fået ret meget for dine penge.
    Ofte tegner folk kasko fordi de har pantsat deres køretøj. Det kommer du ud over ved at købe noget du er i stand til at betale med dine egne penge.


  • #22   9. nov 2009 Kasko er også en hvis sikkerhed, det er squ bittert at smide 70000kr væk, hvis man krøller dyret totalt eller sikdet bilver stjåler (kan dog afhjælpes med GPS tracker) Men hvis man skal betale 45000, så hellere spare dem op og købe en ekstra cykkel :o) - det er jo under to år, så har man til en ny ged. Tror bare jeg finder mig en billig raket, så må jeg tænke mig til det vilde moment, og lange sorte streger langs astfalten ind til tallet på min dåbsatest passer til min pung.

Kommentér på:
Forsikring og fustrationer

Annonce