{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

Alarm... {{forumTopicSubject}}

Jeg er gået lidt på udkig efter at få monteret en alarm i mit hus, men synes det er noget af en jungel at finde rundt i.

Ville selvfølgelig helst have en alarm, hvor der er tilknyttet vagt med udrykning. Priser på omkring 300-400,- pr måned er bare for dyrt.

Er der nogle af jer der har nogle gode tips?

Går udfra jeg gerne vil have en enhed med trådløse moduler og hvor det er muligt at tilslutte flere enheder senere og så at den ringer eller sms'er til valgt tlf numre ved alarm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alarm...
  • #1   7. nov 2009 Powermax alarm (søg). Billig og taget i betragtning af det er en hjemmealarm kan den utrolig meget. Standard er den til telefonlinje men man kan få GSM moduler osv som ekstra tilbehør. Jeg har opsat en del af disse og de er egentlig også ret stabile

Abb. kunne fås til ca. 1200,- om året... Ved ikke om det stadig er gældende. http://www.djk.dk/

• #2   7. nov 2009 >Ville selvfølgelig helst have en alarm, hvor der er tilknyttet vagt
    >med udrykning. Priser på omkring 300-400,- pr måned er bare for dyrt.

Kan huske en sag her fra Aalborg hvor en af byens læger havde indbrud. Der var vagten 75 minutter under vejs... alene det at de er opdaget burde have den samme effekt.

Min alarm er af mærket Guardsman - og en aftale med min overbo samt bror der bor 500m væk. Hvis de ikke er hjemme skal jeg nok finde nogle andre der lide gider tage et kig forbi. Kender nogle der har haft en magen til i 4 år og kun har godt at sige om den.

• #3   7. nov 2009 G4s har abonnements priser fra 199 pr. måned, og du kan få en alarm for 999.kr.

• #6   7. nov 2009 Er du sunshine det løber op med en powermax.. 600 for en ekstra pir!

• #7   7. nov 2009 Rene J:
    Det kommer helt an på hvilket selskab du vælger.
    - men stort er ikke altid godt, lad mig sige det sådan

• #8   8. nov 2009 Powermax eller Infinity

Jeg sælger dem begge , men vil nok sige at Powermax er blevet overhalet inden om af Infinityen , GSM modellen , har alså nogle funtioner som måske ikke er brugbare idag , men hurtig kan blive brugt i et MC hjem feks perimeter sikring osv , prisen er rimelig ens , og som nyeste skud på stammen vil jeg sige iConnect GSM er alså en fed central , som også har et moderne design

At købe/leje udstyr har noget med region at gøre intet andet , hvis du køber et af de her anlæg hvor du betaler feks 1000 kr for udstyr + 1000 kr for opsætning + 200 kr pr mdr , kommer du aldrig til at eje det , men kun leje det og alle kan se at efter 24 mdr ejer du stadig intet , men er ca 5000 kr fattiger , fordi for du satster vel ikke på at få indbrud ?
    Man kan sammenligne disse tilbud meget , med Leasy , men hvis man kan lide deres forretnings model , ja så er det sagen
    Hvis du heller vil betale det og eje det på en gang , der er jo garanti de 2 første år aligevel så ender du på en ca pris på 6500-7500 kr for et alm paracelhus , nu kan du så vælge frit om du vil have tilknyttet en vagt central , men lad være med at tro vagterne står henne omkring hjørnet , det eneste du ved er at der kommer nogen og tager sig ad problemet (Engang) , min mening er hvis ikke det er et forsikringskrav er lad din Central ringe til dig selv + 3-4 andre som kun får besked på en ting Ring til Politiet , og intet andet , centralen gør det når den ringer til nr 1 at nr 1 på listen kan sende en kode tilbage og centralen ringer ikke vider til nr 2 , osv vedr nr 3-4-5 , men der er alså over 3000 kr at spare på den konto om året
    Og alt det med at du kan opnå rabatter vedr forsikring , ja det kan du , men der er kun en der bliver snydt , og det er DIG , du kan ikke sparer 200 kr om året , og nåde trøste dig hvis alarmen ikke er sat til og du får indbrud
    Håber det hjalp dig lidt på vej om hvad du søger og skal spørge om

• #9   8. nov 2009 Om du skal lade en alarm gå til dig selv eller nogen du kender kommer i høj grad an på hvor du bor, hvem og hvor mange du kender som kan komme ved alarm. Har du venner som ikke har noget imod at køre hen til dit hus klokken 3 om natten og måske rende ind i en flok banditter, er det en fin løsning.

Men løsningen at leje igennem "de store" (G4S, Dansikring osv.) ville jeg aldrig selv vælge, da jeg ved hvordan de responderer på alarmer, og ikke mindst hvornår de gør det (i min del af danmark)

HVIS der i dit område er et mindre vagtselskab som ikke lader en AP vægter dække halvdelen af kongeriget, kan det være en fordel at lave en aftale om at alarmen går direkte til dem, eller at du efter aftale kan ringe dem op og få dem til at komme.
    Fordele: din alarm "hænger" ikke i kø hos en overbebyrdet kontrolcentral som venter 10-15 minutter med at sende den videre til dig eller en vægter, og en erfaren AP vægter med en rottweiler BØR kunne holde hovedet mere koldt end onkel Sofus på 65.. Samtidig er du sikker på at der kan komme en, også jul og nytår.

Det hele kommer an på hvem du kender og hvilke selskaber der evt. er i dit område, og ikke mindst hvad de vil have for at køre på dine alarmer.
    Har du en zoneindelt alarm er det forholdsvis nemt at sortere fejlalarmer fra indbrud.

Vagtbranchen er desværre temmelig bundrådden, og samtlige selskaber har sjovt nok en helt masse helt-vildt-specialuddannede-super vægtere som er der 10 sekunder efter din alarm går igang.. - men virkeligheden er noget mere broget.

• #10   8. nov 2009 Rene: sådan er det måske i Odense, jeg kender ikke noget til fyn, kun til forskellige områder på sjælland.
    Jeg har selv "bijobbet" (40-240 timer om måneden) som vægter de sidste 5 år, og har arbejdet for 4 forskellige selskaber, og har set hvordan en hel del andre vagtselskaber løser deres opgaver.

Jeg har aldrig været mere end 17 minutter om at komme til en alarm vi ikke på forhånd vidste var en fejlalarm.

• #11   8. nov 2009 Rene, de 17 minutter er min længste tid... min mindstetid er 20 sekunder

• #12   8. nov 2009 Robert

De fleste selskaber kører med et gemmensnit på 35 min på et allarm udkald ik !!! og det er alså et gemmensnit

• #13   8. nov 2009 Har førhen været vagt for dansikring samt nogle diverse små og vil sku give Per E og Rene J lidt ret. Vagten er falsk tryghed og ville nu have skudt på en udrykningstid på mere end de 35 min. I de 7 år jeg kørte prøvede jeg 2 gange at rende på tyvene, én gang i kolding storcenter, vild jagt på motorvejen til politiet fik dem, den anden gang i vejle ved max jenne pharma.

Det blev til tyvenes audi A8 vs min berlingo.... haha, et syn for guder. Jeg kørte efter dem så den kære berlingo skreg i alle gear, da jeg efter 500-600m var ude på fredericiavej kunne jeg se dem køre på E45 mod horsens smiley Av... Så var den kamp ligesom forbi smiley

Begge gange fremme under et minut, men det er sjældent, meget sjældent!! Idag hvor alting går op i penge har vagtselskaber simpelthen et urealistisk område at dække. Jeg havde dengang et område fra odder ved horsens og helt ned forbi kolding... Det er jo dybt latterligt og tager +1 time i udrykning.

Vagtens job er primært at få afdækket pænt så virksomhedens ansatte kan møde næste dag uden alt for mange gener ...ikke at fange tyve.

• #14   8. nov 2009 Sådan kører "de store" nogle af deres kredse, få vægtere, kæmpe område, men hos nogle mindre lokale selskaber er det anderledes.

Men prøv at se hvilke tider de store lover hos f&p... løgn og latin, jomindre der er blevet inført ap helikoptere ;o)

Jeg kører for et lille selskab der ikke tager kunder ind der ikke kan nås inden for en realistisk tid, der bliver så tjent færre penge, men leveret et bedre produkt til kunden

• #15   8. nov 2009 Robert A

Nu er det også ved at være en del år tilbage, men dengang var den store kreds altså ved et mindre selskab. Der var mig + en bagvagt der var min chef der synes det var sjovere at sidde og glo film derhjemme.

Dengang hed det sig at vi bare skulle nå det indenfor 1,5 time, så var der betaling for alarmen, og det blev udnyttet til fulde.

At det er dårligt at tingene var/er sadan er noget helt andet, det er jeg 100% enig i. Idag laver jeg IT men kender skam stadig nogle af de "gamle" vægtere fra dengang og efter deres udsagt har INTET ændret sig, tvertimod smiley

Det er fint hvis du er et "hæderligt" sted hvor kunderne er i fokus, men sådan er det LANGT fra alle steder.

• #16   8. nov 2009 Tak for alle indlagne, vil helt sikkert kigge videre på de to nævnte alarmer...

• #17   8. nov 2009 Kom egentlig til at tænke på, at jeg gerne vil have mulighed for at have alarmen sat til ude i garagen, uden at den behøver at være sat til inde i huset... Hvilke modeller er det muligt på?

Hvis man køber en alarm uden GSM modul, er det vel i princippet muligt at klippe telefonledningen, så der ikke bliver sendt nogen melding ud, selvom alarmen selvfølgelig stadigvæk går af?

• #18   8. nov 2009 Det kan du med de allarmer jeg henviste til tidliger

Hvordan man manipulere en alarm , synes jeg vil være dumt at komme ind på her , ligesom det vil være dumt at skrive hvordan man nemmest stjæler en MC osv

• #19   8. nov 2009 Okay, var lidt i tvivl om Powermax også kunne det...

Så er denne her vel et meget godt bud til 2.000,-
    http://www.web-shoppen.dk/web-shoppen/displayProduct.jsp?link=super&displayProduct=000000F917D890DEBA4FA8A00C40B202

Og så længe jeg har fjernbetjening til den, behøver centralen vel ikke sidde ved hoveddøren? (Har nemlig ikke noget tlf stik der)

• #20   8. nov 2009 Tja det er en fin alarm , men ikke med GSM og den garagezone som er en god ting at have , måske er der nogen der siger at man kan bruge del alarm til det samme , men det er ikke det samme som en perimeter zone

• #21   8. nov 2009 Hmm, har ikke særlig meget styr på de forskellige udtryk....

Powermax er med del alarm? Hvad betyder det?

Og hvad betyder det at en infinity har perimeter zone?

Ved ikk om jeg nødvendigvis skal have en med GSM, medmindre det har nogle speciel gode fordele.

• #22   8. nov 2009 Primeter sikring er f.eks at alle vidues kontakter + garage er aktive mens rumfølere ikke er.... Kan man iøvrigt også gøre med en powermax.

At alm telefon er en ulempe er ikke sandt. ingen erhvers alarmer er godkendt med et GSM modul. Eneste du skal være sikker på er at telefonlinjen er sat til alarmen som det første led. Ellers kan en evt tyv bare løfte røret på en telefon og den sender ikke. Sætter du den til alarmen først og line-out vil alarmen "cutte" alt andet udstyr til den har afleveret sin besked.

• #23   8. nov 2009 Jamen jeg bruger slet ikke mit fastnet... Eneste grund til jeg har det, er fordi det følger med min internetforbindelse... Så alarmen vil blive koblet til husets eneste tlf indgang.

Dvs. altså sige at det også er muligt at bruge den alarm, som jeg har linket til ovenfor, til perimeter sikring?

Hvordan og hvorledes når alarmen skal sættes op, er det noget man selv kan finde ud af... Eller kræver det noget specielt at sætte den op, samt programmere den ordentligt?

• #24   8. nov 2009 Du kan sagtens lave perimeter sikring med den du linker til. F.eks som "natprogram" så det er din hoveddør + garage. Ved fuld tilkobling aktiverer den så alle zoner.

Den er ret nem både at installere og opsætte. Se evt manual her:

(link fjernet)

• #25   8. nov 2009 Hmm, jeg har fundet Infinity Iconnect til 2.900,-
    http://www.comtool.dk/shop/iconnect-pstn-kit-1580p.html

Så valget kommer nok til at stå på det, eller Powermax+ til 2.000,-
    http://www.web-shoppen.dk/web-shoppen/displayProduct.jsp?link=super&displayProduct=000000F917D890DEBA4FA8A00C40B202

• #26   8. nov 2009 Kender ikke den Iconnect, men hvis andre siger den skulle være god så er det da bare om at komme igang hvis den tiltaler dig mere smiley

Jeg kender ikke så meget til de nyere alarmer, jeg lavede for år tilbage lidt erhvers alarmer for en kort bemærkning og har sat et par powermax´er op. Thats it smiley

• #27   8. nov 2009 MKB

Fortæl lige hvordan du laver en perimeter , på en PM uden at slette den ved at åbne fordøren for xx , mere vil jeg ikke skrive .

• #28   9. nov 2009 Jeg har sat rigtig mange PowerMax alarmer op for private. Og det er en god og brugervenlig alarm (og den har perimeterzone).
    Jeg nener at PowerMax'en er SKAFOR-godkendt til mindre erhvevsvirksomheder.
    Du kan får mange forskellige detektorer til den. Bl.a. røgdetektorer, ekstra tastaturer, glasbrudsdetektorer osv. Alt sammen trådløst.

Jeg kender ikke Infinity'en, men jeg kan varmt anbefale PowerMax

• #29   12. nov 2009 Hmm, nu har jeg snart kigget nettet tyndt og der er temmelig mange penge at spare ved at købe i udlandet....

Jeg kan købe denne her pakke inkl fragt, for 225 pund... Men er der nogen ulemper ved at købe udenlandsk, udover det selvfølgelig bliver lidt bøvlet hvis der kommer fejl på alarmen.
    (link fjernet)

I øvrigt har jeg fundet både dansk monterings- og brugervejledning, så det skulle heller ikke være et problem...

• #30   3. dec 2009 Nu er jeg igang med at montere sådan en Powermax alarm, uden GSM modul.

Er man nød til at koble en fastnet tlf på, eller er det nok at tilslutte alarmen til tlf stikket i væggen?

• #31   3. dec 2009 Tænker du på om du skal tilslutte et håndsæt? Så nej.
    Men gem telefonledningen af vejen. Træk den evt i hulmuren, så man ikke kan klippe den eller trække stikket ud.

• #32   3. dec 2009 Super, blev bare lidt i tvivl om det var nødvendigt med et håndsæt.

Ja, det er lidt ærgeligt jeg ikke tænkte på at trække tlf ledninger i huset. Regnede aldrig med at skulle bruge fastnet, havde ikk tænkt på alarm...

• #33   3. dec 2009 Grunden til at der står "handset" på printet bag på alarmen, er at telefonlinien skal gå direkte i alarmen før den bliver delt ud til telefonerne. Alarmen kobler selv håndsættene fra i tilfælde af alarm. På den måde kan evt. tyve eller fax maskiner ikke optage linien hvis alarmen går.

• #34   3. dec 2009 Jeg plejer altid at trække et 6 leder telefonkabel eller et 8 leder pds kabel fra alarmen og op på f.eks. loftet gennem hulmuren. Og så tager jeg strøm og telefonlinie deroppe fra. Det gør installationen nemmere, mere sikker og pænere uden ledninger.

• #35   3. dec 2009 Jeg har desværre bare et loft, der gå op i kip og uden hulrum. Jeg kan vel alligevel nå at se det første opkald til min tlf fra alarmen, selvom de måske klipper forbindelsen?

Der står også noget om at centralen, skal sidde 1 m over gulvet, er det vigtigt? For regnede lidt med at gemme den væk og så bare slå den til at fra, med fjernbetjeningen.

• #36   3. dec 2009 tror du ikke de mener at den minimum skal være en meter over gulvet?
    Du kan sagtens gemme den lidt af vejen. Men husk at sirenen sidder i centralen. Jeg lavede en hos en kammerat og der monterede vi en udvendig sirene på loftet. Så kunne naboerne også høre den.

• #37   3. dec 2009 Jo, men er det nødvendigt at den er minimum en meter over gulvet?

Har også købt en trådløs sirene med, som jeg regner med skal sidde udenfor...

• #38   4. dec 2009 Rent juridisk så har du ingen rettigheder ved reklamation, hvis du ikke har fulgt monteringvejledningen. Men rent praktisk har det ingen betydning. Tror det er for at undgå, støv, vand, spark osv.

• #39   4. dec 2009 Rene---> Sådan en polak tømmer det sku da selv...

Jan--> Troede måske det havde noget at gøre med antennen i centralen ikke kunne fange alle de trådløse moduler ordenligt.
    Endte med at købe alarmen på den engelske ebay, da det ca var 50% billigere, end det billigste i DK. Så skal nok ikke regne med alverden i reklamation, hvis noget går i stykker.
    Tak for hjælpen..

Kommentér på:
Alarm...

Annonce