{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.716 visninger | Oprettet:

Ann
Ann
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3

MC-beklædning - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop taget mc-kørekort og skal ud at købe et komplet sæt udstyr. Jeg kommer først ud på landevejen til foråret, men er indstillet på at købe udstyr nu, hvis der er sæsonrabat.

Jeg er en lille damestr. 34-36 (170 cm, 50 kg). Det skal være læder med god indsyet beskyttelse, gerne en 2-delt dragt med damefacon, men seperate busker og jakke kunne også have interesse. Farverne sort eller sort/rød (skal passe til en lille rød Ducati Monster). Støvlerne skal være godkendte, sorte, med lidt hæl for bedre fodfæste.

Hvad er jeres erfaringer med flip-up hjælme sammenlignet med traditionelle full-face hjælme?

Har nogen erfaring med Roleff Ghostrider dragten (læderkvalitet, pasform, komfort, sikkerhed, mv)? (link fjernet)
Eller erfaring med Icon bukser og støvler med høj hæl? (link fjernet)
http://www.motorcycle-superstore.com/1/2/45/2213/ITEM/Icon-Womens-Bombshell-Boots.aspx
http://www.motorcycle-superstore.com/1/2/45/16919/ITEM/Icon-Womens-Hella-Boots.aspx

Vh Ann B.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-beklædning - erfaringer søges
  • #1   22. okt 2009 "Jeg er en lille damestr. 34-36 (170 cm, 50 kg)."

mums....billeder tak...:)

Kunne ikke dy mig

• #2   22. okt 2009 "Hvad er jeres erfaringer med flip-up hjælme sammenlignet med traditionelle full-face hjælme?"

har ingen erfaring med flip-up hjelme, og kommer heller ikk til at have nogle erfaringer, da de ikke er ligeså sikre som full face..

en full face er jo sammenstøbt, mens en flip up består af flere dele = svagere..

• #3   22. okt 2009 Held laver noget godt tøj, også til damer.

• #4   22. okt 2009 Mirza: Ikke korrekt. Hvis du kigger sharp testen igenne vil du se at mange af flip up hjelmene ikke fejler i kæbepartiet.

• #5   22. okt 2009 Jeg har selv en flip up hjelm og du skal no være opmærksom på at der forekommer mere vindstøj i sådan en.

Jeg bruger selv briller og brugte således dette som undskyldning for at købe sådan en. Jeg må nok sige, jeg har fortrudt. Skulle jeg ud og købe igen, vil jeg vælge en helstøbt hjelm.

• #6   22. okt 2009 Jesper.. jeg er sikker på at der findes gode flip up hjelme.. men du kan på ingen måde overbevise mig at den bedste flip up hjelm er af ligeså god kvalitet som den bedste fullface..

en 4 dørs bil er heller ikke mere stiv end en 2 dørs bil af samme dimensioner og model.. jo mere sammenstøbt.. jo bedre..

• #7   22. okt 2009 Mirza: Tag et kig på sharp...

• #8   22. okt 2009 Jeg har haft en flip up hjelm fra Caberg en Rhino, det er nok den ringeste hjelm jeg har prøvet, der kom vand ind af toppen af visiret, og efter 3-4 måneder var dupperne på visiret så slidt at det ikke kunne holde sig selv åbent når man kørte, og på motorvej hvor det sku være lukket åbnede det op når man drejede hovedet for at kigge efter biler.
    også vejer de fleste flip up hjelme en helt del mere end en normal full face

Har ikke lige nogen erfaring med højhælet mc støvler, men da jeg skulle have nye støvler, så gik jeg efter nogen der havde beskyttelse mod at vride foden til siderne.

Også husk rygskjoldet, det er det vigtigste efter hjelmen, men mange har ikke sådan et på når de køre.

• #9   22. okt 2009 Flip-up hjelme støjer mere.
    Jeg kører med Halvorsen lædertøj. Det stormer ind ad jakkens lynlås.

• #10   22. okt 2009 Tak for svarene. Interessant diskussion om flip-up hjælmen. Min bliver helt sikkert en full-face så.

Er rygskjoldet egentlig ikke indbygget i jakken, eller har man det på under jakken? Jeg troede faktisk, at det var en indbygget del af et ordentligt sæt sikkerhedstøj?

Er der slet ikke nogle damer derude, der kan anbefale tøj og støvler?

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 157
    #11   22. okt 2009 Schuberth flipuphjelme støjer ikke mere end "alm." hjelme, og de er behagelige at tage af og på.
    Jeg kører med schuberth C2, og der er mindre støj i den end i andre hjelme jeg har prøvet.
    Chuberths nye model, C3 skulle efter sigende være mere støjsvag.

• #13   22. okt 2009 Du skal nok købe en separat rygbeskytter. Dem der er indbygget i jakker er sjældent gode nok.

• #14   22. okt 2009 og så lidt om hjelme: de stærkest hjelme der f.eks. er beregnede til banekørsel larmer som regel mere og er bedre ventilærede (koldere) end mere "almindelige" hjelme.

• #15   22. okt 2009 Når man læser på sharp-testens webside står der bla:
    The test protocols do not include an impact on the chin guard of full faced helmets (impact site S).

Rimelig underlig test de holder sig der...

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 157
    #16   22. okt 2009 Tag med i dine overvejelser at, nogle hjelme har indbygget solvisir, hvilket er skønt, når man kører mod lav sol.

• #17   22. okt 2009 Tja, jeg kører nu med en c3 fra schubert, og er ganske godt tilfreds, har tidligere haft flip-up hjelme fra både Lazer og Airoh, og været tilfreds i alle tilfælde.Det er væsentligt nemmere for brillebrugere, og vedr. sikkerhed er de alle godkendte, og mig bekendt er der ikke sket yderligere skader som følge af sammenbrud i kæbepartiet. Til gengæld er størrelsen meget vigtig!! Hjelmen SKAL sidde stramt, men må ikke klemme på enkelte punkter. Skalformen er meget forskellig i de enkelte fabrikater. Daytona bl.a laver en damemodel med eksta høj hæl, men med din højde burde det ikke være et problem på den model du nævner, det er ikke nødvendigt at kunne nå jorden med flad fod, men det tror man som ny -:) Med hensyn til støj; kør med ørepropper, alle hjelme larmer en del, dog mest i flip-up hjelme

• #19   22. okt 2009 Jeg kan sige god for Arlen Ness / Berik.
    Kanon kvalitet og pasform til fornuftige priser.

Se evt www.duells.dk

• #21   22. okt 2009 Man kan godt få jakker med rygskjold indbygget, men de er for det meste ikke særlig gode, min held tekstil jakke har noget indlæg i ryggen, men det er tyndere end et ligge underlag og blødt som smør, så tror ikke på at det hjælper særlig meget hvis jeg hopper af med den jakke på.

Har i stedet købt en Held Salvo vest, den er noget dyr men ligger også i toppen af testen som bladet "Ride" lavede i 2008

Men hvis man ikke vil have en vest, kan man også godt købe indlæg som er til at putte ind i jakken, de fleste jakker har en lomme på ryggen hvor du kan putte rygskjoldet i.

• #22   22. okt 2009 Prøv da eventuelt at skrive i denne tråd og måske tage med. Det kunne jo være der nogen med, som har tjek på det med udstyr, og så kunne det være du også sparede et pr kr.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=128017

• #23   22. okt 2009 der er en gruppe herinde søg og spørg dem vi andre kan kun gætte hvad du har brug ud fra dine tal og det var selvfølgelig en pigegruppe der var tale om

• #24   28. nov 2009 Hej Ann,
    Jeg har en Schuberth C3 flip-up hjelm. Den er lige så sikker som en fullface hjelm, se MagaCin.dk's seneste program på http://magacin.dk/motorcykler/programmer/vis.php?elementID=38.
    Pasformen og dermed komforten er uovertruffen. Det samme gælder støjniveauet; den siges at være en af de mest støjsvage, hvis ikke den søtjsvageste, hjelm på markedet. Jeg skal ofte vise dokumenter ved grænseovergange og betale motorvejsafgifter (bor på Balkan), og så er det nemmere at flippe hjelmen op end at tage den helt af, når man skal sige noget eller vise sit fjæs til grænsevagterne. Det er også mere behageligt, når det regner, at man ikke skal tage hjelmen af.
    C3'eren kan fås i rød, så den passer til resten af dit udstyr, inkl. maskine, ligesom du er lettere at se i trafikken når du ligner en rød slikkepind der kommer kørende.
    Kan varmt anbefales.
    Til sommer vil jeg have den nye J2 hjelm, som Schuberth kommer med. Når temperaturen ude i solen lander på den anden side af 40 grader, er en lukket hjelm ikke sjov; man sveder ad helvede til fordi der skal noget køleluft til. J'eren er åben fortil, men visiret går helt ned foran ansigtet så man ikke får smæk af flyvende insekter, ligesom der kan monteres en bøjle som følger visirets underkant, som tager skraldet hvis man vælter og lander på hagen.

Kommentér på:
MC-beklædning - erfaringer søges

Annonce