MC-beklædning - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop taget mc-kørekort og skal ud at købe et komplet sæt udstyr. Jeg kommer først ud på landevejen til foråret, men er indstillet på at købe udstyr nu, hvis der er sæsonrabat.
Jeg er en lille damestr. 34-36 (170 cm, 50 kg). Det skal være læder med god indsyet beskyttelse, gerne en 2-delt dragt med damefacon, men seperate busker og jakke kunne også have interesse. Farverne sort eller sort/rød (skal passe til en lille rød Ducati Monster). Støvlerne skal være godkendte, sorte, med lidt hæl for bedre fodfæste.
Hvad er jeres erfaringer med flip-up hjælme sammenlignet med traditionelle full-face hjælme?
Har nogen erfaring med Roleff Ghostrider dragten (læderkvalitet, pasform, komfort, sikkerhed, mv)? (link fjernet)
Eller erfaring med Icon bukser og støvler med høj hæl? (link fjernet)
http://www.motorcycle-superstore.com/1/2/45/2213/ITEM/Icon-Womens-Bombshell-Boots.aspx
http://www.motorcycle-superstore.com/1/2/45/16919/ITEM/Icon-Womens-Hella-Boots.aspx
Vh Ann B.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
mums....billeder tak...:)
Kunne ikke dy mig
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
har ingen erfaring med flip-up hjelme, og kommer heller ikk til at have nogle erfaringer, da de ikke er ligeså sikre som full face..
en full face er jo sammenstøbt, mens en flip up består af flere dele = svagere..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
dec 2003
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Jeg bruger selv briller og brugte således dette som undskyldning for at købe sådan en. Jeg må nok sige, jeg har fortrudt. Skulle jeg ud og købe igen, vil jeg vælge en helstøbt hjelm.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
en 4 dørs bil er heller ikke mere stiv end en 2 dørs bil af samme dimensioner og model.. jo mere sammenstøbt.. jo bedre..
dec 2003
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
også vejer de fleste flip up hjelme en helt del mere end en normal full face
Har ikke lige nogen erfaring med højhælet mc støvler, men da jeg skulle have nye støvler, så gik jeg efter nogen der havde beskyttelse mod at vride foden til siderne.
Også husk rygskjoldet, det er det vigtigste efter hjelmen, men mange har ikke sådan et på når de køre.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
Jeg kører med Halvorsen lædertøj. Det stormer ind ad jakkens lynlås.
aug 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
Er rygskjoldet egentlig ikke indbygget i jakken, eller har man det på under jakken? Jeg troede faktisk, at det var en indbygget del af et ordentligt sæt sikkerhedstøj?
Er der slet ikke nogle damer derude, der kan anbefale tøj og støvler?
mar 2009
Følger: 1 Svar: 157
Jeg kører med schuberth C2, og der er mindre støj i den end i andre hjelme jeg har prøvet.
Chuberths nye model, C3 skulle efter sigende være mere støjsvag.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 323
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 323
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
The test protocols do not include an impact on the chin guard of full faced helmets (impact site S).
Rimelig underlig test de holder sig der...
mar 2009
Følger: 1 Svar: 157
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 111
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Kanon kvalitet og pasform til fornuftige priser.
Se evt www.duells.dk
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Har i stedet købt en Held Salvo vest, den er noget dyr men ligger også i toppen af testen som bladet "Ride" lavede i 2008
Men hvis man ikke vil have en vest, kan man også godt købe indlæg som er til at putte ind i jakken, de fleste jakker har en lomme på ryggen hvor du kan putte rygskjoldet i.
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=128017
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 219
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 5
Jeg har en Schuberth C3 flip-up hjelm. Den er lige så sikker som en fullface hjelm, se MagaCin.dk's seneste program på http://magacin.dk/motorcykler/programmer/vis.php?elementID=38.
Pasformen og dermed komforten er uovertruffen. Det samme gælder støjniveauet; den siges at være en af de mest støjsvage, hvis ikke den søtjsvageste, hjelm på markedet. Jeg skal ofte vise dokumenter ved grænseovergange og betale motorvejsafgifter (bor på Balkan), og så er det nemmere at flippe hjelmen op end at tage den helt af, når man skal sige noget eller vise sit fjæs til grænsevagterne. Det er også mere behageligt, når det regner, at man ikke skal tage hjelmen af.
C3'eren kan fås i rød, så den passer til resten af dit udstyr, inkl. maskine, ligesom du er lettere at se i trafikken når du ligner en rød slikkepind der kommer kørende.
Kan varmt anbefales.
Til sommer vil jeg have den nye J2 hjelm, som Schuberth kommer med. Når temperaturen ude i solen lander på den anden side af 40 grader, er en lukket hjelm ikke sjov; man sveder ad helvede til fordi der skal noget køleluft til. J'eren er åben fortil, men visiret går helt ned foran ansigtet så man ikke får smæk af flyvende insekter, ligesom der kan monteres en bøjle som følger visirets underkant, som tager skraldet hvis man vælter og lander på hagen.
MC-beklædning - erfaringer søges