{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Offroader {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg.
Jeg har tænkt på at købe mig en offroader/crosser, ved ikke hvad de kaldes. For at få afreageret lidt, så det ikke altid skal gå så stærkt når jeg kører på landevejen.
Men hvordan er reglerne lige omkring det.
Hvis det er en uden afgift, så er det kun på en privat mark jeg må køre ikke?
Hvis jeg så får den med plader på, så må jeg godt køre på vejene, men er vel ikke bare enhver skov jeg må drøne rundt i? Hvordan finder man ud af hvor jeg lige må køre offroad?
Hvad kan jeg få af billige offroadere som stadig er sjove at køre på? Skal være noget brugt og billigt... Men stadig noget der virker..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offroader
  • #1   18. okt 2009 Hej Allan.

Uden plader, så er det mark kørsel..

Med plader... så er den svær.. brug din sunde fornuft, tænk over hvordan du behandler landskabet..

Og så ellers gå ud fra det er lettere at få tilgivelse en tilladelse smiley

Det har jeg gjort i mange år, og har aldrig rigtigt fået ballade..

Mht maskiner, så er det nemmest at hjælpe hvis du kommer med et budget.. er det 20K eller 120K?

• #2   18. okt 2009 Hehe.. Okay.. Så det er mere eller mindre bare at tænke dig om og ikke genere andre folk for meget.. og ikke ødelægge naturen?
    Det blir min mc nr. 2 hvis det er, og er kun til sjov og spas.. Så er begrænset budget.. 10-20K, hvis man kan få noget for det.. Behøver jo ikke være det vildeste, siger sig selv. Skal bare være noget at have det sjovt på, og noget der virker..

• #3   18. okt 2009 Honda xl 600 den er kanon at køre offroad på, masser af trækkraft

• #4   19. okt 2009 En fordel vil i den grad være at du køre med standard udstødning. Da det er sjældent du har et egentligt ærinde i skovene:-) Held og lykke med det.

Anders

• #6   19. okt 2009 Hvis du kan leve med at skulle sparke lortet igang kan du kigge efter en XR600 - min makker har lige solgt en fin 93'er til 23.000kr, så det er ikke langt fra dit budget. Du får fint træk til pengene, samtidig med at den ikke vejer meget mere end en 350'er.
    ´
    Ellers får du lige nogle modelnavne du kan kaste dig over i din søgning:

Honda XL/XR 250, 350, 400, 500, 550 og 600.

Yamaha: XT/TT 350 og 600

Suzuki: DR 250, 350, 500, 600 og 650.

Skal det være 2-takt er der Yamahas DT-modeller og Hondas MTX 125.

Go' jagt.

Mvh Mathias

• #7   19. okt 2009 www.tenere.dk ved de alt om hvor der kan/må køres. Og det første er ikke det store problem, med det sidste er næsten umuligt at finde i DK!

Kommentér på:
Offroader

Annonce