{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Første Mc? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Har planer om at efter vinter så vil jeg købe en mc (den første) og har kigget på et par stykker.

Har kigget på Kawasaki Zxr400, Honda CBR 600, og en Suzuki gsx. Men da jeg er så uheldig og kun at være 18 år, så skal den jo drosles ned til 34 hk smiley Så mit spørgsmål er. Er det overhovdet nogle gode mc'er, og er de nemme at drosle ned? Og da jeg er lidt af en drengerøv så skal det være en "Racer" cykel, er ikke så meget for de der cruiser osv. Men håber da at der er nogen som kan hjælpe mig smiley På forhånd tak

Thomas.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Mc?
  • #1   17. okt 2009 Du kan nærmest få en ninja 250R for 40.000 med noget nær ingen km og masser af extraudstyr brugt.. Det ville jeg købe hvis jeg havde pengene smiley

• #3   17. okt 2009 christian L: Tja, det kunne man også gøre. Men tænkte at hvis jeg nu købte en 400, eller 600 ccm så kunne jeg jo bare drosle den op igen når den tid er inde. For hvis jeg nu købte en 250r så skal man jo ud og finde en som er størrer. Så ville det andet jo være smarter xD

• #4   17. okt 2009 I de ældre årgange (op til ca. 1998/1999) villge jeg nuppe Honda over Suzuki, baseret på egne erfaringer med holdbarhed. Er ikke imponeret over de GSXR'er før K0-K9 modellerne. Mange vil sikkert være uenige, men hver sin smag smiley

Startede på en gammel CBR 600 F2 fra 1991, og den kørte rigtigt fint. Om de kører godt droslet, skal jeg ikke kloge mig på, men den var letkørt og nem at vedligeholde.

• #5   17. okt 2009 Jeg ved der findes et drosslings kit til sådan en som min, og den er tilsalg;-)

• #6   17. okt 2009 inden du vælger skal du lige vide at de er dyre i forsikring som 18 årige når der er R modeller. hvad med kigge efter andre modeller som ikke er r modeller? med mindre du har en stor pengepung smiley

• #7   17. okt 2009 Lars L: Tak for lidt info smiley

Thomas J: Den er godt nok fin, lige mig! smiley Men nok lidt for dyr i forsikring osv :S

Thomas P: Vil være ærlig og sige at jeg ikke ved helt vildt meget om mc. Men du siger at jeg skal kigge efter en uden "R". Så det må fx ikke være en zxr 400? Eller må der bare ikke stå fx cbr 600r, men "r" til sidst??

• #8   17. okt 2009 Thomas: alle de racer cykler som du synes er lækre er med garanti "R" cykler, så ja dem alle sammen.

Jeg startede selv på en gsxr-400 som jeg var vildt glad for (Se profil). Med hensyn til forsikring ville jeg enten købe en ninja 250 som allerede forslået, eller en ældre model og så nøjes med ansvar og droppe kasko.

• #9   17. okt 2009 Kawazaki ninja 250r skulle være en af de meget bedre begynder cykler..

Og hvis du går ind på www.youtube.com/rebelyell91 , er der en masse guides og alt mulig, i film smiley , så det er jo et kæmpe + , PS: hans film er gode.. smiley

Så det er bare at køre på.. Men INGEN cykel, er den perfekte begynder.. Det er alt efter hvor mange penge man har og vil bruge, og hvad man selv følger er den bedste smiley

• #10   17. okt 2009 Asger L: Det er skam også min plan og købe en ældre cykel og så kun få ansvar på, for ved at jeg ikke har råd til kasko, for når jeg ikke har det til min bil, så har jeg slet ikke til en mc smiley Men nu siger du en 250r, men der er jo også et "R" i navnet??

jan S: Den har også været i mine tanker, men sådan en er jo rimelig ny, og det ville da være åndsvagt og kun have ansvar på den, når den er så ny? :S

• #11   17. okt 2009 køb en kawasaki ninja 250r. det er uden tvivl den sjoveste maskine ever. når du lærer at svinge, og har godt styr på cyklen, så har du et kæmpe smil på læben bagefter. kawasaki har nogle tilbud på forsikringer, hvis man køber en ny mener jeg, men de koster ca 40kilo (plus -minus) og du kan smide ansvar på den for næsten ingen penge, kasko mener jeg er lige omkring 6kilo hvis man gør det igennem kawasaki.
    har selv en suzuki gsxf 600 som første cykel, og den er perfekt til mig, selvom jeg godt kan li at være en drengerøv som dig, men hvem er IKK en drengerøv på en mc smiley husk der skal være penge til mc tøj, hjelm osv.
    men tag ud og prøv sån en kawasaki ninja 250r, og husk det ikk kun gælder om at køre stærkt smiley

• #12   17. okt 2009 Thomas L

Du kan forsikre igennem kawasaki, tror det koster omkring 5000 for kasko på 250R som 18årig. Så det er ikke så galt.

• #13   17. okt 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=54950

ham her, købte en ninja 250r som første cykel. du kan evt skrive til ham, og spørge lidt til råds, skide fin fyr, der gerne giver en hånd med, når han kan smiley

held og lykke med at finde en mc, og så ses vi vel næste år på vejene smiley

• #14   17. okt 2009 Ja, du har ret, det vil det..

Men ligemeget hvad, må du tage i betragtning, at, MC er dyrt, og når det er en ny er det dyrere... Og mange kører kun med ansvars, og det er fint, men så bliver et styrt dyrt..

Så det er alt efter hvad man har penge til og hvad man vil.. smiley

Men så hellere spare en måned eller to mere, og købe kasko

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #15   17. okt 2009 Det er ikke kun forsikringen som kan være dyr, det er også selvrisikoen.
    Jeg ved at hvis man er 18 år i mit forsikringsselskab og vil have 600 hornet med kasko, som ikke engang er en R model, så koster forsikringen ca. 26.000,- om året, men selvrisikoen er også på 20.000,-

Hvis selvrisikoen er så dyr. så kan det man sparer ved kun at have ansvar + selvrisiko, egentlig betale de fleste skader.

• #16   17. okt 2009 christian L: Det var da egentligt ikke galt, og så med kasko.

Rasmus (aalborg) H: Tak for al den respons smiley Men så er det da afgjort, jeg må have sådan en 250r xD

Men det er fandeme dejligt med en masse respons og gode råd. Kan meget bedre li Mc-galleri end Bil. For fuck hvor er det bare en børnehave! Der får man ikke andet end negative svar.

• #17   17. okt 2009 thomas: selv tak, vi skal jo hjælpe hinanden smiley
    ja mc galleri er MEGET bedre end bilgalleri, det giver jeg dig ret i!
    Tag ud og prøv en baby ninja og se hva den siger dig, men husk at det ikk er en racer, så den trækker nok ikk så meget som du tror/vil. smiley men den er SJOV! smiley

• #18   17. okt 2009 Rasmus (aalborg) H: Det må jeg heller gøre så smiley Men hva fanden, må jo stadig kun have 34 hk, så det er nok begrænset hvor meget en mc trækker med det, men der er jo ikke andet for at jeg må få en størrer når den tid endelige er inde xD

• #19   17. okt 2009 Køb en Aprilia RS125. Den kan fås for ca. 20.000kr brugt, og den koster omkring 1500kr om året i forsikring hos GF. Det er dog kun ansvar, men er jo heller ikke en dyr mc. Mener også det er den hurtigste maskine med 34HK, da den er meget let. Kører samtidig super godt i sving. Det er også en rigtig racer. Man kan også få tun cylinder til den, så du kan få lidt ekstra effekt hvis det ænskes. Så kan du sælge den om et par og købe en rigtig maskine.
    Her er evt en til salg hvis du ikke kender modellen:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62016371

• #20   17. okt 2009 J H: Kender den godt. Men det er mere en forvokset scooter end en mc. Og så er den ikke lige min smag. Hvis det var penge det handlede om så var den jo billig nok, men har nu 40-50.000 at gøre godt med.

• #21   17. okt 2009 Helt iorden. Kender en der har haft en Honda CBR600 fra midt 90". Den var droslet til de 34HK. Den var han glad for. Men held og lykke med jagten.

• #22   17. okt 2009 Mange tak, J H smiley

Kommentér på:
Første Mc?

Annonce