{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Mark V
Mark V
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Er det nu man skal købe Z750? {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg har igennem længere tid været på udkig efter en kawasaki z750 fra 08 +. På trods af at der er en del til salg, syntes jeg på igen måde at priserne er tiltrækkende. Folk forlanger mellem 90-110.000 for en brugt Z750 på trods af at prisen for en sprit ny i 09 farver er 99.995,- med garanti osv.

Derfor overvejer jeg at købe en sprit ny, indenfor kort tid. Men er tidspunktet nu til at købe en ny mc, eller burde man vente til næste år, for at se om man kan erverve sig en 09 model, endnu billigere?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det nu man skal købe Z750?
  • #1   15. okt 2009 Det er da sjovere at have noget at bruge tiden på, når det bliver rigtig koldt. Jeg ville købe nu:-)

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#3   15. okt 2009 Jacob B: Jah mange siger at finansieringen gennem kawasaki er et must, men det var bestemt ikke tilfældet da jeg snakkede med forhandleren. Jeg kan satens betale den kontant, og stadig få den til prisen

• #4   15. okt 2009 Er selv på jagt efter en Z750 og var liiiige ved at springe på oktober tilbudet. Men jeg har valgt at vente og håbe på jeg kan finde en brugt 07-09 til ca 80.000.

• #5   15. okt 2009 Jeg tror ikke en ny til marts vil kommr under 99.995,- Men jeg tror tilgenæld det rer muligt at finde en 08'er til ca 85k. Og jeg ved at jeg kan finansere den billigere gennem banken end igennem kawa finans, ca 10k billigere alt i alt gennem banken.

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#6   15. okt 2009 Anders C: Det burde heller ikk være umuligt. Hvis brugt priserne skulle følge markedet bare nogenlunde skulle en Z750 fra 08 jo ikke koste mere end 75-80.000,- Der sidder bare en del derude med nogle urealistiske forhåbninger!

• #7   15. okt 2009 Du skal da ha en Z1000 fra 2010.
    Alt for fed!!!

http://www.youtube.com/watch?v=j2fvByZOGbU

• #8   15. okt 2009 >Thomas N
    Den er SÅ fed, men kommer til at koste 160.000 eller noget i den retning ?

• #9   15. okt 2009 Den nye Z 1000 er så fed.

• #10   15. okt 2009 ...og min er til salg for kun kr. 65.000,- og kun kørt 13.800 km..
    Faktisk halv pris fra ny !!!

:O/

• #11   15. okt 2009 en ny til 105 k. er da ikke galt.

• #12   15. okt 2009 James B. Det er en fin Z 750 s du har dig. Kanon pris i forhold til de andre.

• #13   15. okt 2009 James B - Ja din er faktisk rigtig fin, men det er jo ikke samme model

• #14   15. okt 2009 køb da en ny nu her når der er tilbud...kan vist ik svare sig at vente til næste år og så købe en brugt... hvis folk ik fatter at en brugt bør være billigere end en ny. så fatter de det vel heller ik til næste år.

• #15   15. okt 2009 Anders - der gør bestemt ikke tilbudet mindre godt. Nyprisen var knap 130.000,- kr. Der er jo også en del, der gerne vil ha´ kåbe. Køreegenskaberne er jo de samme - næsten - idet den nye model er optimeret med up-side-down-forgaffel. HVIS der er nogen der kan mærke forskel ???

;O)

• #16   15. okt 2009 Omkostninger ved at låne igennem kawa er ca. som følger her.

mc 100.000,- (i lånet er der også leveing omkostniger)
    omk. til lån ca. 8000,-
    betales på 3 år/36 mdr.
    renter i alt på 3 år ca. 9000,-
    udgifter med alt ca. 117000,-
    set ud fra den koster 122.000,- med leveringsomkostninger, så må det sgu da siges at det er ok. stadig ca. 5000,- billiger selv om du får den finansieret. og har du pengene kan du jo bare betale lånet ud med det samme så har du sparet ca. 12.000,-

Lige meget hvad forhandleren har sagt KAN DU IKKE FÅ CYKLEN TIL DE 99.995,- uden den er finansieret i kawa finans. Syntes det er et super godt tilbud.

• #17   15. okt 2009 Jeg ville også købe nu, hvis det var en Z750 man skulle have.

• #18   15. okt 2009 James B - Nu ikk for at ødelægge dit tilbud, som er udemærket. Men du for det til at lyde som om den nye Z750 kun har USD gaffel til forskel, det er ikke tilfældet. Den nye Z750 har i forhold til den gamle f.eks : Ændret motor med mere momemt og den har den bedre moment ved lavere omdrejninher, ABS bremser, Ændret motorophæng som har fjernet de ireterende vibrationer i styr og fodhvilere som der var på den gamle, Up side down forgaffel som er justerbar, ny og bedre affjedring bag som også er fuldt justerbar. Ny intrumentering. Ud over det nævnte er der flere ting jeg ikk kan komme i tanke om...

• #19   15. okt 2009 hey mark.
    jeg ville også købe en ny til de 99000 hvis jeg kunne købe den uden finansiering.
    jeg kan godt forstå at du brokker dig over brugtpriserne.
    jeg har selv en 08 model til salg. men jeg ville aldrig sælge den til en urealistisk lav pris.
    cyklen kostede mig fra ny 125000 inklusiv de 2 ekstra års garanti. der ud over er der udstyr på for over 10000.
    en afskrivning ned til 80000 er bare for høj til mig på under 2 år.
    jeg sælger ikke forde jeg ikke vil have motorcykel længere, men forde jeg gerne vil prøve en anden model..

• #20   15. okt 2009 Jesper N

Det er da muligt du syntes det er for meget. Men det ændre jo ikke på at hvis du vil sælge må prisen tilpasses markeds priserne. Ellers må du jo beholde den. Den skal jo nok blive mere værd med tiden ;-))

Iøvrigt vil den model du vil ha jo højst sandsynligt også være faldet i pris.... Men man ser jo altid folk tror det de vil sælge er guld værd, mens det de vil købe er allllt for dyrt??? det er lidt sjovt!!! Not..

Men mange brugt priser er altså for vilde. Er selv på udkig efter en ER6-n og en ny kan købes til 75.000,- og stadig forlanger folk op til 70.000,- for en brugt??? Det er jo helt hen i vejret. Men så må folk jo bare beholde deres maskiner.

• #21   15. okt 2009 Anders: Pas !!
    Har slet ikke sat mig så grundigt ind i det som dig. Du har helt sikkert ret.
    Min situation er en diskusprolaps og grundet min højde, kan jeg desværre ikke sidde på den. Fik den i bytte på en BMW, jeg heller ikke kunne sidde på. Har kørt knap 1000 km med den konklusion at det ikke er OK med ryggen, uden jeg bygger den om. Og det synes jeg er synd. Ellers en kanon maskine at køre på.
    ;O)

• #22   15. okt 2009 Jeg vil sgu hellere købe en brugt til 70K der har masser af udstyr og første service betalt, end at købe en ny til 75 K og skulle smide 10 K til potter, udstyr og rullefelt og en 1 til 2 K for første service. Utroligt at folk er så bange for et par tusinde km på maskiner der alle nemt køre de 200-300.000 km

• #23   15. okt 2009 Spørg bare Brian her om der er forskel på den nye og gamle model.

Han prøvede min og han var MEGET overrasket over forskellen.

Men Ja, en 07-08 burde sælges til 75-80K

• #24   15. okt 2009 ville aldrig tage denne chance at købe brugt privat, hvis priserne er så ens ved ny/brugt... går motor eller andet i stykker, så er det penge op af egen lomme. hvis prisen på den brugte der imod var 20000-30000kr billigere, så var der lidt at gi af, ved ev. defekter.

• #25   15. okt 2009 Når de er så nye, så er der jo også stadig garanti på.
    Men jeg tror nu heller aldrig at du får købt dig den MC Benny, for de eneste iondlæg jeg har set fra dig handlede om brugtmarkedes priserne.

• #26   15. okt 2009 Så må vi håbe der er flere som dig Far til C-4. . Ellers er der sgu mange som får problemer med at få deres mc som bliver ældre og ældre solgt til deres sindsyge priser.

• #27   15. okt 2009 det hænger nok sammen med at de eneste indlæg du læser, omhandler netop dette emne

• #28   15. okt 2009 Flere af mig , en facinerende tanke faktisk smiley
    Jeg forstår bare ikke hvorfor i dit tilfælde at du hellere vil give 75 Kfor en maskine fra ny og selv bruge ydeligere feks. 10 i udstyr, + service..
    fremfor at give 70 fra en der har det hele og så har rundet et par tusinde km. det virker bare mest logisk i mit hovede.

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#31   16. okt 2009 Bo F: Det passer ikke! Frankies Mc i Randers har 3 stående, og det skulle da undre mig, om der ik os var andre der havde?

• #34   16. okt 2009 der er ifølge min dealer ikke flere til salg til 99999 men i kan købe min til 87000 det er sku billigt for en cykel der stort set kun har kørt søndagskørsel og en enkelt tur til spanien.....

Kommentér på:
Er det nu man skal købe Z750?

Annonce