2.143 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki ZX6R 636... {{forumTopicSubject}}
God dag MG
Vil gerne høre jeres mening og kawasakien ZX6R 636 fra 2003 og opefter, altså både fordele og ulemper og om den har gode tunings muligheder.
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
Kender ikke noget til modelen selv
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
en kawa 636 er i standard en af de hurtigste 600 kubiker, og rigtig velkørende, det er alt for dyrt at hive ekstra heste ud af den, hvis det skal være mere end de 2-3 hk et andet udstødning giver.
Hvis det er den første mc du skal have er en 636 RIGELIG, tro mig den rykker.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
- Men jeg blev sku overrasket over hvor hurtige 600 kubikkerne fra ca. 03-04 og frem egentlig er.
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
mar 2008
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 13
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 86
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Jeg kører selv en 03-04 og den er ret kraftfuld af en 600ér som i siger, hvis man ser bort fra de ekstra 35ccm den har fået... Kawasaki lavede deres ZX6RR til banerace (hvilken har 599ccm som alle andre normale 600ere) MEN da der var efterspørgsel fra de mest almindelige mennesker der bruger modellen til gadebrug, og de gerne ville have lidt mere "grunt" i lavere omdrejninger valgte kawasaki at lave en gademodel af deres racer og den blev så kaldt ZX6R (636ccm). Den har langt bedre mellemområde end RRén og passer generelt bedre til gadekørsel... Jeg kan anbefale den til hver en tid!
Jeg er rigtig glad for min da den er let i vægt, let at køre, har masser af power for en "600"ér og den er rigtig sjov at lege med... Ulempen er som sagt at man skal skifte mere gear end med en 1000ér men det skal man sgu med alle 600ere... Den er tilgengæld legende let at svinge rundt med i forhold til en større/tungere maskine, men den trækker alligevel let wheelies, har super optræk hvis man kører den rigtigt i gearene og går 278km/t på toppen hvilket er langt rigeligt for de fleste... Du kan så geare dig efter andre ønsker hvis du vil have bedre acceleration eller højere tophastighed... Men så går du på kompromis med en af delene hvis du begynder at rode med gearing... Enten topfart eller acc... Vælg selv... Eller kør standard og vær glad...
Hvis du vil se hvad den kan så se youtube.
Living the 636 dream: http://www.youtube.com/watch?v=E7-2oq4WyMM
Acceleration: http://www.youtube.com/watch?v=VDuQTIE8Euk
Hvis du allerede mener den er for lille og du vil tune den så find en anden cykel. Men på den anden side tror jeg ikke det bliver nødvendigt for dig at tune den for du kan sikkert ikke køre den til grænserne alligevel!!! (Sorry, det er ikke en fornærmelse men nærmere en generel konstatering - Dens grænser ligger langt ude så du skal være dygtig hvis du virkelig bruger den 100%) Det skal lige siges at jeg selv ligger langt under hvad maskinen kan så jeg skal ikke pudse glorien. Jeg siger bare at det er en cykel med stort potentiale så man skal ikke undervurdere den hvis det er... Der er meget køreerfaring at hente på sådan en model hvis det er det man ønsker.
Hvis du er ok med engelsk så er der et amerikansk forum (kawiforums.com) hvilket skriver mere specifikt om fordele/ulemper ved alle modellerne...) Og der er også rigtig god omtale om 03-04 modellen... De har flere fejlmeldinger på 05-06modellen end den her såe... ja... Jeg anbefaler den som sagt... Og har ingen problemer med min, den kører bare... (Det kræver selvfølgelig at den model du kigger på har fået de rigtige service og er blevet pudset lidt om... Alt kan gå i stykker hvis ikke man behandler det ordentligt..)
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
http://i32.tinypic.com/28s1x1c.jpg
http://94.100.113.158/749700001-749750000/749709801-749709900/749709865_6_vkCs.jpeg
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Det er de sidste små hk der er de svære at hente, og de koster som regel kassen $$$$$$$$$...
Du kan evt montere zx6rr knastakslen og ventilfledrene på zx6réren for at få de ekstra ccm, men kørekarakteristikken fra RR-modellen der er lidt vildere med rpm.
Umiddelbart vil jeg sige at det ikke kan svare sig at tune en zx6r! Den har masser af kraft fra fabrikken af, så en anden udstødning og en powercommander så er man langt... Men det er mere med henblik på den rigtige lyd og god kørbarhed.
Men prøv da en zx6r og vrid øret om på den og se om ikke den har nok energi til dig og dine evner...! Jeg tror du bliver overrasket når først den får nogle omdrejninger
(Jeg er så vild med videoen "living the 636 dream" - den udtrykker virkelig hvad jeg nyder ved min maskine... Den er pisse sjov at ligge og lege med...)
Kawasaki ZX6R 636...