{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skal cyklen puttes til vinter
  • #1   13. okt 2009 Skift olie og olie filter... og hvis den ikke står tørt, så smør lige et tyndt lag olie på alt metal, så det ikke ruster.... men lad være med at gøre det på bremseskiverne :o)

• #2   13. okt 2009 "fyldt benzin op til maksimum..."

Hos Fa. Moto-Sport bad de mig om at levere motorcyklen med så lidt benzin i tanken som muligt, da den skulle til vinteropbevaring sidste år. Det var måske bare fordi de skulle skubbe rundt på den og ville gøre den 20 kg lettere? smiley

• #3   13. okt 2009 Fandt det:

(link fjernet)

"KØRETØJET INDLEVERES MED SÅ LIDT BENZIN I TANKEN SOM MULIGT !"

• #4   13. okt 2009 hmm... nu er det bare et skud, men det er måske for at mindske evt brandfare, for hvis de nu har en 10 stykker (bare et eksempel) stående, og de alle er påfyldt 20 litter benz, så er det jo 200 liter benz der brænder hvis der nu skulle udbryde brand...?

• #5   13. okt 2009 Sidste år fyldte jeg bare tanken op, og satte den i en garage. Virkede fint. Ingen problemer med batteriet eller noget

• #6   13. okt 2009 prøv dette link, jeg fik det af andre herfra, som har brugt den guide uden anmærkninger, om vinteropbevaring de har liggende.

Du klikker bare på Guides & Gode råd linket. Dernæst scroller du ned indtil du finder vinteropbevarings guiden. smiley

• #7   13. okt 2009 Husk ikke at komme olie på bremser. Bremseklodser svulmer op og bliver svampede, så de ikke kan tage fat.

• #8   13. okt 2009 Og det er meget vigtigt, at motorcyklen kan bremse mens den står til vinteropbevaring i en eller anden garage. smiley

Ej, jeg ved det, du mener i næste sæson. smiley

• #9   13. okt 2009 Peter R - Fremragende link... ;-D

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   13. okt 2009 Det er bedst at tanken er fyldt, da der ellers kommer kondens lige over hvor benzinen står til, men det er selfølgelig værst hvis den ikke står inde i jævn temperatur, kondens på metal bliver med tiden til rust, har set det på en tank, der var en lige vandret stribe med bobler og tæring, det kommer selfølgelig ikke på en vinter, men man kan vel ligeså godt undgå det hvis man kan

• #11   14. okt 2009 Undskyld Peter..hvilket link?
    "Du klikker bare på Guides & Gode råd linket. Dernæst scroller du ned indtil du finder vinteropbevarings guiden"

Og lige endnu et spørgsmål: Sprøjte et tyndt lang olie på sin mc...? Er W40 det ikke det bedst egnede?

• #12   14. okt 2009 WD40 er fint, det har jeg selv brugt meget til metal dele, dog bruger jeg nu Protect and shine fra Motorex.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#13   14. okt 2009 Rigtigt Kenneth, det holder også længere, men man skal passe meget på ikke at få det på dæk og bremser.

• #14   14. okt 2009 "men man skal passe meget på ikke at få det på dæk og bremser."

Nååhh okay, så kan jeg bedre forstå at vifferen sejler rundt og bremser som en defekt trædecykel smiley smiley

Spøg til side, så er jeg selvfølgelig enig, skal man give beskyttelse tæt på dæk og bremser, er det bedst at sprøjte produktet på en klud og så påføre det.

• #15   14. okt 2009 Niels C - det tror jeg nu nok du har ret i, WD40 er nok ganske godt. Jeg har ikke selv brugt den guide som jeg linker til, men gemte det netop fordi der er flere herinde som bruger den og er tilfreds. Derfor beslutter jeg mig for at vinteropbevare når jeg engang får en garage eller udestue så har jeg linket smiley

• #16   15. okt 2009 Peter: Fornemmer du stadig ikke har opdaget, at du rent faktisk ikke har opdaget, at du ikke skrev linket i dit første indlæg? smiley

Men for, at hjælpe jer andre lidt, så tror jeg at Peter mener denne side:
    (link fjernet)

Hygge

• #17   15. okt 2009 Vis jeg forstår det ret , så vil det ruste i tanken når den ikke er fyldt helt op
    Selv når står værlse med 21g

ville nu gerne at tanken kunne afmonters i løbet af vintern ,den bliver tung at bakse med

Hvor mange kommer fuel-stabelizer i benzin ?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#18   15. okt 2009 Læs nu hvad der står: hvis den ikke står inde i jævn temperatur. Hvis den står ude vil benzinens skiftende temperatur give kondens, medmindre tanken er fuld

• #19   15. okt 2009 Mads (Århus) ! - hahaha, prisløst. Jeg må have siddet i den store tåger når jeg har skrevet her. haha. Men jo det er netop det link som du linker til der som jeg taler om... smiley

Kommentér på:
Så skal cyklen puttes til vinter

Annonce