Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af motercykel
  • #1   3. okt 2009 du kan godt glemme at få et svar du kan bruge til noget, dem der kører yamaha syntes den er bedst og så er der nogle der har haft dårlige oplevelser med samme cykel, og det gælder også for honda.
    Skal man have en ny cykel skal man SELV ud og prøve den, så lav en udflugt og prøv alle de cykler du har lyst/råd til og så på den måde få en selvstændig mening og vælg så efter det som DU syntes om. i sidste ende er det jo DIG der skal køre på den og ikke andre... sorry et lille opstød men jeg fatter ikke at folk ikke danner sig en mening selv, man går sgu da heller ikke ned og køber lever til aftensmad ( hvis man ikke kan døje det ) bare fordi at andre siger det er mums ......vel

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #2   3. okt 2009 De kører begge to fint, men koster en formue at forsikre med kasko.

Det er ældre maskiner, så du skal sikre dig det er ordentlige eksemplarer du kigger på.

• #3   3. okt 2009 Ville nok kigge på noget sporstourer i stedet... Sv 650, en er6f eller lign.. syntes selv at er6f kører rigtig godt, og SV'en er også ganske udemærket, hvis den er med sprøjt...

• #4   3. okt 2009 Ja kan sagtens se fornuften i hvad du siger kim s, men hvorfor skal der altid være sure opstød, spørger på en pæn måde, og forventer at få samme svar tilbage. vil skam bare høre nogle simple børnesygdomme de 2 cykler har.

så med alt respekt ønsker jeg kun at høre om de seriøse ting hvad ang, motorcykler. kan ikke bruge folk sure opstød til noget, og ja har læst mange oplæg af samme emne, så med det slået fast, tilbage til emnet

• #5   3. okt 2009 Det er gode cykler begge 2.
    Nogle er til moderen, andre til datteren.

Jeg vil forslå dig at prøve begge maskiner, og vælge den du selv bedst kan lide.

Udover generelt misbrug har jeg ikke kendskab til nogle specielle sygdomme på nogle af de maskiner.
    Misbrug viser sig ofte i 2. gear, hvor de kan finde på at springe ud af gear, samt stort olieforbrug.

Nogle mener knastkæsestrammeren på cbr'en er en sygsom, men det mener jeg nu ikke. De holder 50-60.000 km, og koster under 1000 kr at skifte.

• #6   3. okt 2009 Nu ved vi jo ikke hvor gammel du er om det er på lille kørekort du skal kører eller??

Men som ny på motorcykel er der mange ting der skal tænkes på udover motorcyklen... Men nok om det..

Pas på alle cykler der har et R i sit navn CBR, GSX´R FZR osv, de vil flå dig levende i forsikring.

Som en har skrevet en Suzuki SV eller en Kawasaki ER6F er dejlige maskiner der giver meget gode oplevelser og kan forsikres som ung og ny på motorcykel.

• #7   3. okt 2009 Jeg har prøvet begge.. og det er 2 gode cykler.. køb den du finder dig tilpas på.. siddestilling osv..

hvis du kun prøver en af hver kan det også være svært at vælge da du kan prøve en sund fzr kneppet cbr og omvendt.. derfor så tag en med som har noget erfaring der lige kan trille en tur på maskinerne.. prøve nogle stykker af hver..

• #8   3. okt 2009 egentligt.. nu det er f2 og fzr600r vi snakker om.. er fzr ikke med nogle bedre bremser osv??

• #9   3. okt 2009 ok super, mange tak for hjælpen, der er ikke andet for,

• #10   3. okt 2009 Undskyld ! jeg syntes ikke at det var skrevet på en grim måde, så sådan må du ikke opfatte det.
    Det jeg mener er at du får mere ud af at prøve så mange modeller og mærker du kan komme til, jeg kører selv på en cbr 1000 og har prøvet mange af den slags og er kommet frem til at samme mærke, model og årgang er forskellige, den med knastkæden har jeg også hørt men igen er der folk der har kørt 80-90000 km uden at skifte strammer eller noget og så er der dem der har skiftet efter 35000.
    Så på med klunset og ud og prøv prøv prøv , det er jo også en sjov måde at finde ud af hvad man er til......

• #11   4. okt 2009 af de to cykler er cbr'en bedst, samt at den ikke er i racerklassen som fzr600r er, dvs den er til at forsikre for penge hvis man snakker kaskoforsikring

samt at den cbr er uopslidelig, har set en med 300.000+ på klokken, den har KUN være serviceret i form af servicebog

• #12   4. okt 2009 men såda en gamel svend, den skla da bare køres på ansvar og så henter ma bare en donor i tyskerland, hvis uheldet skulle være ude

• #13   4. okt 2009 Som Dækmanden siger, så kan det knapt betale sig med kasko på de lidt ældre maskiner.

• #14   4. okt 2009 And på om du lige har brugt en halv mille på udstyr og lakering self. smiley

• #15   4. okt 2009 Ja, glem nu den forsikringssnak. Til de priser de er nede i kan kasko aldrig betale sig. Jeg er også varm fortaler for cbr'en, den er letkørt og nærmest ikke til at slide op. Plus der er rigtig mange af dem, så den er nem at finde stumper til.

Mvh Anders.

• #16   4. okt 2009 Det er nu ikke for at kyle grus i maskineriet, men KIM S har altså absolut ret.

Det er også en gåde for mig, at en absolut begynder partout skal holdes fast i de første to ting han er faldet over.

Når der nu er så mange forskellige MC er, skyldes det jo nok, at vi vil have noget der passer os.

Mikkel P: Nu skriver du jo ikke hvor gammel, du er - kun at du er nybegynder. Hvis du skal starte på lille/droslet cykel, så er du efter min mening på vej ned ad en helt forkert sti med dine to forslag. Du vil i det tilfælde have meget mere glæde af en tocylindret maskine - næsten uanset hvilken, vil den have langt mere dynamik - køreglæde og anvendelighed - end nogen droslet R4 maskine. Det samme kan snildt være tilfældet for den udroslede også til begynderbrug. Griso en ovenfor et et fedt forslag, men det er ER6, SV650 også.

Glæden for en begynder ligger i håndterbar vægt, bundtræk og styrbarhed. Det gør indlæringsmulighederne også:-)

• #17   4. okt 2009 Jeg har ejet begge og var aller mest glad for Honda, den fejlede aldrig noget og var super let kørt og havde gode køre egenskaber. Yamaha føltes mere spinkel (knallert agtig) kørte også godt men brugte en hel del olie og faldt en del mere i værdi.

Kommentér på:
Valg af motercykel

Annonce