{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

Intet salg af mc?! {{forumTopicSubject}}


Nu så jeg et link herinde igår at mc-salget i år er faldet med 40 procent.

Dels kan jo være til grunden med krisen og folk bliver fyret osv, men tror nu mere det er pga. priserne.

Syntes jeg ser flere og flere mc'er fra slut 80'erne og start 90'erne til en virkelig høj pris. Næsten samme pris som nyere mc'er.

Har folk stadigvæk ikke forstået at deres maskine fra den tid ikke er 40000-50000-60000 kr værd?!

Er jeg den enste der virkelig tænker på der er mange mc'er som er sat til salg, som har alt for høj pris, og så kan man da sagtens forstå der ikke bliver solgt mc'er, fordi prisen er alt for høj i forhold til alder, km-tal osv.

Det er jo meget urealistisk at kunne forvente at sælge en gammel mc fra 87-90-92 til den pris nævnt ovenfor, når en fra 1999-2009 MC koster det samme med nyere teknologi, indsprøjtning osv osv.. hvorfor er det at det danske folk ikke forstår det?!

Hvis de mc'er var billigere - som de jo burde være, så ville der også komme mere gang i salget, for kan da sagtens forstå folk hellere vil give 5-10000 kr mere for en 10 år nyere MC end en fra den tid - og så kommer der jo mange brugte mc'er til at stå i det prisleje - men alligevel bliver de ikke sat ned i pris. Det jo ikke guld, det er en MC.

Det er fuldstændigt det samme som folk der har en Golf 2 eller 3 fra 1992, som forventer at kunne sælge den til 50.000 kr. Altså har folk fået en hjerneblødning eller hvad sker der lige!!

Nå, men .. afsted på job smiley og godmorgen til alle da! smiley

Opfodre til debat smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet salg af mc?!
  • #1   25. sep 2009 Hvis man syntes prisen er for høj, men er intereseret i cyklen, så er man da velkommen til at byde det man syntes den er værd. Det tror jeg de fleste sælgere vil acceptere.

    Jeg syntes det er et udtryk for at der er stor ueninghed i hvad tingene er værd alt efter om man sælger eller køber.... måske ikke så mærkeligt. Man står jo let med en afskrivning på 40-60.000 på en brugt cykel efter 2-3 år, hvis man skal sælge til de priser der florerer på brugte cykler... Så forståeligt nok, at man forsøger at få så meget for sin cykel som muligt.


  • #2   25. sep 2009 Hej Tror nu mest på at det er finanskrisen,syntes der er rigtig mange billige maskiner til salg.Men klar nok er der altid nogen der tror der mcer er guld værd (se under Honda he he ) Gert

  • #3   25. sep 2009 Er af den holdning at der virkelig er mange gode "handler" specielt på nyere cykler 2-3 år gamle med afskrivninger på 60-70 K.

  • #4   25. sep 2009 Jeg syntes priserne er faldet pænt her i år, er ganske klar over at motorcykler har været rimelig skruet op i pris for de gamle maskiner, men på mig der virker det som om maskinerne er kommet ned i et leje der er ved at være fornuftigt.
    Hvad angår de priser folk skriver, så er det vel altid lige sat en tand højere end man egentlig forventer, så man har noget at forhandle med??? alle priser jeg ser på brugte ting, er da så sandelig kun vejledende smiley


  • #5   25. sep 2009 Flemming, du har helt ret. Jeg tror det er fordi finanskrisen kom så pludseligt, at de fleste sælgere ikke vil indse at deres cykel er faldet med ca 25% i værdi. Det er jo heller ikke sjovt at være den som indkasserer det store værditab, men sådan er tiderne lige pt.
    Jeg har selv lige solgt min MC igår. Det er bare et spørgsmål om at sætte prisen attraktivt.


  • #6   25. sep 2009 Jeg tror det er svært at sælge i de lavere pris klasser fordi man kan få så meget mere cykel for pengene ved at vælge noget andet. Min kammerat prøvede i en menneskealder at få solgt sin viggo 535. Samme år som vi gjorde den i stand gik de som varmt brød. Men året efter blev kineserne introduseret i danmark og så ville folk ikke give den pris, for en gammel cykel fra sidst i 80'erne, når man kan få en sprit ny kineser for under det halve.

  • #7   25. sep 2009 Samtidg er nypriserne jo også faldet....

  • #8   25. sep 2009 De bliver vel bare ikke solgt hvis det er en urimelig pris, har også undret mig over at ex. en CBR600 F1 kan sælges til 35K og en F2'er til 55k?? Altså hvis der kom en og bød 28K for min var den da væk. Men det er måske også derfor der er så mange tilsalg smiley
    Og jo syntes også gamle cykler har været for dyre..


  • #9   25. sep 2009 Sorry, så lige en F1'er til 43900,- syntes det her lidt vildt hvis den bliver solgt til den pris, eller bare noget der ligner...

  • #10   25. sep 2009 Generelt så er er det op til den enkelte at bedømme om prisen på gamle cykler er for høje. Men som en skrev tidligere. Hvis du har set på en ældre til xx. kilo og du kan få en der er ca 10 år yngere til samme pris. Jamen så skal du vælge den yngere model. Men der er jo også noget der hedder nostalgi eller liebehaver som folk er villige til at betale for.
    Om det hjalp at prisen på de ældre cykler blev sat ned for at få gang i salget igen tror jeg nu ikke. Men det er jo også op til den enkelte at prissætte sin egen mc som man gerne vil og så håber på den bliver solgt. Men finanskrisen har da sine negative virkninger og det er blevet en længere varende proces at skulle af med MC (har tidligere solgt mine 4 Hondaér uden det store besvær.)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   25. sep 2009 Når man kigger på hvordan markedet ser ud lige nu, skal man spørge sig selv om der overhovedet er en køber til alle motorcykler som står til salg.

    Når der nu ikke ER det, så kan man sænke prisen lige så meget man vil, uden MC'en nogensinde bliver solgt. Nu hvor finanskrisen er "ved at være ovre", står der både færre cykler til salg, men folk er også mindre desperate - så svinebud og udtalelsen "din er dyr i forhold til andre" dur snart ikke mere.


  • #12   25. sep 2009 Nej, du har efter min opfalletse helt ret Flemming N:-)

    Man er sørme da naiv, hvis man tror man kan sælge en to-tre år gammel cykel 10-20000 billigere end en spritny tilsvarende - og den slags annoncer ser jeg rigtig mange af.

    Jo, dels er markedet ikke ligefrem sultent, men der mangler også i høj grad en erkandelse af, at en vare er nøjagtigt det værd, man kan få for den:-)


  • #13   25. sep 2009 Netop. Jeg syntes priserne er alt for høje på brugte mc'er i forhold til hvad man kan få nyere mc'er til.

    Som nævnt tidligere, hvordan kan man forlange 40.000 kr for en CBR F1? Det er jo mega urealistisk.. og også 55.000 kr for en F2 model.

    Jeg har også lige set en VFR740 fra 87 til 40.000 kr. Altså.. den er 22 år gammel til 40.000 kr? Er det realistisk? Gu er det da ej..

    Liebhaver.. ja, det kan jeg forstå.. hvis mc'en er fra 70erne eller før, så kan jeg forstå man godt vil bruge lidt penge på det, fordi det er noget specielt!

    Hvis nu folk var realistiske i deres priser, og skrev hvad den egentlig var værd, så ville da der også blive solgt mere mere.

    F.eks. sådan en Cbr F1.. den er ikke mere værd end 20.000 kr. F2 er måske 25-30000r kr værd. Hvis de stod til det, så ville de jo også blive solgt.
    Men fordi folk har en fornemmelse af at.. nej, vi skal da have meget mere for den.. 40-50.000 kr.. er det virkelig realistisk i forhold til en nyere mc med et par år på bagen?!

    Klart der er nedgang i salg af mc, når mange tænker på den måde. Hvis man nu sætte den realistisk og til den rigtige pris og ikke den "opfundet" pris, så ville da der også blive meget mere gang i den.. og så ville der da i det mindste komme salg.
    Der er da masser af personer som har MC kørekort og gerne vil have en MC, men klart at de personer ikke altid vil give total overpris for en gammel MC.

    Det er det samme som at sige en Ford Escort fra 90 skal koste 40.000 kr, fordi det er jo kvalitet. Desværre ser man det jo med Golf, som også er i total overpris. Det er sørgeligt.. men desværre sandt..



  • #14   25. sep 2009 Tror markedet har været præget af desperate sælgere som har presset prisen ned måske 10.000kr under markedsværdi.
    Så er der ikke-desperate sælgere som har sat til fornuftig pris som står uden købere eller med købere som vil byde meget mindre.


  • #15   25. sep 2009 Endnu et meningsløst indlæg vedr. priser. Priserne er kommet MEGET ned i år, men folk bestemmer vel selv hvad de vil have for deres maskiner. Hvis de ikke vil ned i pris finder køber bare en anden maskine. Det er de simple naturkræfter der hedder udbud og efterspørgsel.

  • #16   25. sep 2009 Der må være en sammenhæng mellem SKATs opkrævning i afgift og deres vurdering, og markeds-, salgs-priser og den pris folk sætter deres maskiner til salg. Derfor synes jeg, at det er en god ide at sammenligne prisen og den salgspris som SKATs har vurderet en lignede model. Selvfølgelig skal der også betales lidt for de ekstra udstyr der bliver monteret på MC'en.

    Det er heller ikke supermarkeds faste priser. Man må jo gerne handle, og som nævnt tidligere må man komme med sit realistisk bud.


  • #17   25. sep 2009 nogen jeg har lagt mærke til der står meget højet er
    yamaha r6 en 99 kan nemt stå til 70 - 80 og nogle 05 er til salgt til 90
    sv 650 70 for en 04 med lidt gejl og man kan købe en ny for 79
    gxr 600 98 står helt på til knap 70 og man kan købe en 03 for 80

    men ja det markede er ikke nemt.... man prøver vel altid og få det bedste ud af en handel, og synes begge parter at de har gjort en ok handen så er det jo ikke helt skidt


  • #18   25. sep 2009 hvis klasikkerne er dyre kan man jo bare lade være med at købe..

  • #19   25. sep 2009 det kan jo også være man har købt sin til ca. 170000 for tre år siden moteret en masse udstyr og så prissætter man ud derfra.

    men at så forhandlerene nedsætter prisen på en ny til 160000 med hele svineriet monteret ved levering så er det klart at ens pris ser høj ud

    tror der er mange der har købt deres dyre end de står til nu
    feks. kan man købe en ny bandit 650 for under 85000. liste pris. og så er det bare i gang med prutteriet ;o)


  • #20   25. sep 2009 Synes sgu der er rigtig mange billige nyere mcér til salg. Så forstår ikke problemet. De F2ére til 55.000 bliver jo aldrig solgt alligevel, så brug da hellere tiden på at finde en gsxr der er min. 5 år nyere til samme pris istedetfor at brokke sig over at prisen på Hondaén er for høj.. smiley Jeg synes der er rigtig mange nye fede mcere billigt til salg lige pt.

  • #21   25. sep 2009 Synes også priserne har været for høje på for eks cbr 600 f2.. Da jeg købte min havde den tabt 100.000 kr på 4 år..

  • #22   25. sep 2009 for nogle få år siden fik vi danskere penge til lidt luksus.. og det kunne bla ses i salg af mc'er.. men ikke alle ville have ny så det var jo også en tid hvor der blev importeret rigtig mange brugte.. i den forbindelse var brugte mc'er også godt oppe i pris.. nu er det vendt og færre vil have en mc.. men nu er brugt markedet meget mættet og derfor mangler brugtprisen at falde.. desværre har det været en ret drastisk vending.. det gik hurtigt op men det er dælme også hurtigt gået ned igen.. og det er folk ikke villige til at miste på deres legetøj.. men men men.. man mister jo gerne penge på en bil.. så folk skal indse at de også kommer til at miste på en mc.. mc'er der er 5-8 år gamle koster måske det de burde.. men alt ældre end det er for dyrt.. men folk får dem jo heller ikke solgt kan man fornemme.. ihvertfald ikke til den pris de vil.. bla. derfor jeg ikke har sat min tilsalg.. for jeg kan slet ikke få det for den som jeg gerne vil.. men om 3 år kan det være at markedet er mere realistisk.. vi kan jo håbe..

  • #23   25. sep 2009 Hej Kenneth.
    Jeg kan godt følge dig, en lille smule, og jo ! nogle tager for høj pris i forhold til hvad maskinen reelt er værd. Men det bliver jo så deres hovedpine idet maskinen sikkert ikke bliver solgt.
    Det er jo heldigvis helt op til een selv hvad prisen skal være på ens køretøj der er til salg men man burde naturligvis se lidt omkring på nettet for at se de andre udbudte mc´er og deres prisniveau.
    Idag kan man finde mange nyere mc´er og endda til billige penge. Vi er jo desværre ikke over den her F..... krise og der er desværre nogle der bliver nødsagte til at sælge deres dejlige køretøj til en pris der, for køber, er særdeles aktraktiv, men med sælgers øjne desværre en økonomisk nødvendighed.
    Forsat god fredag til alle.


  • #24   25. sep 2009 Kristian A - hehe, jeg kan godt følge dig, men hvem er kenneth? ingen i denne tråd under det navn smiley

  • #25   25. sep 2009 Ved sgù ikke lige med det marked.. Min har været den billigste på DBA, men det er godt nok trægt..Måske er det modellen eller faconen:)
    Det er ikke fordi jeg egentlig ønsker den solgt, men har ikke tid at køre, og derfor er den også lånt ud..'Men lige pludselig er den nok væk;(..
    Det er nok derfor jeg ikke tænker så meget på det, om den bliver solgt. Måske jeg har tid til næste år:))

    Undrer mig også over, hvorfor folk ikke smider et bud ind, hvis de er interesserede, hvis man mener en pris er ude i hampen. Man kunne måske komme nærmere en reel pris, og evt være heldig.

    Forstår heller ikke de, som vil bytte, hvorfor de ikke sætter en evt. købspris på, så man har lidt at gå efter.


  • #26   25. sep 2009 Det er sku lidt svært. Synes prisen på min cbr er ganske fornuftig - der skal jo også kunne gives lidt rabat. Men ærligt talt så er der sku mange flere brugte mcér end der er købere og da en mc ikke ruster op som en bil så bliver brugtmarkedet kun større og større,hvilket igen giver mere og mere "pres" på brugt markedet. Ville da gerne sælge billigere men så skal jeg jo skambyde andres mcér og det synes jeg sku selv er lidt træls,kender det jo..

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #27   25. sep 2009 Har lige sogt en honda cx500c (med eftermonteret kåbe) for 22500.
    Den var fra 1983, og kostede ca 35000 fra ny i DK. Er det fair? Det er jo den høje reg.afgift der spiller et puds, da den (stadig) udgør ca 10-12000 kr. I Tyskland koster den ca 8000,-


  • #28   25. sep 2009 Winnie:

    Bortset fra alle de generelle ting, står du jo med en meget omarrangeret cykel. I al almindelighed er en standardged letter at sælge, en som din er for liebhavere. Dem er der få af, men til gengæld er det lettere at få en ordentlig pris, hvis du så finder en liebhaver


  • #29   25. sep 2009 Well... det er vel et spørgsmål igen om udbud og efterspørgsel.

    Det er et spørgsmål om den rigtige køber er der på det rigtige tidspunkt, og vil give den rigtige pris. F.eks. er mine præferencer at jeg gerne vil eje en maskine med sjæl - og gerne en som jeg selv kan reparere på, og lave om på som jeg har lyst. Så jeg vil helt sikkert være mere villig til at give flere penge for en gammel maskine i god stand - end købe en stangvare-R1'er i blå, selvom den kun koster 10-20.000,- mere. Andre vil hellere købe R1'eren, og sådan er det bare.

    Nogen bliver måske irriteret over de høje priser, men nogen må jo være villig til at give prisen, ellers blev de vel ikke ved med at blive sat til salg til de priser... og så må man jo bare ærgre sig, hvis man har skambudt på cyklen (hvilket kan irritere mig lige så meget)...

    Og så er der jo også de samlede omkostninger at tage højde for - hvilket nogen vælger ud fra. Købs- og driftsomkostningerne kan jo være lige så høje for en SV 650 fra'99, som for eks.vis min egen ZX10 fra '88. Og så er det igen et spørgsmål om, hvad man egentligt helst vil have... præferancer - præferancer - præferancer.

    Vi kunne lige så godt diskutere om huspriserne er nede i det rigtige niveu???


  • #30   26. sep 2009 Knud. Måske er det rigtigt, men alle originale dele er der, og jeg er absolut ikke uvillig, med en byttehandel, men jeg er heller ikke tvunget til at sælge, så derfor ryger den jo nok heller ikke længere ned i pris,.
    Tror der er mange måske useriøse, eller måske rettere, ved de ikke hvad de vil have, også fordi markedet er vildt oversvømmet. Med store prissving.
    Nogle afventer endnu lavere priser. " Snydes" vil man ihvertfald ikke, hvem vil det.
    Og nu er sæsonen ved at være slut, så lavere priser er vel forventelig..


  • #31   26. sep 2009 Der kommer nok nogle panikpriser her sidst på sæsonen.
    Hvis man er i en situation hvor man ikke er tvunget til at sælge, så er det nok smartest at vente et år eller to.


  • #32   28. sep 2009 Hej Peter C.

    Det var sgu en "tyrkfejl" Kenneth er naturligvis et synonym for Flemming N. Godt du var vågen når jeg ikke er.
    Forsat god mandag morgen til alle.


Kommentér på:
Intet salg af mc?!

Annonce