{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.943 visninger | Oprettet:

Aero batterier - reel viden {{forumTopicSubject}}

Har du en reel viden eller erfaring med AERO batterier?

På en cykel som min sidder batteriet ret udsat, så normalt forventer jeg en til to sæsoners levetid - så klapper det sammen efter mekaniske stød eller kortslutninger i snavs. Det har jeg erfaret med dyre og billige batterier. Derfor har jeg ret længe anvendr JM batterier, der har holdt fint og er rimelige i pris. I år har min leverandør så i stedet leveret AERO, der oven i købet er lidt dyrere.

Det første holdt i 3 måneder - OK det havde måske fået et par stød, så jeg købte et nyt. Det holdt 1 måned, det havde fået et enkelt let stød. OK man kan jo være uheldig, så jeg købte et tredie med den klare melding, at klapper det også sammen, så tror jeg ikke længere på tilfældet! 21 dage senere klappede de sammen!!!!

Cyklen lader perfekt, der koges ikke reelle mængder vad af, og der er ingen falske stelforbindelser eller krybestrømme.

Derfor ved nogen noget reelt om AERO batterier, så giv et lille PIP.

Jeg er ikke interesseret i ideer eller meninger om den og den forhandler(ham er jeg i fin dialog med), jeg er interesseret i viden og/eller erfaring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aero batterier - reel viden
  • #1   24. sep 2009 Har ingen erfaringer med Aero, men er 2 sæsoner ikke ret normalt for et MC batteri?

  • #2   24. sep 2009 Hej Knud . Jeg har været i knallert branchen i over 20 år ! har samme oplevelse med alt for mange af aeros batterier ´, normalt når man måler volt på et nyt opladet batteri er der ca 13,5 volt men på de dårlige batterier er der ofte ikke engang 12 volt på. tror der er sparet på blyet i dem , men det er kun min egen teori.

    M.V.H. KELD.


  • #3   24. sep 2009 Thomas J

    Jo jeg ville ikke forvente mere end to søsoner, og er batteriet skidt placeret så mindre end det:-)

    Keld Aagaard:

    Jeg har en mistanke om, at mine simpelthen rasler pladerne i to celler sammen. De dratter helt uden varsel ned til ca. 9 V, svarende til at to celler falder fra. Samtidig sker der en indre kortslutning, der er så voldsom, at selv om man løber dyret i gang, kan så lidt som et glimt med bremselyse slå dyret ihjel. Det stemmer med dine observationer:-)

    Flere input?


  • #4   24. sep 2009 har du overvejet at kigge på din affjedring Knud....hvis du overhovedet har nogen... smiley

  • #5   24. sep 2009 God:

    Ja, man kunne jo formode, at den var i bund, men det er heller ikke tilfældet, faktisk er den helt OK:-)


  • #6   24. sep 2009 Ja Lars(hubbi) jeg harbrugt Yuasa, og sådan et er der også i nu. Normalt synes jeg faktisk ikke det er et problem med billige batterier, de holder lige så længe som Yuasa,

    Men enter har jeg været helt ekstremt uheldig, eller også er Aero batterierne langt mindre stabile end noget som helst andet jeg har prøvet.
    Men nu er da to med reel erfaring, der melder ind på det her - Tak


    Flere??


  • #7   24. sep 2009 forstår sgu ikke helt at dine batterier smadrer så hurtigt Knud... er du 110% på at der ikke er noget galt med elanlægget på cyklen..??

  • #8   24. sep 2009 Lars Hubbi:

    Jo, måske er jeg også en bandit, men en til to sæsoner er absolut rimeligt i mine øjne med denne cykel - jeg synes til gengæld ikke at resultaterne med Aero er acceptable:-)

    Gud:

    Cyklen er målt igennem på kryds og tværs. Ladespænding sidder lige i øjet. Generatoren giver nøjagtigt hvad den skal, både belastet og ubelastet, laderelæ/ensrettet sidder lige midt i specs, og krybestrøm(mellem afbrudt stelterminal og batteriminus med tilsluttet plus) er 10 x under acceptabel grænse. Det er ikke cyklens elektriske system, der baldrer batterierne:-)

    Jeg er selv ret overrasket - et bly/syre batteri er ikke ligefrem raketvidenskab.


  • #9   24. sep 2009 har du prøvet gel batterier?

  • #10   24. sep 2009 Gud:

    Nej ikke til denne cykel, for jeg kan ikke finde et med de rette dimensioner og kapacitet, men jeg har faktisk tit tænkt på, at de burde være mere stabile i hvert fald mht mekaniske stød:-)

    Den dag jeg finder et, så skal det da prøves.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #11   24. sep 2009 Det bør kunne holde længere uanset hvad. Min SV'er kører stadig med sit originale batteri, og det viser ingen som helst tegn på svaghed - og det er en hårdt komprimeret 1000'er der er sparket igang utallige gange i nu 77.000 kilometer...
    MEN mit sidder så også lige midt i cyklen i en fin lille kasse.

    Har du prøvet GEL batterier fra f.eks biltema?
    Der burde man sgu ikke kunne ryste noget sammen.


  • #12   24. sep 2009 Sajmon:
    Gel batteriet har jeg været rundt om ovenfor.

    Problemet med VS modellen er, at batterikassen er cyklens lavest beliggende punkt, så et god opkørsel, eller en slangeskinne, eller en kunstig fodgængerovergang, så får det et reelt gok, og så havner alt det skidt og lort baghjulet ikke afleverer i skærmen i og på batterikassen.

    Man kan lide den cykel eller ej, men det er det eneste rigtigt åndssvage i den ged konstruktion:-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #13   24. sep 2009 Det blev skrevet mens jeg var igang. :o)

    Kan man ikke få plads til det andetsteds?

    Med GEL batteriet er man jo ikke tvunget til at have frisk luft omkring det, så der kunne man jo f.eks pakke det ind i gummi for ihvertfald at holde snavs ude...


  • #14   24. sep 2009 Det er ikke et tilfælde. Aero- batterierne, er af en eller anden årsag, som jeg ikke skal gøre mig klog på ualmindeligt dårlige i forhold til alle andre, både dyre og billige mærker. Jeg har i motorcykelbranchen i løbet af det sidste års tid stødt på rigtig mange motorcyklister der har købt et nyt Aero-batteri, som så er skvattet sammen i alt fra 24 timer til 3 måneder efter det er monteret.

  • #15   25. sep 2009 det er jo en syg cykel du har der Knud.... køb en ordentlig MC og problemt er løst

  • #16   25. sep 2009 Knud jeg tror simpel hen ikke på det med at det går i stykker pga stød , hmmmm ja mangel på det samme smiley
    Selv om du har fået den målt på den ene og anden måde tror jeg alså den må overlade uden du opdager det , feks når den er blevet varm eller i perioder
    Jeg har aldrig hørt om problemer med Bat. på den måde hvor det er batteriet der klapper sammen , selv om det siges at de gerne vil spare på blyet i de her tider
    Jeg selv skifter bat hver 2-3 år uanset om det er slidt , gider ikke døje med det , jeg lader heller ikke om vinteren , og den gang jeg gik højt op i det hentede jeg faktisk ikke noget ved det ,

    Lige en hurtig tanke var et terometer med hukomelse for højeste varme , kør en lang tur og se om det har været varmt ?


  • #17   25. sep 2009 Per E:

    Jeg har da et lille max termometer, så det vil jeg da prøve.

    Jeg kan da også måle svinet igennem igen (for tredie gang). Vedr. stød så husker jeg hvor mange gange jeg har set bilbatterier klappe sammen fordi folk ikke gider åbner terminalerne, men lister dem på med en gummihammer.

    Jeg her heller ikke utilfreds med at batteri, der lever 1-2 sæsoner, det er nok prisen for ikke at ville ruinere min cykels design.

    Under alle omstændigheder - tak for jeres input:-)


  • #18   25. sep 2009 Bruger Aero på to cykler
    GSXR250 og XS400.
    Har ingen problemer....

    Især GSXR'en holder fint 2 sæsoner, hvis man bruger cyklen.
    På XS400'eren er det lidt bøvl med overladning, men det er jo ikke batteriets skyld.


  • #19   25. sep 2009 God:

    LOL

    Min ged er vel ikke mere syg end mine bekendtskaber her på MCG smiley


  • #20   25. sep 2009 Knud: indrøm nu bare at det er fordi at lægger cyklen ned hele tiden på div. p pladser at batterierne ikke holder.. ;o)

    Hvis det er skidt og møg der er problemet, så få da lavet en tæt batterikasse.


  • #21   25. sep 2009 Robert:

    Batterikassen er som sådan tæt, men der skal jo kabler ind og ud, og det skal også kunne ventilere - med en sådan placering, kommer der simpelthen møg ind.

    Forresten - jeg har slet ikke smidt den på gulvet siden sidste forsommer på Bormholm, så det er ikke derfor Aero batterierne ikke holder:-)


  • #22   6. apr 2010 ang : batterier fandt jeg lige denne her.

    (link fjernet)

    Den kunne vi alle have gavn af at læse , da MC er sæson betonet for mange af os..


Kommentér på:
Aero batterier - reel viden

Annonce