869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Knæk Kong Vinter Knæk Kong Vinter

Hejsa eksperter.

Har lige købt vinterforsikring til Banditten.

Hvordan får jeg knækket Kong Vinter, og kommer helskinnet ud på den anden side, uden at Banditten er blevet spist af salt?

Hvad gør jeg for at beskytte min fine maskine?

Alle råd modtages med tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knæk Kong Vinter
  • #2   24. sep 2009 Jeps, vask, vask og mere vask. Det er den bedste løsning og eneste løsning.

• #3   24. sep 2009 få den rustbeskyttet hos din lokale dinitrol eller pavacenter og ja det gør de faktisk
    derefter følg de andres råd så skal den nok holde

• #4   24. sep 2009 Og hver gang du har vasket - så giver du en en gang olie, på en klud så alt metal får en beskyttende hinde.

• #5   24. sep 2009 Plør den totalt ind i Tectyl, og glem alt om at have en fin motorcykkel, til foråret kan den så "pakkes ud" og er fin som ny.
    Det virkede i hvertfald på min kina knallert, som ikke blev hverken vasket eller på andre måder blev gjordt ren vinteren over, den fik bare et ordenligt lag, og holdt sig pæn.

• #6   24. sep 2009 Jeg ville også sige smør den ind i Tectyl rust beskyttelse så den får en fedtet overflade der beskytter mod vejsalt og rust. Den skal så ikke vaskes da risikere man at vaske den beskyttende overflade af

det gør jeg på min suzuki gn 250 som jeg køre på om vinteren. Det er det bedste jeg har erfaret

• #7   24. sep 2009 Tusind tak for de gode råd.

Jeg tror jeg vil gå efter en gang Tectyl. Det er jo det man bruger til biler, og hvis man kan beskytte Banditten med det, så er det vel optimailt.

Jeg kan også godt lide ideen om ikke at skulle vaske hver dag..

• #8   24. sep 2009 kan man godt køre når det fryser 10 grader og der evt er islag?? og hvad med 10 cm nyfalden sne en tidlig morgen. Kan huske det ikke var særligt sjovt da jeg i sin tid kørte på scooter. så kan slet ikke sætte mig ind i det på mc.

• #10   24. sep 2009 Nogle ser jo udfordringer hvor andre ser begrænsninger :o)

• #11   24. sep 2009 Jeg køre squ også til vinter, gidder ikke køre bus, eller fylde penge i det sorte huld som en bil er. Så vil jeg hellere have mit daglige køre fiks, selvom det er lidt koldt til tider.
    Desuden sner det squ aldrig i Danmark, og hvis det gør, så er det ikke være end det kan klares med en enkelt sygedag, eller måske en bustur.

• #12   25. sep 2009 Jo men nu tænkte jeg ikke rent økonomisk men mere forsvarligheden i det. Tror oddsene for at man vælter er rimeligt gode. Så med mindre man er ligeglad med sit eget / andres ve og vel samt evt skader på ens cykel / andres ting , skal man da bare køre uanset vejrforhold.

• #13   25. sep 2009 Det er faligt at leve, det dør man af.
    Er blevet fortale at det faktisk er farligere kun at køre "en gang i mellem", altså i weekenden når der er godt vejer, end det er at køre hver dag, også i dårligt vejer.
    Men sådan er men heldigvis så forskellig.
    Man behøves heller ikke gøre sig dummere end højest nødvendigt, så hvis der er isslag, så må man jo springe over, men igen de 3-4 dage om året går nok også.

• #14   26. sep 2009 Da jeg var 14-17 kørte jeg på knallert i al slags vejr. Nogle gange kunne man ikke se hvor vejen var pga sne. Man er vel bare blevet pivet med alderen.

Kommentér på:
Knæk Kong Vinter

Annonce