{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Huller i vejen - ansvar? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Der har på det seneste været en del snak om at vejene er i endnu dårligere stand i år end de tidligere har været, pg.a. moder-jord ikke har kunnet bestemme sig om det skulle være tø- eller frostvejr. Det betyder så at asfalten sprækker, og dejlig store huller bliver tryllet frem, på de ellers dejlige veje...

Jeg læste så en artikel i dag, hvor der stod at hvis et hul var over 5 cm dybt, så var det et krav at kommunen lappede det så hurtigt som muligt. Her kom jeg så til at tænke på hvad der sker hvis hullet ikke bliver lappet, og fx en mc'ist kører i hullet og kører galt. Hvem har så ansvaret?

Hygge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huller i vejen - ansvar?
  • #1   6. mar 2006 hvis du kan dokementer hullet med et foto med dato og kl på så er det komunen der skal betale rep af skaden.mvh allan h

• #2   6. mar 2006 uha jeg kørte ned i sådan et hul godt nok i min bil.. jeg fik ødelagt mi 17 tommer dæk.. jeg sloges med komunnen længe og det svære uden succes..

• #3   6. mar 2006 og allen... det var i aalborg...

• #4   6. mar 2006 det er ikk for at være pissemist, men jeg vil gerne se den der prøver at trække komunen i retten for et hul i vejen og en skade på en mc.

Det kommer til at tage ÅR ! Min venindes far, advokat, har nu kørt en sag mod komunen om en vindmølle, for fucking 17 år i træk !

Du skal virkelig ha smadret din mc for at det er det værd !

De tager fri mens du går hjem og grubler over hvad du nu skal gøre.

Mvh Kristian D

• #5   6. mar 2006 Det er kun hvis det er over en vis størrelse...noget med at det ikke må være dybere end 6 cm, tror jeg.

Jeg har personligt prøvet at få refunderet en skade fra kommunen.
    Jeg kørte ned i et hul, og dækket sprang. Så steg jeg ud af bilen, og parkerede den foran hullet, lagde mit dankort ned i selve hullet, og tog et billede med min mobil tlf. Jeg fik også godt med baggrund, så man tydeligt kunne placere hullet i verden. Jeg havde således et billede af skaden på dækket, hullet, og størrelsen af dette, samt hvor henne det var sket. Dagen efter fik jeg monteret et nyt dæk. Så tog jeg billedet, og en kopi af regningen, forfattede et brev som beskrev episoden, og smed det hele afsted til teknisk afdeling i kommunen. 14 dage senere kom der en check med beløbet, rundet godt op, med teksten "Kulance" (eller sådan noget).

Bottom line - kommunen erkendte deres ansvar, og jeg slap med pengepungen i hånden, og lidt håndøre for min ulejlighed.

Hygge
    Claus

• #6   6. mar 2006 husk det fremover, hvis du kører galt pga. er hul i vejen så slæb dig selv og din MC hen ved siden og hullet og tag et selvportræt smiley

• #7   6. mar 2006 LOOOOL...

Fandt i øvrigt lige det brev jeg skrev:

Til Gladsaxe Kommune
    Driftafdelingen, Turbinevej 10

Ang. Erstatning for nyt bildæk

Jeg søger hermed erstatning for et nyt bildæk, forårsaget af et hul i en kommunal vej, som ikke er tilstrækkelig vedligeholdt. Hullet er over 7 cm dybt, og 30cm i diameter, som det fremgår af vedlagte billede-dokumentation. Hullet var fyldt med vand, og således umuligt at se.

Hændelse:
    Tirsdag d. 31/8-04, ca. kl. 21.00
    Drejer til højre af Værebrovej, ned af sidevej til Værebroparken. Hastigheden er lav, og afpasset til forholdende, da der kort efter er et bump af betragtelig størrelse. Kort efter, ud for indkørslen til nr. 2-22, høres et klonk. Bilen standses og det kan kort efter bekræftes at dækket er punkteret/sprunget. Det lader til at dækket er blevet klemt mellem kanten på hullet, og fælgen.

Kopi af raegning for nyt dæk er vedlagt, og danner således grundlag for erstatningskravet.

Mvh
    ......

Nu har I et dokumenteret funktionelt udgangspunkt, hvis det en dag skulle ske for jer :o)

• #8   6. mar 2006 Har en kammerat der kørte i et lignende hul med sin bil, hvor fælgen blev skæv/bulet. Han sendte fælgen ind til kommunen og fik en ny uden problemer!

• #9   6. mar 2006 Tak for jeres svar! Det var rart at få lidt afklaring, på trods af det jo aldrig sker at jeg kører ned i et hul og smadrer det hele smiley *7-9-13*

Hygge

• #10   7. mar 2006 Har også prøvet det i bil ødelagde 2 sprit nye 18" oz fælge.. kommunen betalte med det samme... jeg kørte til en mekaiker der skrev et brev til dem om at mine fine nye dyrer fælge var ødelagt.. og så kom der en chek.... tog en masse billeder af hullet of fælge....

• #11   9. apr 2006 har lige smadret hele den ene side af min cbr 400 rr idag pga af et huld i udkanten af et sving der var umulig at se..

Kommentér på:
Huller i vejen - ansvar?

Annonce