1.155 visninger
|
Oprettet:
Atter 2 vigepligtsulykker {{forumTopicSubject}}
På Holbæk sygehus ligger der to unge mænd, der begge er påkørt af folk der har overset dem inden de kører ud fra sideveje med ubetinget vigepligt.
Desværre er min søn en af dem. Han måtte i asfalten i tirsdags d 15/9, da en 70 årig dame overså ham ved slagelse.
Den anden blev påkørt ved Asnæs sidste fredag. Begge er sluppet med brækkede knogler. Men tragisk...
Noget må gøres!!!!!
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Ubetinget vigepligt er noget af det jeg selv som motorcyklist har fået en større og større respekt for igennem årene.
I mit daglige virke kører jeg mange km på de jyske veje... og jeg er i den grad mere og mere chokeret over hvad bilister i deres luxus øser bruger den tid de burde bruge øjnene til at orientere sig i trafikken på.... det er primært sms skrivning jeg er rystet over...
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
maj 2004
Men hvad gør man for at få folk til at stoppe op hvis den sms, - er så vigtig? Jeg ved det ikke... Men kan sagtens forstå det går galt alt for tit... folk vil multitaske, uden at de tænker over hvor galt det virkelig går når det går galt...
Nu er det sådan det er et par år siden jeg rigtig kørte kværn... men det sidste år jeg kørte havde jeg 3 situationer i Århus hvor bilister hovedkuls drønede ud foran mig, de 2 af gangene, mente jeg dog at have øjenkontakt, havde dog for en sikkerhedsskyld bare sænket farten for hvis nu... og ja... jeg slap heldigvis godt fra alle 3 situationer...
maj 2004
desuden må jeg kunne kategoriseres som skabsmotorcyklist... hehe og det er sgu ikke engang sjovt...
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
Skal hilse dem og give alle de varme ord fra jer videre.
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
Rigtig træls at det sker.....vi må blot huske på at køres der for stærk, kan bilisterne ikke vurdere afstanden...og vi skal altså osse holde øjnene åbne og lære eller blive bedre til at aflæse traffikken.
Forsat go tur derude...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Men løsningen på folks evindelige skruen, retten og skriven sms i bilen må da være en af følgende forslag.. eller bedre.. begge to..
1: For at føre automobil skal man have et sæt luffer på hænderne. (dette hindrer i hvertfald meget pillen og regeren.
2: Alle biler skulle være standard monteret med to "dødmandsknapper" i rattet. Så begge hænder kan være hvor de skal være. Slipper man, går bilen ud. og skal bringes til standsning inden den kan startes igen.
Håber de to ungersvende kommer sig, og kommer i sadlen igen.. En slem forskrækkelse der desværre sker alt for tit..
B.A.D.D. (BIKERS AGAINST DUMB DRIVERS)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Hvordan dælen vil du så skifte gear ?, da ret trælst at skulle stoppe hver gang man skal skifte gear, koblingen holder nok heller ikke så længe hvis man skal sætte igang i 5 gear
der skulle bare monteres en telefon scrambler, så telefoner ikke virker i bilerne mens motoren køre
Men har set et program hvor nogen japaner havde lavet et system der kunne finde ud af hvor man kiggede hen, det var ret smart, kan så ikke huske hvad det blev brugt til, men det kunne jo være hvis man kiggede væk fra vejen i x antal sekunder så hylede bilen, eller slukkede.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Blink på hjelmen og et tågehårn
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
Tror ikke specielt det har noget at sige med alderen. Man må erkende at bilerne har svært ved at se mc´erne og bedømme deres hastighed. Sidste var i dette tilfælde på mellem 50-60 km i timen er det vurderet.
Kunne man finde frem til noget med blinkende dioder på hjelm eller udstyr var det måske en ekstra sikkerhed.
Atter 2 vigepligtsulykker