{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

TL 1000 R kontra SV 1000 N {{forumTopicSubject}}

er ude efter noget nyt legetøj..

ud over de rent visuelle forskelle på de to overnævnte cykler, og der er USD gaffel på TL'eren..

hva er så forskellen rent kørselsmessigt..

ps skal sige at jeg er mest til leg og ikke til at køre hurtigt og presse cyklen i sving...

hva ville i vælge og hvorfor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TL 1000 R kontra SV 1000 N
  • #1   18. sep 2009 hmmm syntes ikke r modellen ryster så meget

  • #2   18. sep 2009 Det er tro det eller ej 2 meget, meget forskellige motorcykler.
    Jeg vil anbefale dig at prøve begge modeller.

    Personligt fravalgte jeg TL1000R (som jeg ellers var super forelsket i) efter at have prøvet den. Kørestillingen var ganske enkelt for extrem.


  • #3   18. sep 2009 må lige tilføje at jeg nok ville ændre styr placeringen til mere oprejst sidestilling.. på TL'eren

  • #4   18. sep 2009 Jeg har haft en 1998 TLR .Den har sku en noget forlænet kørestilling men sammanlignet med en 1998 R1(havde en efterfælgende) er det intet. Min TLR havde et par andre potter på(undgå carbon for de flækker!). Og var gearet om med flere tænder bagpå. Den havde nu ingen probs med at race mod en Aprilia Mille(ikke den nye model) og smutte den på motorvejen. Som priserne er nu og forhåbentlig bliver til næste år kan jeg sagtens se mig selv købe en TLR igen, Syntes den udseende er så fed.

  • #5   18. sep 2009 Jeg ville helt sikkert vælge en tlr, den er meget federe at se og køre på, men det der med at sidde mere oprejst kan du godt glemme

  • #6   18. sep 2009 Jørgen R (Holstebro) .
    hvorfor mener du den er federe at køre på..?


  • #7   18. sep 2009 ej... det er en TL 1000 S jeg mente....


  • #8   18. sep 2009 Kig på min... Den ser lidt anderledes ud.. Hvis det altså er en TLS du er ude efter..
    Er selv 194 høj, men syntes ikke kørestillingen er så slem.. Men jeg leder efter et sæt justerbare clip ons, men det er for at få ændret vinklen, da den er lidt hård ved håndleddene ved langsom kørsel eller med pass på..
    Men den kører som en drøm!!
    Vil klart vælge en TLS frem for en SV'er.. Dem har alle jo.. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #9   18. sep 2009 TL'eren er i stort set alle henseender mere sportslig end SV'eren, som er en sportstourer.
    Affjedringen er blødere på SV end TL - og forgaflen er ikke nødvendigvis ikke noget at være bange for, selvom den er "right-side-up".
    Motoren trækker godt i mellemområdet på SV'eren, hvor TL'erens effekt er fokuseret i toppen.
    Begge maskiner kører skønt, så det er et svært valg.

    Husk at undersøge prisen på forsikring, for den kan sagtens være stor...


  • #10   18. sep 2009 Jeg mener at en TLR er meget federe at køre på kontra en SV fordi den er mere hysterisk og den har ingen slinger i svingene, men nu ændrer du det til en TL 1000 S den har jeg aldrig prøvet, så står der SVer alle steder det gør der ikke med TLR.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #11   18. sep 2009 Alle cykler slingrer i svingene hvis føreren gør noget forkert - og en SV'er har ikke større tendenser end hverken TLS eller TLR i den henseende - tværtimod.

    Der er lissom en grund til en TLR også kaldes "widowmaker".


  • #12   19. sep 2009 Pssst...
    Det er TLS'eren i årgang 97' der fik titlen "Widowmaker" .....
    Har også kørt SV'eren, og vil mere at SV'eren der er den mest "sikre" at de 2... TL S eller R, er mere brutal..
    Motoren i R modellen har 10hk mere end i S modellen, men vejer også små 20kg mere. S'eren har mere bund hvor R'eren har mere top..

    Samme motor i SV som i S'eren, men den er "stækket" lidt..

    Held og lykke med at vælge... Svært valg smiley


  • #13   19. sep 2009 jim J

    Kig min annonce ... den lyder til kunne opfylde dine behov ... m.m.


  • #14   19. sep 2009 Nej, TLR har ingen slinger i svingene. Det er den for tungt styrende til.
    Bdste indtryk af forskellen for du ved prøvekørsel. Du vil nok finde ud af SV er lettest at køre.


  • #15   19. sep 2009 Jeg har selv en TLS og jeg er super glad for den. Den er rigtig sjov at køre på og jeg sidder godt på den, kan dog blive en smule træt i håndledene efter lang tid på vejen. Det vender man sig dog til efter et par gode lange ture. Den styre godt i svingene, og kan sagtens ligges godt ned.
    Jeg har ikke prøvet en SV så jeg har ikke noget at holde det op imod.

    Held og lykke med valget. TLS er bestemt et godt køb i mine øjne.




Kommentér på:
TL 1000 R kontra SV 1000 N

Annonce