26. apr 2006 Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
Nyt DK mc mærke - Lauge Jensen {{forumTopicSubject}}
"citat"
De senere års vækst i eksklusive danske bilprojekter får nu en to-hjulet fætter. Det er et helt nyt motorcykelmærke, Lauge Jensen, der bliver den første danske MC siden legendariske Nimbus. I sidste uge faldt de sidste godkendelser på plads, og på mandag præsenteres en håndfuld nye modeller på Horsens Kunstmuseum. Den første kunde får dog først sin MC til oktober. Det er iværksætteren Uffe Lauge Jensen fra Gedved ved Horsens, der i fire år har kæmpet for at realisere sin drøm. Og det har været meget hårdt, fortæller Lauge Jensen, der rent faktisk fik konstateret mavesår i fredags. Men nu har han opnået det endelige blå stempel fra det tyske Kraftbundesamt og prøveinstituttet TUV. Denne godkendelse er den skrappeste på kloden, og derfor er Lauge Jensens motorcykler køredygtige i hele verden. Den nye producent holder kortene tæt til kroppen før præsentationen, men der er tale om costum-producerede motorcykler udviklet i et samarbejde med Ultima i St. Louis i USA. - "
Østjylland bliver hjemsted for en produktion af eksklusive motorcykler.
Det er den 36-årige Uffe Lauge Jensen fra Gedved, der går med planer om at bygge de dyre motorcykler, skriver Børsen.
Motorcyklerne får en startpris på knap en halv million kroner stykket.
Produktionen skal i første omgang foregå i Uffe Lauge Jensens værksted i Gedved, hvor han har to mand ansat.
- Jeg håber, at vi kan vokse ud af rammerne lige efter lanceringen, siger han.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Men det er da godt at se at der sker lidt på den front herhjemme også!
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 386
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Prototypen der er i produktion er fantastisk flot med utrolig lav sædehøjde..
Jeg er ikke selv til den slags cykler men hold kæft hvor er de flotte!!!!
Mvh Danny
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 149
http://fpn.dk/motor/mc/article1817082.ece
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
startpris: knap 500.000kr
Det bliver nok et flop.......som så meget andet....
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
(men hellere en nimbus til mig)
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
Så brænder man sq for det man laver, og gør man det så er man nået langt.
Jeg vil da glæde mig til at se en Dansk Custum bygger i biker build off på Discovery, Super fedt gået, og alt mulig held og lykke med satsningen til Uffe Lauge Jensen, og respekt for dit mod.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Kan forstille mig hvilken kamp det må havde været med at få div godkendelser i hus.. det at hold ved og forsætte er sku frisk og godt gået
Syntes jeg
mvh
Nyt DK mc mærke - Lauge Jensen