{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

GPS!!! {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Er der nogen af jer der kender et gps mærke eller model, hvor der hører et beslag med til motorcykel, og ikke kun til forruden på en bil?
Kan ikke umiddelbart finde noget og stoler ikke nok på mine egne evner til at bygge et selv:) Så det kunne være kanon hvis der var nogen der vidste noget om dette.

Mvh. Søren.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS!!!
  • #1   4. sep 2009 Tomtom rider har ihvertfald og garmin har også en version

• #3   4. sep 2009 Men hvis du bestemmer dig for Garmin, så vent til Zumo 660 kommer, den er allerede udgivet andre steder i europa. Zumo 500 serien er 3-4 år gammel, ligeså tomtom rider

• #4   4. sep 2009 Nu har jeg haft 2 zumo 550ere og en 500... ingen af dem kunne sige et kvæk i mc-holderen uden bluetooth eller alm. headsæt....
    Men, i bilholderen derimod snakker hun fanden et øre af...

Udover det er jeg enig i at 550eren er den fede touring gps...
    Der er andre der er bedre egnet til adventure/explore... Som 60csx...

Men, garmin er vejen frem.

• #7   4. sep 2009 Henrik...
    Du skriver jo netop at:
    som den eneste MC-GPS har lyd i holderen.
    ........
    og det er jo ikke korrekt...

Så det er muligt er der "sgu" ikke er problemer.. det har jeg heller ikke sagt... Jeg påpeger bare at det du skriver ikke er korrekt.. Men, du har muligvis ment noget andet.. men det ved jeg jo ikke!

og jo.. jeg er helt og aldeles klar over at der ikke er højtt. i en mc holder.. det fremgik bare ikke ligefrem af dit indlæg at du var klar over det....

Derfor mit indlæg.

Dårlig formulering fremmer misforståelserne! ;O)

• #8   4. sep 2009 Og.. enig... 660eren ville jeg også lave være lidt endnu.!

• #9   4. sep 2009 Det er i øvrigt ikke korrekt heller at andre MCgps ikke har lyd i bilen (hvis det så ender med at være det du mener...)

Garmin SPIII, 2610, 2620, Quest og Quest 2 er lige de første der falder mig ind.. der er sikkert flere...

• #10   4. sep 2009 Tom Tom Rider 2 kommer med alt tilbehør incl. headset

• #12   4. sep 2009 Zümo-550 / 660

• #13   4. sep 2009 Jamen. hvad er behovet for GPS og beslag (samt lyd) ??

Ja.. man kan købe GPS.. der er beregnet til at holde til vand og rusk... med store dyre beslag til (med eller uden bluetooth headset)..

Jeg må indrømme jeg længe også gik og tænkte i den retning... men prisen kontra MIT behov sendte mig i en anden retning..
    Jeg købte en god MIO (euro 370) (som ikke er en udendørsmodel).. en GPS/multimedia taske hos Louis.. (kan ikke lige finde linket) samt holder system til mit styr... Lyden sender jeg igennem til mit Cardo Q2 sæt i hjelmen..
    Derudover kan jeg naturligivis smide gps ind i "kort-lommen" på min tanktaske hvis det er det jeg har lyst til.. Hvad angår strøm har jeg det sat til som en "semi-permanent " løsning..

TIl mit behov har det udover hvad selve GPS´en kostede.. stået mig i ca 200 kr...

Men igen.. hvad er behovet for dig...

• #14   4. sep 2009 Du har ret.. .til transport fra a til b...

Vil du bruge gpsen til at køre dig en særlig rute, evt. hentet på nettet eller lavet på computeren er Garmin uden sammenligning svaret!

Den klub jeg køre i har flere fede ruter i sverige liggende.
    Jeg har selv byttet med svenskere og nordmænd og fået kørt de fedeste ruter jeg aldrig havde fundet med alm. a - b gps.

Som rigtigt skrives er det efter behov....
    Min nokia kører med Garmin og har reelt samme fede muligheder som trackback, spor og rutedeling... det får mig fanme ikke til at bruge den på min mc....
    Næ, hver ting til sin tid.

• #15   5. sep 2009 Hej TR

Flere fede ruter i Sverige oh var der mulighed for at du sendte dem til min mail så ville jeg sige mange tusind tak og give øl en dag ved lejlighed

• #16   5. sep 2009 Garmin 60csx kan da godt bruges som a->b navi. Jeg har selv haft en, på mc´en i et par måneder. Men den gør sig helt klart bedst, til hiking, exploring og geochashing! De amerikanske grænsevagter, bruger den bla, når de patruljerer grænsen mod mexico.

Med en zumo, eller en alm. bilnavi, får du større skærm, tale og bedre anvisninger.

• #18   5. sep 2009 jeg har en givi taske til indsætning af bil gps som bliver sat på styret .det da en billig løsning

• #19   5. sep 2009 Henrik (Aalborg) S har så ikke ret. Jeg har en Tomtom Rider 2, og den har en bilholder til forruden med indbygget højtaler, så den virker fint i bilen med anvisninger uden headset eller fm transmitter! Derudover fulgte der beslag til mc'en med, og et head set til hjelmen, samt kort over hele Europa. Fungerer rigtig godt! Prisen var 499 euro hos Louis.

Kommentér på:
GPS!!!

Annonce