991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Mark V
Mark V
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Planer for det kommende halvår Planer for det kommende halvår

Hey derude

Inden længe er 09 sæsonen slut for manges vedkommende, men det betyder at det er tids til at kæle for maskinerne i de lune garager landet over

Hvad har i af planer for den kommende vinter med jeres nuværende cykler, eller skal den nuværende måske skiftes ud?

Personligt skal jeg inden for de kommende 2-3 mdr. have fundet en lettere brugt Z750 fra 08, som skal udstyres med lidt lækre dele

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Planer for det kommende halvår
  • #1   2. sep 2009 Jeg har lige sat cyklen i hi, og så skal den have den helt store tur (GSXR 400).

Motoren skal pilles ud, males sølv, slebet ventiler, honet cylinder, nye stempler, pakninger osv. Fælgene skal evt. have poleret fælgkant og males hvide. Der kommer tastynut titanium i moteren og ellers skal der bare kredses lidt rundt omkring.

/Anders

• #2   2. sep 2009 Overvejer Hyperpro indmad foran og fjeder til bag dæmperen, Rizoma styr, håndtag, styrender, spejle. Titax klinger og lidt wave skiver/sinter klodser...

... Men så på den anden side er der også lidt barsel der skl være tid og penge til.

• #3   2. sep 2009 Tror måske jeg vil overveje at vaske den. Hmm måske også lidt voks, hvis der kan blive tid til det smiley

• #4   2. sep 2009 Der skal spares op til afgift på den ny ind købte yamaha r6 (2001) også skal der nok lige en udstødning på, nummerplade holder og andre blinklys så er jeg klar til sæson 2010 smiley smiley

• #5   2. sep 2009 jeg skal have min fj 1200 skilt totlat ad og have pulverlakeret stellet.

• #6   2. sep 2009 Cyklen skal sælges og en ny bil skal indkøbes..
    Har kun fået kørt ca 500km i år og har ikke den store lyst til det mere, så nu må den videre så den kan blive brugt ordenligt..

• #7   2. sep 2009 Tør ikke engang skrive det, i frygt for at bankrådgiveren læser med.

• #8   2. sep 2009 Regner med at bagenden skal bygges totalt om med bl a. dobbelt afgang under sædet!! smiley

• #9   2. sep 2009 Den skal pudses helt i bund og efterfølgende poleres (men den står jo altid som et slikket bolscher). Og så vil jeg for første gang nogensinde selv ordne service på maskinen. Dvs. skifte olie og nyt filter. Og hvis det bliver helt vildt så et nyt styr og andre spejle.

• #10   2. sep 2009 vi skal da lige køre de sidste 3 måneder af denne sæson.... så ser vi på det !

• #12   2. sep 2009 jeg regner med at kører de næste 3-4 måneder, så overvejer jeg at vaske den og kører videre smiley

• #13   2. sep 2009 Skal have ny bike, går fra 600 til 1000 ccm.
    Det bliver nice !

• #14   2. sep 2009 Jamen overvejer da en mc igen. For mig er det dejligt at se hvordan priserne rasler ned:) Så når vi nærmer og foråret skal jeg da se hvad markedet kan tilbyde.

• #15   2. sep 2009 Ny komplet udstødning, power commander, luftfilter og rulning.

Så skal der sidetasker, telt osv. så vi er klar til at tage på tur

• #17   3. sep 2009 nyt bagdæk,
    stilles ventiler.
    nyt kædekit.
    og så skal den have en tjekker før den skal ud, skrue, ledninger, om der er hul nogle steder osv.
    og så skal den self pudses, så den fortsat ligner en million smiley

• #18   3. sep 2009 Jeg ska´ et smut forbi lakøren og gi´ ham et ordentligt spark i løgene, så han kan blive færdig med mine dele.... Så hvis jeg er heldig er den måske kørende til næste sæson..... :o/

• #19   3. sep 2009 Ja min gamle dame skal have den store tur smiley ikke konen men cyklen.

Skilles helt af, har fundet en maler der kan give den en ny gang lak. Stellet sørger han også for at det bliver pulver lakeret.

Derudover har jeg købt mig en ny motor som ligger i små dele. Den skal også males også samles med knaster fra en gsx´r maskine og måske lidt flere dele.

Hun har snart kørt 10.000 i den her sæson så der skal nok nye dæk og kædekit til.. Men det har jeg ikke kigget på.

• #21   3. sep 2009 Jeg tror, jeg vasker den lille røde inden den kommer ind i garagen, hvor den står hviler i 3-4 mdr. Når vejret er halvanstændigt, starter jeg den op igen og kører endnu en sæson.

• #22   3. sep 2009 Alt det mekaniske har jeg fået ordnet i løbet af sommeren, til vinter skal den skilles ad og rengøres i bund.

Og hvis de bliver råd skal den have en tiltrængt omlakering

• #24   3. sep 2009 Måske en gang sæbevand og noget olie om et par måneder og så køre videre, indtil de begynder at salte. Så tager vi den derfra smiley

• #25   19. sep 2009 Har lige renoveret min motor og monteret den med nyere gearkasse, justering af ventiler og nye olietyve.. Nye pakninger og nyt af alt hvad der trængte til det i motor. Ny udstødning er bestilt. Regner med at kunne prøvekøre den i næste uge smiley

Min sæson slutter allerede d 7/10 da jeg skal have ny skulder der. Så jeg har en lang vinter hvor der skal pusles. Jeg har nogle ideer om et facelift til den. Nogle ZX10R kåber fra 04-05. Nye affjedringer for og bag. Oplagt udstøgning så den ikke hele tiden skraber på når jeg kører sving. Muligvis få smidt nogle kilo fra cyklen i form af et bagstel og frontstel i alu... Men det hele afhænger af pengepungen...

• #26   11. okt 2009 Har lige købt en z750. Så skal se om den kan nå at blive kørt til så jeg kan få lidt km på klokken inden den ryger til vinteropbevaring. Det er forresten første Mc.

• #27   14. okt 2009 skal bare vaskes, og så i vinterhi ved HMC i vesterhassing... men hva den er jo også købt her i sommer.. så vi vente lige 2 sæsoner mere før den igen skal skiftes... forsat god sæson.-.

Kommentér på:
Planer for det kommende halvår

Annonce