{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Lifan 600 kubik "Nuke"nyt fra magacin {{forumTopicSubject}}

En opdatering på denne tråd.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=123203
Lidt konkret om modellen fra magacin, der står dog ikke noget om hvorvidt det er en prototype, eller om de vil producere den.
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=384


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lifan 600 kubik "Nuke"nyt fra magacin
  • #1   30. aug 2009 OK, de hævder den er producerbar.

  • #2   30. aug 2009 Det ligner en "scooter mc" og MIN tillid er meget lille til de maskiner..

  • #3   30. aug 2009 Scooter mc?
    Den ligner squ da meget godt en normal mc
    De har faktisk formået at skjule elendigheden meget godt...


  • #4   30. aug 2009 Elendigheden. OK, lyder som insiderviden, Du har åbenbart prøvet den.

  • #6   31. aug 2009 Ser spændende ud..

    Fremtiden bringer sikkert mange flere modeller fra de kanter.. Så mangler vi bare at få nedkæmpet en ordentlig stak fordomme.. smiley

    Reservedelene er skam til at få til de "kinøjsere" som er på markedet nu... Endda både hurtigere og MEGET billigere end til de traditionelle japaner-knallerter.. smiley

    Og de kører glimragende.. Når bare man husker på at det er maskiner der er meget billigere end de gængse mærker.. Og gider man passe service osv.. så kan de sagtens rulle mange mange uproblematiske km...

    Ikke for at gøre denne tråd til debat omkring de fejlagtige fordomme... (Sorry vildand)

    Ser frem til at se flere Kina-modeller i afgiftshelvedet kaldet DK.. smiley


  • #7   31. aug 2009 jeg skulle godt nok ikke sætte mig op på en kineser kopi af en gsx f...

  • #8   31. aug 2009 Hehe, tror der var en diskussion nøjagtigt magen til i slut 60'erne - start 70'erne da de første japanske maskiner begyndte at dukke op på det europæiske marked, sjovt som historien gentager sig.

  • #9   31. aug 2009 Hvis den skulle sælge herhjemme, skulle den nok ligger på 55 T. ligesom Hyosungs nøgne GT model. Kan god lide argumentet i artiklen med at danskerne alligevel køber 20 år gl. konstruktioner. Så den her skulle nok få et marked, hvis prisen er rigtig.

  • #10   31. aug 2009 Det gode ved alle de fordomme, er at når der begynder at komme noget, som er fornuftigt (som det ER sket) er der mange personer, der kan få en billig maskine, med en væsentlig højere fornøjelse, end prisen skulle syne! og tillykke til dem. TIL alle dem, der er "bange" for dem, det er jo ikke noget at tabe, man behøver jo ikke købe en smiley


  • #11   31. aug 2009 Det var nu slut 50'erne - start 60'erne, hvor japanerne ( læs Honda ) begyndte at dukke op på det europæiske marked! Først med en 90 cc halvscooterlignende tingest ( der i øvrigt stadig er i produktion, nu blot med 125 cc ) og derefter med "Super Cup 125 og så kom gennembrudsmodellen CB 72 på 250 cc, der foruden at køre fra en Triumph 500 cc, også kunne trække 10.500 omdr/min, og holde til det! Det næste store hit fra den store fabrik i østen var CB 450 "Black Bomber" der ikke blot kunne mule en Truimph 650, men også trække 9500 omdr/min, og holde til det!

    Jeg tror ikke, at vi skal forvente lige så store kvantespring med kineserne som Japanerne udsatte verden for, men det er hævet over enhver tvivl, at kineserne har teknologien, og også forstår at udnytte den! Desværre ikke på mc-markedet, endnu, men det kommer! Vær sikker på det!

    For lige som at sætte tingene i relief, så er der vel ikke synderlig mange, der mener, at DSB yder nogen særlig komfort, når de fører sig frem gennem landskabet med 140-160 km/t? Jeg har kørt 348 km/t i et kinesisk tog, og det var yderst komfortabelt! Hvornår kommer DSB med noget tilsvarende? Og er der nogen, der tør køre med dem hvis da?


  • #12   31. aug 2009 Gad vide om Chris G med ordene "skjule elendigheden meget godt" synes det er en pæn kåbe suzuki-motoren er pakket ind i, og kender kvaliteten i den motor :o)

    Men spændende at kineserne kommer med mere moderne MC'er. Kun et spørgsmål om tid. Men danskernes fordomme skal nok sætte en dæmper på salget herhjemme.


  • #13   31. aug 2009 Nej, når kineserne viser de kan lave motorcykler, hvor holdbarhed, finish, serviceintervaller og køreegenskaber er på højde med japanerne, samt at mærkerne bliver så etablerede at man kan være sikker på at kunne få reservedele, så begynder "vi" konservative motorcyklister at tage dem seriøst, indtil da vil det stadig være skrammel ;o)

  • #14   31. aug 2009 Robert: Hvilke japanere skal de måle sig med??

  • #15   31. aug 2009 Kasper K, "I stand corrected", det var i slut 60'erne, start 70'erne de begyndte at kunne konkurrere med de europæiske maskiner for alvor.

  • #16   31. aug 2009 i min verden de 4 store.
    Min cykel skal f.eks. føst have kontrolleret ventiler ved 40.000 km, selvom det er er højtydende sportsmaskine.


  • #17   31. aug 2009 Robert: jo jo, men nu findes der også japanske motorcykler der har slatne køreegenskaber, motor med +20 år på bagen, og som ruster i løbet af en sæson. De modeller har kineserne da næsten nået.

  • #18   31. aug 2009 Jesper [Virum] P:
    Ja, jeg glemmer nogle gange at mange motorcyklister kan "nøjes" med en maskine som bare kører, og hvor ingeniørerne ikke har brugt lang tid på at forfine teknikken.


  • #19   31. aug 2009 Så må du sgu' indvie os andre i hvad du har kørt på af kinesiske mc'er Grand D! For når du kan udtale dig så skråsikkert om hvad de kinesiske mærker kommer til at kunne præstere, så må du have en insiderviden, vi andre ikke har!

    Det er korrekt, at det var Honda, der lancerede den første standard mc med skivebremse på forhjulet, og det er korrekt, at Honda kom med den første 4-cylindrede gademc, der var til at betale for almindelige dødelige i nyere tid og som havde en stabilitet og holdbarhed, ingen var vant til, men Münch havde altså lavet 4 cylindrede 1000 cc gadecykler i 4 år på dette tidspunkt! BMW var den første fabrik til at levere en mc med standard monteret kåbe, og den første fabriksmonterede skivebremse på baghjulet blev leveret af Norton!
    Men japanerne har været hammer-gode til at komme med opdateringer af gamle nyheder, det er indiskutabelt!
    Yamaha var f.eks vældig tilfredse med sig selv, da de lancerede TRX'eren med forskudt krumtap. En ide, Phillip Irving tog patent på i midt 50'erne!


  • #20   31. aug 2009 Hva satan sker der for front kåben ? den ser eddermame grim ud fra lygterne og nedad.

  • #21   31. aug 2009 Gad vide hvilken modtagelse den Lifan ville få, hvis det var Suzuki GSF 750 i nye klær (hvad den osse trænger til). Holder på at MCgallerister i spandevis ville bøje sig i støvet, som for en anden afgud.

  • #22   31. aug 2009 Vildand: en gsxf har bevist sig værd over (alt for) lang tid, det har kina kopierne ikke.
    Ikke dermed sagt at jeg er særlig vild med den suzuki, men der ved man hvad man får, og hvad man kan forvente.


  • #23   31. aug 2009 Jeps uden tvivl, den har bevist sit værd og bliver ved med det. Trænger bare til et nyt design, det er alt, men fred være med det.

  • #24   1. sep 2009 Suzuki GS500 har været den mest solgte model i Danmark igennem mange år, på trods af at det er et usexet design, og håbløst gammeldags teknik. Men fordi prisen er attraktiv så er der et kæmpe publikum. Hvis Kineserne kan stjæle det marked fra Japanerne så er de nået langt. Altså producere en simpel 500-600 cc'er til billige penge.

    PS: Jeg har selv både en kineser og en GS500, derfor sammenligner jeg de to smiley


  • #25   1. sep 2009 - Martin
    GS500 er også en stabil og holdbar maskine, bevist gennem mange år, og der mangler kinøjserne at vise deres værd.


  • #26   1. sep 2009 Enig, jeg sagde heller ikke at Kineserne var nået i mål endnu, men jeg er sikker på det nok skal komme.

Kommentér på:
Lifan 600 kubik "Nuke"nyt fra magacin

Annonce