Import af Suzuki RF 900R {{forumTopicSubject}}
Så er tiden inde til en ny og yngre model!
Jeg skal skifte min nuværende cykel ud med en RF 900R, årgang 94-98. Nu er spørgsmålet, om det i praksis kan betale sig at importere en tysk eller sågar hollandsk cykel. Jeg synes det er svært at blive ret meget klogere på SKAT’s vurderinger på deres hjemmeside.
Jeg appellerer til dem af jer, som allerede har importeret mc fra Tyskland.
Hvad er jeres erfaringer? Har I sparet noget (ca. hvor meget), når alle udgifter er medregnet?
Jeg talte med SKAT i dag. En medarbejder kunne ikke fortælle mig, hvordan afgifts-ordningen bliver efter 1. april. Så nu tænker jeg:
Hvordan får jeg mest ”value-for-money”…
Er det stadig billigere at importere en ”grim” cykel, frem for en pæn?
Har antal kørte km stor indflydelse på afgiftens størrelse?
Eller bliver den udelukkende fastsat efter årgang, stand og evt. udstyr?
Hvad koster det at få ophævet 98-hk begrænsningen på denne model?
Jeg har regnet med at køre hjem til DK på cyklen, når jeg har købt den (har ikke bil/trailer/kassevogn). Men er det praktisk muligt? Jeg tænker her på, hvordan de tyske regler er mht. prøveplade, alm. nr. plade osv. I DK har man som bekendt 3 uger til at omregistrere, så det ville passe mig fint, hvis det er lige sådan i Tyskland.
Jeg er klar over, at import-emnet har været oppe i forum før, men jeg synes ikke der findes svar på ovenstående. Jeg håber I vil dele jeres guldkorn med mig (og sikkert mange andre).
På forhånd tak
Mvh. Christian
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 58
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Alder og stand er det de mest går efter, km har også en betydning, men det er ved difference på 10-15.000 km at det tæller.
Har haft 2 maskiner gennem systemet.
En CMX450 som jeg ikke sparet noget på, men tilgengæld fik en super velholdt maskine. prisen blev dan samme som DK pris, men bare med en bedre MC.
Min nuværende Hawk, den er købt uden afgift i dk, og der har været mange penge at spare. Når den er færdig står den mig i 25-30K
Ved RF900 er der nogle ting du skal gennemgå:
Korrosion, der har den en svaghed. Stator/alternator, den kan godt ryge sig en tur så tag et multimeter med. 2. gear skal virke ordentligt og hvis den originale bagdæmper sidder på den og MC'en har fået spolet nogle km, så er den nok skiftemoden
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Du kan evt lige adde mig på msn, så kan vi tage en snak...
/Jan
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
MSN: janfrary@hotmail.com
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Afgift har ligget mellem 47000 og 58000kr. Det er indenfor de sidste 4 år!
Pas på med at tage hjem fra Holland. e er droslede ALLE mulige underlige steder! I Tyskland er det kun i indsugning. Men det er både knaster, kaburator osv de er droslet med i Holland!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
er på vej i seng
men add mig på messenger så kan jeg dele ud af mine erfaringer
diller SNABELA mbox301.get2net.dk
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
Import af Suzuki RF 900R