{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang, forsikringsforhold.
  • #1   27. aug 2009 I de fleste selskaber er det sådan... Jeg kan i hvert fald bekræfte, at TopDK, Fair og IF har det på denne måde (de tre selskaber jeg har benyttet/benytter). Du kan dog ikke få DOBBELT anciennitet hvis du både har MC og bil... Desværre smiley

• #2   27. aug 2009 så det er alså rigtig i nogle tilfælde ?

og hva mener du med dobbelt anciennitet hvis jeg har begge dele ? smiley

• #3   27. aug 2009 At 3 år på mc og 3 år i bil i samme periode giver 6 års anciennitet..

• #4   27. aug 2009 okay. mange tak.

• #5   27. aug 2009 ved at Mc forsikring hos GF ikke giver nogle fordel til bilen.

• #6   27. aug 2009 forsikring og ancinitet er en handelsvare som meget andet så er du en god kunde kan man godt have 7 års ancinitet som 21 årig , så der er ingen faste regler/betingelser

• #7   27. aug 2009 okay rigtig mange tak for hjælpen smiley

• #8   27. aug 2009 @ Jabbekot
    Den er ny for mig, - hvilket selskab er det?

Normalt tæller en bil eller en motorcykel det samme, uanset hvor mange biler/MC´er man har er et år = et år.

• #9   27. aug 2009 Den måde de fleste selskaber beregner anciennitet på er således.

Anciennitet = skades fri år, dvs. år du har forsikret et køretøj i dit navn uden skader.

Bonus trin = ikke anciennitet, det er det flotte tal som kunderne får at vide når de handler forsikringer og normalt forveksler som anciennitet. Det lyder jo flot med trin 12, men trin 12 er så deres repræsentation for at du har kørt 3 års skadefri kørsel. I et andet selskab kan trin 5 derved repræsenterer den samme anciennitet som den tidligere nævnte trin 12.

Ancienniteten følger et køretøj således:

Ejer man kun 1 køretøj og dette sælges og et nyt købes, overføres ancienniteten.

Ejer man 1 køretøj og køber et ekstra overføres ancienniteten fra køretøj A til B.
    Herfra så opspare man anciennitet separat på hver køretøj. dvs.

Begge køretøjer har 4 års skadesfri kørsel. Men så sker der en skade på køretøj B og et år fratrækkes (eller indeværende år ligges ikke til) så nu ser skadesfri kørsel på køretøjerne således ud.

Køretøj A = 4 år

Køretøj B = 3 år.

Skiftes køretøj B så ud med et andet køretøj, så overføres ancienniteten fra køretøj B til det nye køretøj.

Dvs. ancienniteten følger et køretøj og derfor kan der være forskellige præmier på køretøjet fordi at der på et tidspunkt er lavet skade på det ene køretøj.

Så som svar til at man kan spare dobbelt anciennitet så ja, men ikke hvor du kan ligge dem sammen.

Dette lille eksempel er taget ud fra at begge køretøjer er forsikret i samme selskab. De fleste selskaber vil derfor gøre hvad de kan og normalt siger de at du skal have alle dine køretøjer i samme selskab, netop for at undgå at historikken på køretøjer går tabt. Jeg ved ikke hvor dygtige de efterhånden er blevet til at lave total bonus forespørgsler mellem hinanden hvis man skifter selskab eller hvis man vælger at forsikre bil/mc nr. 2 i et andet selskab uden sit eget forsikringsselskabs viden.

Håber det kastede lidt lys over sagen med dobbelt anciennitet. smiley

Ang. overførelse af anciennitet fra MC til bil så ja, nogle selskaber gør dette, de er vist allerede nævnt her i tråden.

• #10   27. aug 2009 okay mange tak.
    men man kan godt have en motorcykel også tælller den også ned i anciennitet på bil, selvom man ikke har en smiley

• #11   27. aug 2009 Mikkel L:

Korrekt, så længe du finder et selskab som accepterer din anciennitet fra MC' en. smiley

IF og vist nok GF er selskaber som gerne overfører anciennitet mellem MC og Bil. Men ring rundt og hør de forskellige selskaber ad. smiley

• #12   27. aug 2009 okay smiley

• #13   27. aug 2009 undskyld mente Fair forsikring og ikke IF.

• #14   27. aug 2009 Bare for at sige det, så er det lige meget hvilket selskab som du forsikrer din MC i. De selskaber som overfører anciennitet fra MC til Bil de henter bare din anciennitet fra dit gamle selskab. Så bare forsikre din MC det billigste sted og dernæst når du køber bilen så shopper du rundt hos dem der gerne vil overfører lidt anciennitet.

• #15   27. aug 2009 okay. men det jeg vil gøre er at købe en mc og sætte den i mit eget navn, derefter vil jeg købe en hurtig bil og sætte den i min fars navn så jeg kan få kasko og ansvar rigtig billigt. fordi hvis motorcyklen stadigvæk alligevel overføre ancienniteten til bil også så behøver jeg ikke ha en bil i mit eget navn jo smiley

• #16   27. aug 2009
    Mikkel, du skriver: "derefter vil jeg købe en hurtig bil og sætte den i min fars navn så jeg kan få kasko og ansvar rigtig billigt"

Læs lige denne artikel først.

(link fjernet)

• #17   28. aug 2009 Artiklen beskriver et rigtigt godt eksempel, jeg vil også fraråde dig at købe en bil og forsikre den i andres navn.

Finder forsikringen ud af det så sker der det samme som i den artikel som Steffen ( Århus ) Miss Z linker til.

Det gamle trick med at man få sig selv påført som bruger på sine forældres bil for derved at opspare billig anciennitet virker heller ikke mere. I dag laver forsikringsselskaberne i langt større grad en individuel risikoberegning end hvad man kunne tidligere.

Dvs. hvis du bliver skrevet som bruger på dine forældres bil, vil de risikoberegne forsikringen ud fra en ny bilist. Og derved ville præmien stige tilsvarende.

Så nøjs du med at ansvars forsikre en lille og billig MC og så om et par år køber du en bil. Du kører jo alligevel rundt på din MC til daglig, hvorfor have en madkasse at kører rundt i? du kan jo altid låne dine forældres bil i vinterperioderne fra tid til anden. For det er nemlig ikke forsikringsmessigt ulovligt at børn låner deres forældres bil. Så længe at det er mere undtagelsen end reglen at børn låner bilen.

• #18   28. aug 2009 okay smiley jeg vidste nemlige heller ikke hel om det var lovligt hehe, det skulle jeg lige undersøge først. Men okay. mit problem er bare at jeg må ikke låne mine forældrers bil, så jeg skal have en eller anden bil, men nu bliver det bare ikk den jeg gerne vil ha, men jeg må nøjes jo smiley

• #19   28. aug 2009 Du kan jo altid invisterer i en gammel sag af en bil til omkring 10-20.000 kr og så kun have ansvar på den, altså hvis du ikke vil have en MC.

Jo ældre og jo mindre motor en bil har jo billigere er den som regel at forsikre.

• #20   30. aug 2009 yes det bliver jeg også nød til nu smiley men jeg skal stadig ha mc ved siden af smiley

• #21   30. aug 2009 Held og lykke med bil/mc jagten smiley

Hvis du er ligeglad med hvilken øse du kommer til at kører rundt i så prøv at ringe til de forskellige forsikringsselskaber og hør dem om de har en fornemmelse af hvad du skal kigge efter af biler for at få en forsikring du kan betale dig fra. Og har du mc samtidigt kan du måske score lidt point der på begge forsikringer med samlerabat smiley

Find din indre krajler frem og spil forsikringsselskaberne op mod hinanden.

• #22   1. sep 2009 ja det kunne jeg gøre. tror også jeg lige ringer rundt, man kan ligesågodt tage det billigste jo smiley og mange tak for rådene. Det har været en kæmpe hjælp smiley

• #23   1. sep 2009 Det var så lidt Mikkel, du er velkommen.

Held og lykke med jagten.

• #24   6. sep 2009 jo tak:)

Kommentér på:
Ang, forsikringsforhold.

Annonce