1.428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vil man narres? Vil man narres?

Leaser man en 2005 fireblade ved KJ motorcykler i 36 mdr betaler man 143625kr Udnetaling 30000 plus 3986 pr md)for ved leasing udløn at stå med en cykel uden afgift.
Køber man en tilsvarende brugt med samme udbetaling og finansierer den gennem MC finans over 36mdr (udbetaling 30000 plus 3836 )står med en brugt honda hvor afgiften er betalt
Hvor fanden er den gode forretning i at lease? Det er da vist kun for forhandleren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil man narres?
  • #1   25. aug 2009 Tjah, træerne vokser jo ikke ind i himlen... smiley

For det meste er der dog lidt penge at spare, men det er som regel ikke særligt meget. På nogle modeller er der dog en del at spare.

Men leasing kan generelt kun betale sig i korttids-perioder, og hvis man skifter mc eller bil ud ret tit. Hvis man vil have en bestemt model, og beholde den over tid, er det stadig den bedste forretning at købe den.

• #3   25. aug 2009 Ved et så "billigt" køretøj kan det ikke betale sig.

Men er vi oppe i køretøjer med en gadepris over en million, er der en del fordele ved det.

Men i dette tilfælde du viser, er gebyr til SKAT, kontraktoprettelse (typisk 10-20.000) for høje i forhold til køretøjets pris. Kombiner det med den lave restværdi, så hænger det ikke sammen.

Men tag en bil hvor afg. normalt ville være eks. 2mill. Så er der mange penge at spare, ikke mindst fordi køretøjet frit kan sælges i udlandet bagefter (hvor køber potentialet er en del større)

• #4   25. aug 2009 Pengene spares jo ved at service mm. er med i leasing-aftalen. Dæk og andre alm. sliddele er dog ikke medtaget som regel.

Men hvis du spørger mig om jeg vil spare 36,- kr. om måneden på en bestemt model, vil jeg også svare nej... så vil jeg hellere eje, end leje... smiley

• #5   26. aug 2009 Der er jo ingen der gør noget gratis - heller ikke finansieringsselskaberne...............

• #6   26. aug 2009 Kan heller ikke se ideen i at Lease en MC....inde i mit hoved vil det aldrig være "min egen" MC...man "kæler" så ikke så meget for den osv....
    Men nu taler jeg så for mig selv smiley

• #7   26. aug 2009 Det er en måde at få et køretøj på hvis man er bankerot,

vil have et køretøj som er uopnåeligt(fordi man ik kan låne så mange penge i banken)

eller ofte skifter ud og ikke gider alt det bøvl man har hvis man ejer.

Ellers er det dumt IMO

• #8   26. aug 2009 tror der er mange, der står med mere gæld til mcfinans end deres cykler er værd...så ved ik hvor meget bedre det er..

• #10   26. aug 2009 enig...ville bare sige at mc finans nok ik er den billigste form for lån, hvis det endelig skal være

Kommentér på:
Vil man narres?

Annonce