1.611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Dæk køb, hvad er vigtigt for dig ?? Dæk køb, hvad er vigtigt for dig ??

Hej,

priorter/vælg 3 punkter efter hvad der er vigtigst for dig ved en dækhandel (motorcykeldæk)

1. prisen
2. jeg kan få monteret
3. levering næste dag
4. kan købes online
5. jeg kan få et god råd af sælger/butikken
6. mængde rabat
7. dæk kommer fra en dansk leverandør

skriv selv andre punkter hvis du finder dem vigtige.

Grunden til dette er at jeg har haft en rigtig god dialog med en kendt dækleverandør og de har i tankerne at lave lager/forhandling her i DK da de har haft en meget stor vækst i danske og skandinaviske kunder i 2009.

Dette skulle jo gerne munde ud i en særdeles god pris på mærke dæk til alle os MC elskere.

Alle der svarer seriøst i denne tråd vil modtage en PB når den danske afdeling forhåbentligt går i luften.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk køb, hvad er vigtigt for dig ??
  • #1   20. aug 2009 Min personlige liste ser således ud

1. prisen
    2. levering næste dag
    3. kan købes online

• #2   20. aug 2009 Ret simpelt nummer 1 er altafgørende for mig
    jeg handler der hvor det er billigst.
    Du får nok lidt problemer med at komme ned på de tyske priser desværre men hvis det lykkedes er jeg frisk på at købe dæk fra dig.

• #3   20. aug 2009 prisen skulle gerne komme til at matche de tyske priser, måske med et lille tillæg for dag til dag levering (2-5%)

• #4   20. aug 2009 Det vigtigste for mig er, prisen og kilometerne! -og så er det også rart hvis de passer på fælgene... smiley sry!

• #6   20. aug 2009 ....og hurtig levering!

• #7   20. aug 2009 1 og 4 er vigtig for mig.

Hvis du kan matche tyske og engelske priser, vil jeg selvfølgelig støtte et dansk foretagende smiley

MVh Peter

• #8   20. aug 2009 RUMBLE V: Ja det er selfølgelig nemmest at få dem til at holde luft hvis de passer på !!

• #9   20. aug 2009 1. prisen
    2. kan købes online
    3. ?

• #10   20. aug 2009 1. pris
    2. det skal ikke være overgemte dæk der er tre-fire år gamle
    3. bare de kommer inden for et par uger, og pkt. 1-2 er opfyldt er jeg glad :o)

Kan du matche mandp.co.uk som jeg bruger nu, er jeg frisk på at skifte dækpusher

• #12   20. aug 2009 Her er min prioriterede liste

1. prisen
    2. levering næste dag (helst uden at jeg behøver stå at vente på dem)
    3. mængde rabat

Dog skal det siges at jeg gerne betaler et par procent ekstra for at handle lokalt (nationalt)

Held og lykke med foretagendet.

• #13   20. aug 2009 Nikolai F: levering uden at skulle være hjemme er jo i mange tilfælde et problem, uanset om man vælger at bruge Postdanmark/GLS/DPD/UPS osv

hvis du lige har 1.000.000$ løsningen på dette så er der sikkert flere andre end mig der gerne vil hørdet.

• #14   20. aug 2009 1. prisen
    4. kan købes online
    1. prisen;-)

helt klart prisen... og evt at de kommer rimlig hurtigt;-) men lyder da som et meget spændene projekt!!

• #15   20. aug 2009 1. prisen
    2. de dæk jeg ønsker forhandles (BT-090, alpha-gpr10 og den salgs til de små sportsmaskiner)
    3. ikke overgemte dæk

• #16   20. aug 2009 1,4,3 i nævnte rækkefølge

• #17   20. aug 2009 1. Prisen.
    2. Levering inden for 1 uge, næste dag, mod merpris!!.
    3. Kan købes online.

• #18   20. aug 2009 1: Prisen
    5: få god råd
    7: dansk leverandør

• #19   20. aug 2009 1. Kvalitet
    2. Kvalitet
    3. Kvalitet
    Gider ikke lortedæk der ikke kan stå fast i regn/ på våde veje. Eller halvmøre gamle tilbudsdæk der har ligget i flere år.

• #20   20. aug 2009 Kim: det jeg tænker på er postdanmark kan levere uden for arbejdstid, eller jeg kan afhente på det lokale posthus.
    De andre budfirmaer kommer når det passer dem, eller jeg kan hente det på et kontor i en af de 5 byer hvor de har et. (og trods aftale har de så sendt det med en budbil igen)
    Så det jeg bare mener er at levering gerne må være så fleksibel som muligt

• #21   20. aug 2009 1 - Det vigtigste for mig er en færdig løsning med montering und alles!
    2 - Fornuftig pris.

Hvad skal jeg bruge et sæt dæk til der ikke sidder på min motorcykel!

• #22   20. aug 2009
    For mig er det vigtigste at dækket står godt fast i vådt og koldt vejr.
    Ethvert dæk kan få bid på en tør sommerdag, med mindre man kører ekstremt.

Så jeg vil have et dæk der lkan redde min røv, hvis jeg kommer i problemer.
    Der er ikke noget ved at ligge med en brækket ryg, og juble over at man har sparet 300,- kr. på et dæk.

• #23   20. aug 2009 Kristian 8000: Det kan jegfor så vidt godt forstå, problemet ligger så bare i at du som markedet er nu kommer til at betale prisen !!!!!
    Har set et par kvitteringer idag fra forskelige værksteder hvor et sæt dæk til en normal sportscykel 120/70-17 og 180/55-17 kostede 4600kr monteret.

for en erfaren montør er det højt sat 1 times arbejde og dækprisen er ca 2300 (daekonline priser) Så han får altså 2300 gode danske kroner i timen for at klemme 2 stykker gummi på, hvilkt selvfølgelig er misundelsesværdigt, men det gør jo altså også at der er et godt marked for ham der vil klemme dem på for det halve !!

• #24   20. aug 2009 Om dækket er godt eller skidt er jo religion..
    man er vel som dækleverandør, nødt til at have de mærker der efterspørges, og par billige alternativer ril dem der bare skal have dæk på.
    med hensyn til montage så monterer jeg dem selv, netop af den grund der nævnes (har selv adgang til dækapparat)

• #25   20. aug 2009 Well.

1. prisen (som altid)
    2. jeg kan få monteret (det kan jeg nemlig ikke selv)
    5. jeg kan få et god råd af sælger/butikken (rart punkt, da jeg så kan få rådgivning om specielle dæktyper - eksempelvis "nervøse" dæktyper til træge maskiner, stabile dæktyper til nervøse maskiner osv.)

• #26   20. aug 2009 Og så betyder leveringstidspunktet knap så meget (selvom det selvfølgelig helst ikke må være flere måneder), da jeg burde være klar over, hvornår dækket skal skiftes... smiley

• #27   20. aug 2009 1. prisen
    3. levering næste dag
    4. kan købes online

x. At dækket ikke er produceret for "5" år siden. Dvs. forholdsvis nyt dæk.

• #28   20. aug 2009 Kim(6920Videbæk) O

De fleste værksteder her i Århus giver 25 % på listeprisen. Ved godt man stadig kan spare ved at købe på nettet i tyskland!

Men jeg er af den holdning hvis vi alle køber vores dæk og bremseklodser over nettet så går der desværre ikke mange år før at de fleste værksteder er lukket. En stor del af salget er allerede gået ud over landets grænser så for at de danske værksteder kan betale deres udgifter bliver de nødt til at tjene mere og mere på stumperne - det hele bider sig selv i røven.

Hvis vi så kigger udenfor vores lille mc verden - så er problemet det samme, folk handler deres ting over nettet i udlandet alt imens arbejdsløsheden stiger voldsomt og det efter det andet firma må lukke grundet tabt markedsandel til udenlandske virksomheder.

Vi kan godt blive enige om det aldrig kan hænge sammen og give dobbelt pris ved din mekanikker i dk. Men de fleste steder er til at snakke med . så i den sidste ende kommer man ud med en besparelse på 10 - 15 %

/K

• #29   20. aug 2009 1. prisen
    2. levering næste dag
    3. kan købes online

• #30   20. aug 2009 Kristian: 25% på listeprisen batter desværre ikke en skid for langt de fleste, men selve "købe på nettet" diskusionen kan jeg godt sætte mig ind i, desværre er det udvi´klingen i alle brancher, så derfor må dækhandelen også følge med.

• #32   20. aug 2009 Et firma som dæk online har måske en avance på 4-6% - Det er de ingen med et værksted der kan leve af. Så de bliver nødt til at tjene lidt på sagerne!

Men det er op til folk selv - ville blot nævne hvad der muligvis sker ved at den handel i udlandet. Jeg gider personligt ikke spare 500 kr. hvis jeg bestiller mine dæk i tyskland! Har prøvet det - jeg var ikke hjemme da gls kom med pakken så måtte køre en time for at hente dem, hvem og pille mine fælge af motorcyklen køre ud til en mekanikker for at få ham til at skifte dem: Kører hjem igen (forbi genbrugstationen med de gamle dæk) montere hjul på mc´en igen. Inden jeg var færdig havde jeg brugt 4 timer og en slat diesel! Hvis jeg havde arbejdet i de 4 timer havde jeg tjent hvad jeg havde sparet.

• #33   20. aug 2009 kvalitet er det bedste af gå efter

• #34   20. aug 2009 prisen
    dækkvalitet (jeg gider ikke have gamle dæk)
    tiden fra bestilling til den står ved døren, jeg vil gerne give en hund mere for at det nærmest foregår dag til dag

• #35   20. aug 2009 1. kvalitets dæk
    2. gode råd af sælger.
    3. kan få monteret.
    4. pris

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #36   20. aug 2009 4600,- det var da noget af en pris, men det er heldigvis ikke alle værksteder der tager røven på folk, der er da mindst et par værksteder omkring århus der kun tager 3000,- for det samme, så det er da bare at forhøre sig, istedet for bare at konkludere at det er for dyrt, som Kristian skriver vil vi vel alle gerne have nogle værksteder,

• #37   20. aug 2009 1. Prisen
    2. Montering

• #38   15. feb 2010 1 : pris
    2: kvallitet
    3: kan købes online

ang. det med at man kan få leveret selvom man ikke er hjemme. Kunne man så ikke "bare" lave en elktronisk underskrift på hjemmesiden hvor man handler dækkene. Eller et meddelelses felt hvori man kan skrive... Må stilles ved bagdør etc.....??

MVH

Martin

• #39   15. feb 2010 Hej,

derer faktisk snak om at tilbyde aftenlevering.

mvh

Kim

• #40   15. feb 2010 ;o)

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #41   15. feb 2010 Må stilles ved bagdøren: men der findes desværre også korrupte fragtmænd, som så bare kan påstå at have stillet dækket der, hvem skal så betale for det forsvundne ?

Kommentér på:
Dæk køb, hvad er vigtigt for dig ??

Annonce