{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

exup på fzr 1000 {{forumTopicSubject}}

jeg har fået en ny exup motor på min fzr 1000, men nu da jeg skal samle den kan jeg bare ikke lige helt huske hvilken rækkefølge man satter den fast i forrøret. For lige at starte er der et rundt bøs der skal sidde i enden af exupen inde i forrøret og så er der en fjeder og en skive og så er der den der åbner og lukker exupen og så er der en stor skive til sidst, men hvad gør jeg forkert, det er lige som om hvis den bliver strammet for meget kan den ikke åbne for der er den for stram og hvis den er for løs rasler den helt vildt. Håber der er nogen der kan hjælpe mig, ps stavefejl er gratis.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  exup på fzr 1000
  • Laust T
    Laust T Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 1
    #1   19. aug 2009 Min EXUP raslede også ved tomgang, efter jeg skiftede alle bøsningerne mener det var 4 ialt, var problemet helt ovre. De er ikke så svære at skifte, kræver dog lidt fingre snilde med den bagerste bøsning. Mvh.

• #2   20. aug 2009 ja men det er nok den bagerste der driller lidt men den kan ikke sidde fast over bagved det er det der styr den skal glide i. Jeg meder ikke den skal sidde helt fast da den skal kunne give sig når den bliver varm..

• #3   20. aug 2009 Du skriver at der er een bøsning der skal sidde inde i forrøret. Normalt er der to. Den store der passer ind i endevæggen inden i forrøret, og så en mindre der sidder på akslen mellem den store bøsning og så selve EXUP ventilen.

Hvis ventilen går stramt når du spænder endedækslet til med de tre skruer så er der noget galt. Skæv aksel på ventilen, slidte bøsninger på den del af ventilen der går ud gn. endedækslet eller lign. Når du får fundet fejlen og samler igen, så husk at give glideflader noget keramik pasta eller lign. der kan tåle høje temp. Så går der lidt længere tid inden den begynder at rasle igen.

• #4   20. aug 2009 hej lars, tror måske nok du har fat i noget der, tror sku den store af de der bøsninger inde i forrøret den mangler for det er lige som om den bøsning der sidder på akslen er alt for lille, så jeg tror da det store bøs er raslet løs og måske skudt bagud da jeg har prøvet en tur uden exup, det skal da lige tjekkes, det er rart med jer her inde til at give nogle gode råd og vejledning, man kan jo ikke vide alt.

Kommentér på:
exup på fzr 1000

Annonce