{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

lidt motogp spøgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Da jeg er begyndt at få en stor intresse for motoGP, har jeg lidt spøgsmål jeg håber i kan svare lidt på smiley

1. Må de godt kører i pit ? for jeg syntes aldrig de gør det ? slf ved jeg godt det hurtigt nok vil koste 20 sec men tænker nu mere på vis nu det begynder at regne så kunne jeg ikke forestille mig det sjovt på sliks

2. Har hørt at kommentatornene ikke ved det her men håber nogen herinde gør.... Hvorfor strækker nogen af dem lige benet inden de går ind i et sving ? er det noget med balancen ?

3. hvorfor er det at de skal holde deres cykler igang med gas ? hvorfor dør den ud vis ikke de lige giver lidt ? er det forde de hårdt pumpede eller ?

4. hvorfor er kommentatorne så snot dumme at hører på smiley

håber på gode svar og tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt motogp spøgsmål
  • #1   16. aug 2009 1. de må gerne pitte men de må ikke fikse motorcyklen mens løbet er igang og de har kun to cykler at vælge imellem.
    2. ved ikke
    3. aner det ikke smiley
    4. De er lønnet pr ord de siger smiley

• #2   16. aug 2009 de må godt køre i pit men dækkene holder jo et helt løb igennem så er jo ikke nødvendigt, vis det begynder at regne må de køre ind og bytte cykel med en som står klar med regn vejrsdæk, vilket de flere gange har gjordt i år.
    holder dem igang med gas, det forstår jeg ikke helt, men tror det er lidt det samme som dem der køre 2 takter de er nød til at gasse dem op hele tiden for at de ikke soder tændrørene til, vis de står i tomgang for længe er der for lidt flov igennem motoren til at forbrande alt benzinen der kommer ind og det forbrander ikke ordenligt og sætter sig på tændrærene og andre steder, så de gasser dem hele tiden op for at holde flov på.

• #3   16. aug 2009 Ja det er bare fedt at se motogp
    De må gerne kære i pit, hvis det regner ekstremt mere bliver løbet stoppet og dømt til regnvejrsløb, læg mærke til at især rossi lige sætter benet ud men mest når han virkelig går til den, tror ikke det har en speciel funktion men at han føler at han har bedre føling med motorcyklen.
    Mc kan godt gå i tomgang, mener jeg har set det, men de går nok lidt bedre/ jævnt når de får lidt gas og så er faren for at de går i stå mindre, de har jo ikke nogen starter motor.

• #4   16. aug 2009 1: så vidt jeg ved er det kun selve MotoGP klassen, altså den største på 800ccm, der må køre i pit og snuppe en anden motorcykel hvis der eksempelvis skulle begynde at regne. Jeg mener iøvrigt også kun det er ved regn det er tilladt.. dvs.. hvis løbet bliver erklæret "Wet Race" undervejs. Styrter man og derved skader mc'en, er jeg ret sikker på at de ikke må skifte.. du ved..

2: Det med benet var så vidt folk ved noget Valentino Rossi begyndte med for et par sæsonner tilbage.. sådan lidt plus / minus.. smiley Han har vist udtalt sig at han overhovedet ikke anede hvorfor han gjorde det.. men det har formentlig noget med siddestilling/krampe/afveksling.. eller decideret balance at gøre.. Mange andre har senere taget "uvanen" til sig.. mystisk nok hvis ingen rigtig ved hvorfor de gør det..

3: sikkert som allan siger. Det er vanvittigt hårdt pumpede motorer der OVERHOVEDET ikke er tunet til at gå rent i tomgang.. men snarere at gå totalt flydende over 10k rpm.. strik selv en historie ud af det.. smiley på de to mindste klasser, i år ihvertfald, som er 125 &250 ccm 2-taktere.. er det meget muligt der også kan være tale det med at sode tændrør'ene til

4: Synes jeg ikke de er.. Hvem tror du ville kunne gøre det bedre.. ? Kan da lige tilføje at mange andre har speaket dansk gennem de senere år hvor der har været vist MotoGP med dansk speak på EuroSport. Blandt Jens Hauge og een.. måske flere af Harms brødrene.. Synes ingen af dem gør det så godt som Anders Rasmussen som er på 3 Puls nu. Tommy derimod.. han er jo NFL-gut fra starten så vidt jeg ved.. men ærlig talt.. så har han lært meget på kort tid.. og gør det okay..

smiley

• #5   16. aug 2009 Jeg vil holde med Tommy S jeg synes også kommentatorerne gør det rigtig godt

• #6   16. aug 2009 Tommy mener jeg bare er sportsjournalist det var han også med nfl

Jeg sad og så motogp på eurosport der snakkede de så om stoner der også lavede benet, at han havde kørt speedway.

• #7   16. aug 2009 Syntes også at kommentatorne på 3 puls gør det godt. Andershar jo selv kørt en del og ved hvad han snakker om plus han har kørt med nogle af de hurtige drenge. Syntes altid det er fangende når han fortæller. Og resten af spørgsmålene er der jo svaret på

• #8   16. aug 2009 Casey stoner deltog i sit første dirt løb i en alder af 4. Kørte en masse dirt-track i Australien og vandt et utal af løb og titler i genren. Da han var 14 tog han og forældrene til England for at starte hans roadrace-karriere..

- så det er da meget muligt han føler det giver ham lidt af balancen fra "gamle dage" smiley

• #9   16. aug 2009 og til kommentatorene.. : jeg synes sgu Anders er en sjov gut.. Det er så fedt når han i sin iver taler over sig.. bander eller snakker om de lækre pit-ladies.. haha.. for fedt.. han er sgu bare en total uformel bonderøv fra nord-djursland.. ligesom mig selv.. smiley

• #10   16. aug 2009 kommentatorene gør det rigtigt godt, Anders er altså ex europamester i superbike, så han ved altså noget om det han taler om.
    Se du hellere noget fodbold, så kan du høre virkelig meget bæ snak.
    Hvordan følte da du skorede?
    De er da klar at øh.....vi må se frem ad........
    Du kan skrue ned for lyden..For satan man , nyd at vi kan se GP i stedet for. For 20 år siden lejede vi det i England.............derfor nyd det.

• #11   16. aug 2009 Så vidt jeg ved må de da gerne reparere på cyklen hvis de får den i pit, men som regel kan det jo aldrig svare sig da de vil komme for langt bagud.

Hvis løbet bliver erklæret Wet Race, og de styrter på slicks, må de gerne skifte til regnvejrscyklen, hvis de kan humpe den skadede i pit.

Og ang. kommentatorerne, så synes jeg de stinker, de har ikke meget at bidrage med, så jeg bruger lyden fra motogp.com, hvor jeg har fulgt med et par år alligevel.

Kommentér på:
lidt motogp spøgsmål

Annonce