{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Køb af mc? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået kortet og er nu ved at kigge på min første mc, hvilket jo i sig selv er ganske herligt :-). Imidlertid viser det sig, at sælger ifølge Bilbogen stadig skylder 150.000 på den, en gæld jeg selvfølgelig slet ikke er interesseret i at overtage. Så jeg tænkte, at der måske er nogen af jer herinde, der ved hvordan jeg skal forholde mig til dette? Er det nok, at hans bank bekræfter overfor min bank, at en eventuel gæld er slettet eller er der andre forholdsregler, jeg kan træffe?
Det skal tilføjes at sælger mener, at det drejer sig om en fejltagelse.
På forhånd tak for hjælpen, Jesper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc?
  • #1   12. aug 2009 Det er vel ikke en fejltagelse, når det står i bilbogen, så kan du vist godt være sikker på der er gæld i den.

Bedste måde er at kontakte vedkommendes bank eller få hans bankrådgiver og tale med ham omkring situationen. Du skal naturligvis ikke overtage hans gæld, så der kan i aftale hvad i kan gøre.

Du kan overføre pengene eller tage derind med pengene/check og så aflevere personligt til manden og så tage det derfra og få papir på der intet gæld er i den - sidstnævnte ville jeg nok gøre.

Eller

Du kan kan lade være med at købe den smiley hehe..

• #3   12. aug 2009 Ellers kan vedkommende eller banken ligger ud og så betale den gæld der er i mc'en.

Og derved kan du så betale den og ikke overtage den gæld der er deri.

• #4   12. aug 2009 Det kan godt være en fejltagelse , det der står i bilbogen er ikke at der er gæld på 150000 kr men pant hvilket absolut ikke er det samme manden kan have betalt og banken ikke har fået aflyst pantet , (det er set mange gange før) men du skal have en garanti fra banken og endnu bedre pantet skal aflyses.

• #5   12. aug 2009 Baken kan slette pantebrevet, og jeg fik et pænt bevis på, at mit pantebrev var annulleret. Sådan et annulleret pantebrev må ejeren have, hvis ikke han kan dokumentere at pante brevet er annulleret, så vil jeg kun betale pengene direkte til banken (som jo så reelt ejer MC'en).

• #6   14. aug 2009 Super. Det var en stor hjælp, har fået styr på det hele efterhånden, så nu er jeg meget snart lykkelig ejer af min første mc. Takker :-).

Kommentér på:
Køb af mc?

Annonce