{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

valg af bike hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey jeg er helt grøn på området mht. til motorcykler, jeg er 21 år og har først lige fået kortet.. jeg vil vildt gerne have en Husqvarna SMR 570 men fortryder jeg det i længden? jeg skal ikke køre langt, bare bykørsel og lidt sjov smiley eller skal man hellere købe en racer til omkring 80?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af bike hjælp
  • #1   11. aug 2009 Den er helt sikkert sjov inde i byen. Hvordan den er til lange ture skal jeg ikke gøre mig klog på, men et godt bud fra min side er at den ikke er behagelig på de lange ture.Hvis du ønsker høj fart ned af motorvejen, skal du nok efter raceren:-)

• #2   11. aug 2009 er ligeglad med farten, optrækket i sådan en er jo ganske fornuftigt og de lyder jo godt smiley

• #3   11. aug 2009 Køb da den husky, og hvis du så bliver træt af den, så sælg den og køb en anden.

• #4   11. aug 2009 Maskinen er extreme, både hvad angår service, ydelse osv. vær forberedt på at bruge lidt mere tid på at skifte olie m.m. fremfor den typiske gade mc, til gengæld kan du så køre på 1 hjul så længe du vil... Et mildere bud kunne være SM 610

Sådan en Motard er også bedre i byen fremfor en racer, da du sidder mere oprejst, er smallere og ikke behøver 8.000 før der sker noget smiley

• #5   11. aug 2009 mildere bud 610? den er da større?

• #6   11. aug 2009 større ja, men ikke så hårdt pumpet, og derfor ikke så hidsig.

• #7   11. aug 2009 Peter - du skal da købe min, og lave din egen sprøde motard ud af den smiley

• #8   11. aug 2009 Størrelse er ikke alt, 610 er sat mere op til hverdag, så den kan rives på baghjul, forhjul, driftes rundt i svinget, men stadig klare hverdags kørsel og længere ture...

Bevares det er ingen goldwing, men den er mindre service krævende end 570, men også mindre sjov i øjnene på nogen

• #9   11. aug 2009 hvis du har lyst til lidt sjov sving kørsel, så kunne en mindre og let racer være et godt bud.. burde godt kunne finde en ældre r6'er til en 80k.. ellers kunne du tage en helt anden vej, og gå efter noget ala en szr (sån en jeg kører på).. hvis du går op i stort optræk høj fart er den ikke din ven.. men når man skal lege er den for fed, hurtig i sving, trækker fra 2000rmp..

Men ellers er en motard helt sikkert også et godt bud.. evt kik efter en ktm?

• #10   11. aug 2009 jamen er 610'eren ikke vildere end 570'eren? og hvorfor skal den oftere til service end 570'er?

• #11   11. aug 2009 Niks 610 er mildere da den er mindre hårdt pumpet og jo hårdere du pumper en motor jo mere service kræver den.

Det går igen hos KTM 530 modeller er mere hidsige end 640 modellerne (generet) men også mere service krævende

• #12   11. aug 2009 okay hvad er fordelen så ved at vælge en 570'er fremfor en 610'er? tak for rådene og vejledningen

• #13   11. aug 2009 Bliver nød til at bryde ind her, hvis du køber en KTM 640 Supermoto, får du netop en supermotard der er bygget sådan fra fabrikken og du får en model der ikke er så hårdt pumpet, hvis du vælger en af de nyere modeller får du så også en med stort olie kreds og længere imellem service,,,og jeg har tilfældigvis sådan en tilsalg smiley

tag et kik på den, kunne jo være et bud.

Mvh carlo

• #14   11. aug 2009 Fordelen ved en 570 er at den er mere hidsig, lettere og generelt bedre til race.

Fordelen ved 610 er mindre service, bedre komfort og sat op til gade kørsel

Og som Carlo siger så husk de andre mærker KTM, Husaberg, Yamaha, Suzuki osv. har alle nogle motarder, nogen mest til race andre mest til gaden, men alle rigtig sjove

• #15   11. aug 2009 Lyt til Simon J....han har fuldstændig ret....og held og lykke....:)

Kommentér på:
valg af bike hjælp

Annonce