Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Bandit hjelm ulovlig?
  • #1   27. feb 2006 Ja er de ikke det.... det er dem der ligner en flyvehjelm ik???

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   27. feb 2006 Jo =)

• #3   27. feb 2006 De kan da købes i nogen butikker i dk....
    Kan huske de havde dem i extrememshine i brøndby engang

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   27. feb 2006 Man kan købe dem rimelig mange steder i DK

• #5   27. feb 2006 er ikke godkent i dk til mc men i usa

• #6   27. feb 2006 den skal være CE godkendt for at måtte sælges i dk

• #8   27. feb 2006 fortæl mig hvor du finder det at den ikke skal være CE godkendt, giver mig ikke før der er beviser på bordet......:-)

• #9   27. feb 2006 Hvad er straffen for at kører med den?
    Altså en ikke godkendt hjelm....Og kan det spille ind en skade mht. forsikring?

• #10   27. feb 2006 der vist en på siden under hjelme http://www.hotpaintart.com/

• #11   27. feb 2006 Jeg ejer en Bandit hjelm model XXR. Jeg har ingen problemer med udsynet og har aldrig hørt den skulle være "ulovlig".
    - Søren

• #14   27. feb 2006 gaaaaaab!!

• #16   27. feb 2006 Dette er taget direkte fra bekendtgørelse om styrthjelme og er gældende dansk lov:

§ 1. Styrthjelme må kun markedsføres og anvendes, hvis de er godkendt i henhold til bestemmelserne i:

1) ECE-regulativ nr. 22 om ensartede forskrifter om godkendelse af styrthjelme for førere og passagerer på motorcykler og knallerter. Hjelmen skal være forsynet med følgende godkendelsesmærke:

Endvidere kan styrthjelme som er mærket med godkendelse fra Dansk Standard, Finsk Standard eller Svensk Standard anvendes - dette vil dog typisk være ældre hjelme som er fra før EU rigtig kom i omdrejninger med fælles europæisk lovgivning.

Det er altså ulovligt sælge og at benytte hjelme som ikke er mærket med et E efterfulgt af et tal.

Tallet som står efter viser i hvilket land hjelmen er godkendt. er hjelmen godkendt i et land gælder godkendelsen også for resten af EU.

Så vidt jeg ved er det lovligt at markedsføre hjelme i tyskland, som ikke er ECE-godkendte.

så personer som har en lægeerklæring; som berettiger dem til at køre uden styrthjelm - bryder måske ikke direkte loven ved at køre med en hjelm som ikke er E-mærket (det vil jeg dog lade være op til politi, færdselsstyrelse og domstole at vurdere smiley

I USA skal hjelmen være DOT-godkendt - i USA findes også en SNELL-godkendelse som ikke er lovpligtig, men er en godkendelse som tildeles de som fabrikanter som ønsker at opfylde denne standardskrav.

Der findes en større og meget meget interessant gennemgang af hjelme og standarder, som er værd at læse her: (link fjernet)

Kilde vedr. danske lovgivning - gå ind på http://www.retsinfo.dk og søg på styrthjelme - her finder du omtalte bekendtgørelse om styrthjelme - hvori du også kan læse om bemaling mm.

/Søren

• #17   28. feb 2006 Der er versioner af Bandit hjelmen. bandit xx er IKKE godkendt pga dårligt udsyn. Bandit Alien erer godkendt med et stører udsyn. De to hjelme ligner næsten hinanden på en prik.

• #18   28. feb 2006 www.bandithelmets.de

En af dem er rigtig nok godkendt. Jeg var oss ved at købe en Bandit hjelm men da jeg prøvede en mistede jeg lysten. Der er meget begrænset udsyn i forhold til min Schuberth S1.

• #19   28. feb 2006 jamen er det for, at se sej ud eller??? passer bedst til klassikere som eks. vis Harley eller lign. Bare min beskedne mening.

• #20   28. feb 2006 roof hjelme er da noget i samme retning hvad med sådan en ? de er da også lidt seje eller hvad ???

http://www.t-child.com/

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #21   14. maj 2008 These Bandit helmets are road-leagal ECE 22/05.

http://www.bandit-helmets.co.uk/

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #22   14. maj 2008 Det skriver de ihvertfald på siden...

• #23   28. feb 2009 Men hva sker der hvis man blir kørt ned eller lign. og man har en Bandit hjelm på??? hva så? er der nogen forsikring hvis det fx. er en XXR..?
    Vil nemlig rigtig gerne ha sådan en...

• casper h
    casper h Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #24   4. maj 2009 DE ER ULOVLIG. fordi man kan ikke se hvem der kommer kørende og du har et dårlig ud syn i den

• Stefan Rose N
    Stefan Rose N Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #25   25. okt 2009 så sådan som jeg kan læse der her på forum kan jeg godt købe en BANDIT Fighter hjelm? og køre mc

• Stefan Rose N
    Stefan Rose N Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #26   25. okt 2009 lovligt vel og mærke?

• #27   30. okt 2011 var i tyskland i går for og kikke efter hjelme og spurte efter bandit hvor ekspidenten kikkede på mig som(er du dum) de er ikke godkendt i tyskland eller danmark og forsikring selvskaberne ser hvis rimlig streng på om det er godkendte ting man har på når man ruller og der var hvis nogen stadig kørende sager hvor forsikring selvskaberne ikke ville udbetale da hjelmen ikke var godkendt ?????

• #28   9. nov 2011 jeg ved ikke hvor du har det fra med at bandit hjelme er ulovlige jeg kan fortælle dig at bandit figther er lovlig i danmark den har ece 22,05 godkendelse . jeg har haft kontakt til mit forsikrings selskab og de siger god for hjelmen bare den er ece godkendt . forhandleren er også flinke til at oplyse om hvilke hjelme der er lovlige nogle af dem kan man ikke se ret meget ud af men figther hjelmen er okay men husk der skal sidde en påsyet snip med ece nummeret så er den lovlig

Kommentér på:
Er Bandit hjelm ulovlig?

Annonce