2.482 visninger
|
Oprettet:
GSXR k1 1000 smider vandet?? {{forumTopicSubject}}
Hey,
Har lige et lille problem med min GSXR1000. Det bliver ikke for varm, men hvis man holder i tomgang i mere end 5 minutter ryger temperaturen over 100 og blæseren starter ved 104-5 stykker. Det er fint, men den smider så alt vandet ud igennem det lille overløbs rør fra opsamler tanken.
Skal der egentlig være væske i opsamler tanken på noget tidspunkt?
Når man køre ligger den fra 75 til 85 grader. Den svinger lidt, skal den det? Motoren har været ude og det er efter det at temp. begynder at svinge lidt og den ryger over 100 når man holder stille.
Den bruger ellers hverken vand eller olie. Hvad sker der??
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
faldt lige over dette link... det lyder rigtig int.... måske man skulle overveje netop dette produkt næste gang man skal skift ....
mvh
(link fjernet)
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Mener det er trykket i systemet, der hæver kogepunktet ?
Altså skal kølerdækslet være tæt...
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Jeg har haft akkurat samme problem på en 750´er. Så snart den blev varm så væltede det ud af den.
Ringede til en makker som også havde prøvet det. mener det er på ekspansionsbeholderen slangerne er byttet om når den laver det der..
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
så prøv du og skift til rent vand.. og kør dig en tur en varm sommer dag...
så skal du se din temp. stige.. eller hvorfor læser du ikke bare det link...
mvh
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
(link fjernet)
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det lyder rigtigt....Men vi likke hænges op på det.
Kan du ikke lure hvordan de skal sidde bare ved at se på det?
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Jeg er da ellers rimlig sikker på at den eneste grund til du blander kølevæske i sammen med vand er at for at gøre det fryst sikkert.
koge punktet er da det samme.
du kunne jo også godt kører på rent vand det ville give samme køling.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Problemet er ihverfald ens med det jeg havde.....
Så spar en ny gummipakning osv
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
sorry så først din link nu.
men det du linker til at jo heller ikke "normal" kølevæske.
hvis du snakker normalt kølevæske så er koge punktet det samme.
ellers skulle det da gå imod hvad jeg har lært under min uddannelse og hvad der ellers står i dvs lærer bøger.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Nej.... det giver ikke samme køling...
mvh
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
Man må sku aldrig smide rent vand på. Det kan kræve en ny top pakning. Det øger kogepunketet på vandet. Det smøre pumpen og andre indre dele, motoren ruster ikke inde fra og som du selv siger fryser først ved en lavere temperatur end normalt.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
brug bremsevæske, det udvider sig næsten ikke...
Meeeeen det er en smuuuule hårdt ved kølesystemet
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
er godt klar over at systemet ikke er vildt glad for det.
men kræver en ny top pakning. næppe.
det er jo bla. forbudt at kører med kølevæke til nogle løb/træf osv.
da kølevæske bliver så fandes glat.
der køres der på demineraliseret eller destilleret vand
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
Godt du nævnte det Sebastian, ellers havde jeg ikke tænkt på det.
Hatten af for Suzuki der kan konstruere en motor der har holdt til det!!!!!!
Hvis der er nogen der er med på køreture i jylland eller fyn er jeg klar. Er i DK på ferie og har jo taget motorcyklen med:) Ellers ligger jeg bare og skyder rundt på den efter diverse familie og venne besøg.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
efter hvad jeg efter lidt søgene på internettet og her inde kan finde frem til at bekræfte min påstand.
så har jeg ikke fundet noget sted endnu som siger at normal kølevæske giver højere kogepunkt.
vil ikke udtale mig om alle de der super cool osv.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
http://www.ehow.com/how-does_4614709_radiator-fluid-protect-radiator.html
http://www.freeautomechanic.com/cooling-system-fluid.html
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Enig : )
mvh
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
The almost universally-used substance that matches all these specifications is ethylene glycol, which has a boiling point of 387°F (197°C).
Ethylene glycol er så køler væske.
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
må da indrømme jeg bliver usikker på min påstand.
men går bare imod alt hvad jeg alt har lært.
men forstår bare stadig ikke hvorfor nogle racer kører på demineraliseret eller destilleret vand
men never mind..-)
vil smutte i seng.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
http://www.wisegeek.com/how-does-antifreeze-work.htm
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg prøvede at skifte kølerdæksel samt thermostat, problemet er nu helt væk
MVH Simon J
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
godt du fik det løst
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Bare lige for at mane i jorden at vand ikke skulle kunne køle motoren ned.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
FInt du ikke bruger kølervæske, men har aldrig set en racerbil, alm bil eller mc uden kølervæske blandet i. Der er vel en grund til at en ny motorcykel kommer med en 50/50 blanding? Det smøre, det sørger for at tingene ikke ruster og det hæver kogepunktet. Faren for at det fryser i en bane bil/cykel er vel underordnet.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Derfor er det meget almindeligt indenfor motorcykelsport, at man udelukkende bruger demineraliseret vand i kølesystemet.
Det er udelukkende af hensyn til sikkerhed, i tilfælde af en lækage af kølersystemet.
Der er trods alt lidt større risiko ved at køre igennem kølervæske på 2 hjul end der er på 4.
Køleevnen bliver ikke ringere af at bruge alm. vand, tværtimod, men det er rigtig at kogepunktet kan stige, grundet et højere tryk i det lukkede system, hvilket også er årsagen til at man ofte sætter større kølere på race-motorcykler (specielt hvis de er hårdtpumpede).
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Der er nogle af de store kanoner som bruger andre væsker for at hæve kogepunktet i deres motorer men altså ikke køle væske som man kender det fra tanken da det ved spild bliver lige så glat som sæbe at køre på.
Men for en almindelig MC med standard motor der er der ikke behov for det. Min er i hvert fald ikke kogt over endnu.
Korrekt det er rustbekyttende samt frostsikret med kølevæske i. Også derfor at det kommer i mc til landevej. Men som sagt til en standard motorcykel til ræs i DK. No problem.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
Men tror ik vi bliver enige med en alm mc. Jeg vil altid fylde kølervæske på;)
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
På racecyklerne plejer jeg også at rense kølesystemet igennem i vinterpausen og det er ikke kildevand der komme ud efter sådan en rensning, så der er da ingen tvivl om, at motoren lever et lidt hårdere liv uden brug af kølervæske.
GSXR k1 1000 smider vandet??