{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

GSXR 750 k4 Vs. GSXR 1000 k4 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
går og kigger lidt på K4 gixxer. men er i tvivl om hvor stor forskel der er på en 1000 og en 750'er. hvad jeg kan læse mig frem til er der lidt flere HK og nm i 1000'eren og vægten er 5 kg mere. men får man ikke andet end motor kraft ? er maskinerne ens at køre på, bremser osv osv ?

hvad ville i vælge ? tænker også at cyklens pris og forsikringen jo er dyrere på en 1000'er.

håber nogle kloge hoveder har lidt at bidrage med smiley

/ Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 750 k4 Vs. GSXR 1000 k4
  • claes k
    claes k Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18
    #1   6. aug 2009 tror ikke pris forskellen er meget stor fra 750 til 1000 ved forsikringen. Det er begge to racere i næsten samme klasse.. og indkøbsmæssigt er der faktisk heller ikke den store prisforskel. Men du får alligevel en større trækkraft hos 1000`eren men du kan da bare købe min:)

• #2   6. aug 2009 må lige høre med forsikringen imorgen. om det overhoved kan lade sig gøre for menneske penge smiley
    er bare vild med 750'erens forlygte. og den har sikkert power nok. men hvis de kører ens og pris forskellen ikke er så stor så måske 1000'eren.

din er ellers flot ! kunne godt være et bud. har du søgt afgift på den ?

• #3   6. aug 2009 Din alder taget i betragtning ville jeg lige ringe rundt til samtlige forsikrings selskaber før jeg fik våde drømme om de to cykler

• #4   6. aug 2009 jeg ved GF også køre noget med op til 999ccm. derfor jeg tænkte der måske var en del forskel. men jeg må ringe og spørge dem imorgen. kan jo være det koster mig halvdelen af cyklens pris hvert for for ligemeget hvilken jeg tager, hehe.

• #5   6. aug 2009 Robert A : ja selvfølgelig. købte mig en Nissan 200SX bil, og fandt så ud af jeg skulle smide 94.000,- om året hos det ENESTE selskab der ville forsikre mig smiley afsted med den bil igen.

• #6   7. aug 2009 man kan kun få kasko ved GF når man er over de 30

• #7   7. aug 2009 Kasko kan du ikke betale for nogen af dem alligevel.
    IMO er den bedste sports MC man kan købe pt en GSXR750. Den har rigeligt med motorkraft og er lettere at udnytte end en 1000'er.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #8   7. aug 2009 Som Jesper siger...

20 år og kasko på en 1000ccm R maskine.. Good luck. :o)

• claes k
    claes k Tilmeldt:
    okt 2007

#9   7. aug 2009 Min er ikke 1000 ccm men mener det er omkring 988 ccm så den holder sig ihvertfald under de 999 ccm som din forsikring helst vil have. Men hvorfor køre med kasko? Det koster jo nok det samme hvert år næsten som at hente en doner cykel fra tyskland. Og så smæk en gps på i tilfælde af at den skulle blive stjålet.

• #10   7. aug 2009 hehe.. Ja kasko bliver det sgu nok ikke til på nogen af dem.. Ved gf er forsikringen den samme på de to cykler m. ansvar. Det er begge kraftige cykler, som kun manden bestemmer hvilken kommer først frem ad de snoede veje. Men 1000'eren er lidt mere over det hele. Trækker du ud til overhaling kan man bare blive i høj gear osv. Og en 1000 kan sagtens svinges med, også faktisk lige så vel som 600'eren og 750'eren. De 5 kg kan du absolut ikke mærke. Den er fysisk en anelse større - men de er begge "små". Prøv dem begge inden du bestemmer dig.

• claes k
    claes k Tilmeldt:
    okt 2007

#11   8. aug 2009 Gert C: Helt enig!

Kommentér på:
GSXR 750 k4 Vs. GSXR 1000 k4

Annonce