{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

Cbr 600 f3 kåbe {{forumTopicSubject}}

hej forum. har en cbr 600 f3 fra 1995. er kørt galt på den og mangler nu kåbedele til den. kan man købe en ny komplet kåbe og hvis ja hvor henne?
det er midtersamlestykkerne over og under forlygten i kåbens plastic der er smadret. jeg har hørt der er 2 forskellige f3 kåber. den kåbe der sidder på min er den gamle model f3 og kan sees på min profil..

nogen der har en ide?

håber nogen kan hjælpe for er ked af som den ser ud lige nu

mvh tobias

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr 600 f3 kåbe
  • #1   6. aug 2009 Hej, Ja du kan godt få en ny komplet kåbe i originale farver og med mærker på, men den er dyr. Din lokale honda mekker kan få den hjem for dig. Ved ikke om du kan få den hos onlineparts.dk

• #2   6. aug 2009 Hvis det kun er midter stykket som er ødelagt så har du dælme været heldig... For topkåbe siderne er flækker rimelig let...

Sådan et midter stykke ville jeg kigge efter på ebay... så kan du være heldig og få det i den rigtige farve, og med staferingen på.....

Er ikke sikker om der er den store forskel på fronten på en F3, det er rigtig, at 95/96 er ikke 100% ens i kåben i forhold til en 97/98, men jeg mener kun det er bagenden som er ændret.....

• #3   7. aug 2009 trillede også rundt i en rundkørsel med 30-40 km/t så det var ikke fordi jeg kørte idiot. Der kom en fodgænger... og hun havde travlt med at skulle over vejen, trods vi kom i en gruppe på 4. Ved godt vi skal holde tilbage også inde i rundkørslen, men blev i tvivl om hvad hun ville. Så min kammerat bremste og jeg fløj op i røven på hans mc... Min mc er som sagt smadret i plasticen over og under forlygten og så er forskærmen smadret. Endvidere er der ridset en del på venstre side af cyklen, hvor den var nede at ligge. Men det kan jeg leve med i starten om ikke andet.

Jeg synes jeg har prøvet alt snart. Jeg har kontaktet samtlige mc ophug fra køge og til farsø uden held.. og søgt og søgt på nettet. Nu er jeg faldet over denne hjemmeside med dette diagram, men jeg synes bare ikke at det ligner kåben til min. Min kåbe har sådan et samlestykke over og under forlygten hvor venstre og højre side at selve kåben er sat samme. Den synes jeg ikke jeg kan se på dette billede? Kan nogen hjælpe mig lidt? Er ikke så god til den slags..

Venlig hilsen

Tobias

• #4   7. aug 2009 Hvilken side har du fundet?

• #5   7. aug 2009 www.onlineparts.dk under originale dele og en CBR600 F3 '95, kan man under Frontkåbe finde midterstykke.... Det er del 6... og prisen står til: 942 kr. + fragt...

HUSK... at den så skal males og have staffering på... Så inden den er klar til brug, så har du brugt 2000kr...

Søg på ebay.... tror det ikke burde være så svært at finde noget der..... F3 og frem er der rigtig mange dele til...

• #6   7. aug 2009 Nej Erling det skal den vist ikke, org. kåbedelene man kan købe fra Honda (som onlineparts sælger) er lakeret i den rigtige farve og forsynet med de korrekte stafferinger - Hvis det er den model Tobias har på sin profil er det en 1995 i farvekoden NHK1 og hvis det er midterstykket i topkåben (der omgiver forlygten) har den del reservedelsnummer - 64222MAL600ZB og den skal onlineparts ha' 984 kr for ex forsendelse, det kan være lidt problematisk at bruge onlineparts til kåbedele idet de bruger de amerikanske fiche (de har andre farver og stafferinger end de europæiske), så man skal være opmærksom på at få fat på det rigtige delenummer. Den del kan man også f.eks købe ny hos David Silver Spares til omkring 900, inkl. porto. Men ellers er det korrekt at eBay vil kunne gøres til ca. det ½ hvis man vel og mærke kan finde en eller har tålmodighed nok til at vente på at det rigtige dukker op. Når man køber nye såvel som brugte kåbedele skal man også være opmærksom på at der kan være nuanceforskelle på grund af mere elller mindre solafblegning/oxidering af lakken.

Tobias - Jeg har forresten en ny org. rød forskærm liggende smiley - PB mig evt.

• #7   8. aug 2009 hej igen, tak for de gode svar. Sender lige en pb til dig michael..

Jeg har været så letsindig at bestille denne fulde kåbe til min mc, men nu er jeg i tvivl om jeg har dummet mig grænseløst (det har jeg sikkert)

Min Mc er en Honda CBR 600 F3 1995 som beskrevet.

Jeg har bestilt denne kåbe, som står til en Cbr F3 97-98. Kan nogen svare mig på om jeg kan bruge denne kåbe at sætte på mit stel? Umiddelbart synes jeg det ligner den jeg har få i modellen, men jeg er kommet til at se at bagenden ikke er helt magen til den der sidder på min cykel den dag i dag?
    Skal jeg have anden baglyste og andet sæde eller hvad, hvis jeg skal have den her kåbe på den?

ttp://cgi.ebay.com/Fairing-for-Honda-CBR600-CBR-600-FV-FW-F3-Fairing-97-98_W0QQitemZ380134997578QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item5881cfbe4a&_trksid=p3286.m63.l1177

• #8   8. aug 2009 Her er et link, der virker:

(link fjernet)

• #9   8. aug 2009 Personlig synes jeg du har dummet dig, for de penge du har brugt kan du sagtens lave din egen med org. dele, omend måske ikke med det samme så hen ad vejen, det er en kina-kåbe og de passer generelt ad pommern til, plus at man meget nemt risikerer at der opstår spændinger i kåben og at den dermed flækker/revner med tiden, det kan gå som racekåbe, ville aldrig selv bruge det til en gadecykel, kvaliteten er simpelthen ikke god nok. Og derudover har du også et problem som du allerede har opdaget, idet bagenderne på 95-96 og 97-98 F3'erne er forskellige, hvilket betyder at du udover den kåbe også skal have, sæde-bagskærm/nummerpladeholder-baglygte-passagerhåndtag for at kunne bruge den 97-98 kåbe du har købt til din cykel. Desuden får du vel også et problem med moms/told, når den bliver sendt fra Hong Kong, og din cykels værdi vil være klart forringet ved salg med en uorg. kåbe, hvis det var mig ville jeg klart forsøge at komme ud af den deal :-).

• #10   8. aug 2009 Jeg er enig med Michael S mht til kvaliteten af kåben.. Og ja, der bliver en del ombygning af bagenden, men intet er umuligt.

Men det er din mc, og du skal gøre som du vil og har lyst til.. Ikke som de andre siger du skal gøre smiley

• #11   8. aug 2009 Hej igen. Som jeg selv beskrev tror jeg i har helt ret. Dog har firmaet fået rigtig gode anmeldelser... 99,2 % tilfredshed fra 1640 kunder.. Og det er da en del. Faktisk er nogle af firmaets billeder de samme som på de tyske hjemmesider, hvor man kan købe kåbedele til Honda, så mon ikke Tyskerne handler ind i Hong Kong? Jeg har godt nok også mine bange anelser om kvaliteten og om at få den til at passe. Frygter det værste og håber det bedste. Jeg har ikke kunne finde delene til min originale kåbe.. Har søgt fra Herodes til Pilatus i hele landet. Min lokale Honda i Hobro kunne kun skaffe til den nyere F3 kåbe model. Og har kontaktet en masse ophug osv.

Sagt på jysk, er i så 100 % sikre på det er det rageste lort jeg har købt? smiley

/Tobias

• #12   8. aug 2009 Sikker kan man vel aldrig være og det afhænger i høj grad også af dine forventninger, men det tåler ingen sammenligning med org. kåbedele. Som de selv skriver -

This parts for modify use only - Recommand install by professional - Some holes need drilled by yourself.

Læs - Passer ad h til out of the box, tilpas selv....hvis du kan :-). Finishen plejer heller ikke at være noget at prale af, værditab på cyklen som regel i størrelse med en uorg. lakering. Du skal vel også finde en løsning for tanklakering som jo så ikke passer til resten?

Det er muligt at du ikke har kunnet finde org.-delene hvor du plejer at søge i DK, det betyder imidlertid ikke at det ikke kan lade sig gøre via f.eks eBay/udenlandske huggere/DSS m.fl. (jeg har været involveret i en del af disse rep/genopbygninger og det er altid lykkedes til en rimelig pris), men det kan tage lidt tid afhængig af præcis hvor meget det drejer sig om (ved kun du jo). I sidste ende jo dit eget valg, baseret på de muligheder/tid/penge osv. du synes du har og håbet er lysegrønt, måske er det ikke så skidt som frygtet ;-). Held og lykke med det...

• #13   8. aug 2009 Hvis du har mulighed for at trække i nogle tråde eller kender nogen som kunne have de dele jeg mangler i originale kåbekvalitet og med de stafferinger hører jeg det gerne og bøjer mig i støvet som tak for din hjælp. Jeg mangler virkelig disse dele og er sgu ked af det er gået som det er.

Det jeg mangler er:

Mellemstykket over og under forlygten. forskærm og venstre topkåbeside.

Håber nogen kan hjælpe mig med at finde disse dele?

Venlig hilsen

Tobias

• #14   8. aug 2009 Hvis det vitterlig er det absolut eneste du mangler und nix weiter, vil det kunne gøres umiddelbart for ca. 3500,- med forsendelse til din hoveddør for spritnye og orig. dele i din farvekode NH1K.....eller billigere end den uorg. kåbe (når told+moms er lagt til) :-).

Har man tiden og ressourcerne til at lede efter det, vil gode (=brugbare) brugte org. dele typisk koste ca. ½-delen at source.

• #15   9. aug 2009 jamen hvordan og hvor skal jeg bestille de originale dele henne Michael? Kan du hjælpe mig med at bestille dem eller vejlede osv?

• #16   9. aug 2009 Med at finde gode billige brugte dele nej, for det er lidt af kunsten og tager tid (ikke min opgave), men hvis du f.eks vil ha' spritnye dele er det ret nemt for David Silver Spares har eller kan skaffe alt. Det flg. er så baseret på at du mangler de omtalte dele hvoraf v. topkåbedel er den suverænt dyreste (og iøvrigt er det også det sværeste at source brugt)...men here goes nothing -

Forudsat farvekode CBR600FS - NH1K, (1995,model)

V. topkåbedel har delenummer 64240MAL600ZB, den kan DSS skaffe indenfor ca. en uge til £199.73
    M. topkåbedel har delenummer 64222MAL600ZB, den kan DSS skaffe indenfor ca. en uge til £62.50
    Forskærmen har delenummer 61100MAL600ZA, den har DSS på lager til £55.00

Ialt £317.23

Dertil kommer forsendelse på ca. £26 og UK moms (ca. 15%) ialt ca. £395 eller med dagens £ kurs ca. 3475 DKK.

Ovenstående er blot et eks. på hvad man f.eks kunne gøre, (der er andre muligheder) og angivet uden ansvar, det er din egen opgave at kontrollere at du får de rigtige dele, men det du gør at du skriver en mail til DSS (på eng. naturligvis) hvor du angiver din cykels stelnr og farvekode (kontroller klistermærket på stellet om NH1K nu også er rigtigt) og beder dem om et uforpligtende tilbud på de dele du mangler med forsendelse (de svarer i reglen i løbet af 24 timer). Ovenstående data kan du så bruge som en ekstra kontrol på at du får det rigtige, det skal helst passe nogenlunde.

• #17   9. aug 2009 Super fedt. Tror det er meget bedre at bestille de dele du har skrevet herinde. Jeg har været inde på deres hjemmeside flere gange, men jeg synes den er lidt rodet/forvirrende. Jeg vil lige se om jeg kan finde ud af at bestille de dele du skriver... smiley

• #18   11. aug 2009 Hej.
    Jeg har afblæst mit Hong Kong eventyr og i stedet bestilt reservedele fra David Silver Spares. De kan skaffe alt hvad jeg skal bruge i de originale dele og med stafferinger og det hele, så det har jeg valgt at gøre i stedet.

Eventyret kommer til at koste omkring 4500 kr incl fragt for

forskærm, venstre topkåbe... midterstykke i venstre sidekåbe.. midterstykke over og under forlygten. Nyt dæksel ved gearvælgeren incl pakning. ny vægtstykke og endestykke til venstre greb.

Glæder mig til at modtage varerne

JEG BØJER MIG I STØVET FOR JERES VENLIGHED, HJÆLP OG RÅDGIVNING!

Mvh.

Tobias

• #19   14. aug 2009 Tror det var et klogt valg.. Held og lykke med projektet..

Kommentér på:
Cbr 600 f3 kåbe

Annonce