{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Bøde for brug af styrthjælm {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår det ikke

Bøder for brug af pasiv sikkerhed , er det nu ulovligt ,eller hvad er det nu de har gang i

Du har sikkerhedssele på 5000 kr at betale , du bruger gummi på en DFer at betale ????

Nu må de sku stoppe !!!

Nyt forslag fra DF forbud mod brug af skud/stik vest bøde 5000 kr ifølge tekst TV på DR 1

Det er iden , jeg ikke forstår ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for brug af styrthjælm
  • #2   6. aug 2009 Forbud mod brug af skudsikker vest er måske alligevel ikke så dårligt.
    Har man brug for at gå med en sådan vest, så er man nok ude i noget kriminelt.
    Ved at forbyde vesten, er der måske lidt større chanse for, at de andre kriminelle hjælper samfundet med at slippe af med ham der vil gå med vest. smiley

• #3   6. aug 2009 Jeg bruger sådan en vest, og jeg er da BESTEMT IKKE kriminel!!!

Men derimod vagt/dørmand, og anlægger den altid i de sammenhænge jeg skønner den nødvendig.

Og er da bestemt i en risikogruppe, hvor det er et godt værktøj!

Ligeledes bør peberspray frigives til vores erhverv! Vi møder jo problemerne FØR politiet kommer til.

• #4   6. aug 2009 JD tja det skal sku ikke undre nogen hvis det ikke bliver undtaget, Det samme er jo set med multitools i knivloven! smiley Både for politi, militær og andre.

• #5   6. aug 2009 dørmand/vagt erhverv er fritaget i forslaget, siger skarup højt og tydeligt. så ingen ko på isen der.

og ja måske lyder det lidt åndsvagt at man ikke må beskytte sig selv, MEN har man brug for at gå med skudsikker vest til hverdag(uden det er i forbindelse med evnt vagt job el lign. så har må man være indblandet i noget kriminelt, og evnt ønsker at vise sine venner at man en tuf guy el lign) så jeg kan sagtens se ideen, omend det måske lyder lidt åndsvagt. dog vil jeg os sige, at det nok næppe kommer til at ændre på noget. de må jo heller ik ha våben, men det har jo ik ændret på at folk er blevet skudt. det største problem er i mine øjne landets resourcer til at være over det kriminelle miljø. 500 betjente mere til at mands opdække, og så med lidt højere beføjelser end det man har idag, hvor de knapt kan tage deres knippel ud af bæltet uden de blir tiltalt for vold, så skulle der nok blive ro.

• #6   6. aug 2009 Jeg mener også at hvis man går med skud/stiksikker vest i sit private liv, så skal man måske tage sit liv og sin omgangskreds op til overvejelse.. Så jeg synes at det er helt fint med et forbud..

• #7   6. aug 2009 Hvis du bor på nørrebronx og er pisse bange er det vel okay at gå med vest :o)

synes forbud er latterligt , stopper ingen krig

• #8   6. aug 2009 kan ikke se det skal være forbudt at gå med skudsikkervest ...det er sku da op til dem selv hvordan de klær sig......

• #9   6. aug 2009 den hjælper jo ikke mod hovdet ...det har man jo set ...så kan ikke se et problem ....lad nu de HÅRDE nitter gå med vest .....det er nok os andre der ikke går med dem ...der har noget at være bange for ....men det har jo osse svært ved at kende forskel på hinnande...

• #10   6. aug 2009 køb en rustning

• #11   6. aug 2009 Hvad hvis man har en sindssyg ekskæreste som flere gange har skudt efter en, men politiet kan ikke finde ham? Eller endnu værre, hvis man bor på Nørrebro? Jeg forstår godt, hvad de prøver på, men synes det virker helt forkert at forbyde beskyttelsesudstyr.

At f.eks. rockere skyder efter dig betyder jo ikke, at du er kriminel, det kan være du bare har en "forkert" hudfarve og bor et dumt sted. Så synes jeg da, at du skal have lov at gå rundt med skudsikker vest på, hvis det gør du føler dig mere tryg.

• #12   6. aug 2009 Jeg synes det er helt i orden at en almindelig dansker ikke må bære vest.
    Har man som almindelig dansker alligevel brug for det, ja så er det bare på med den. De tjekker jo kun folk der er i miljøet eller som ser mistænkelige ud.
    Så det er rettet på bandemiljøerne

• #13   6. aug 2009 Det er lidt ligesom at sige, at det skulle forbydes at køre med læderdragt, fordi dem, der kører med dem, ofte er typen, der kører for stærkt. Det er jo sikkert sandt, men der er altså også motorcyklister, der bare vil have den bedst mulige beskyttelse.

Et andet eksempel: Forrige gang jeg var til fodboldkamp med min familie var der en eller anden nar, der totalt umotiveret stak mig en, så jeg mistede en tand. Sidste gang jeg skulle til fodbold havde jeg derfor en tandbeskytter i lommen, men det fik jeg ballade med politiet for, fordi det er tegn på man kommer for at slås. Forhelvede da, jeg kom jo netop ikke for at slås, jeg ville bare se fodbold med min familie igen uden at miste flere tænder!

(Ja, ok, intet af det sidste afsnit er sandt, men det er ikke min pointe.)

• #14   6. aug 2009 Er du trist og mut - tag til københavn og bliv skudt smiley

• #15   6. aug 2009 Har boet i kbh hele mit liv og er aldrig blevet skudt...og har heller aldrig haft brug for skudsikker vest. Som der bliver sagt tidligere så bør folk der føler dte nødvendigt enten revidere deres omgangskreds eller finde en psykolog.

Verden er ikke så farlig endnu.

• #16   6. aug 2009 ps: styrthjelm staves med E og ikke Æ smiley

Kommentér på:
Bøde for brug af styrthjælm

Annonce