{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. optagelse af Crossere..
  • #1   27. jul 2009 Fordi MCG er befolket med en overraskende stor mængde selvretfærdige fjolser, der mener at netop deres fortolkning af hvad en "rigtig mc" er (dvs. den de selv kører på), er den eneste ægte MC.

De kan i reglen kendes på at have købt deres race-outfit (nanvligt sko og støvler) et par numre for små...

• #2   27. jul 2009 For min skyld skal de være velkomne hvis billeder og tekst er i orden...

• #4   27. jul 2009 Helt enig med Kleen..

• #5   27. jul 2009 tænker at enten skal man sige velkommen til crossere og track-day cykler eller også skal man skære ind til benet og sige - kan de få plade på og køre på gaden så er de inde - ellers er de ude.

hvis de kan registreres som MC så må de da være velkommen her
    lad os være lidt brede, imødekommende og forstående - det burde da være nøgleordene i så herligt et forum som dette smiley

vi ses på vejene - i grusgraven eller på banerne...

René

• #6   27. jul 2009 Kleen. Det kan godt være at du har den mening, og fred være med det.
    Men jeg har det sgu svært ved at tage et Mc galleri seriøst hvis alt hvad der hedder. Crosser / ATV / Minibike / Pitbike kan komme ind på galleriet. Det kan godt være at de overholder regelerne for min. ccm. Men jeg kan stadig ikke se hvad de skal her på galleriet.
    Hvad skal man snakke med dem om ????. Har de haft nogle fede oplevelser på deres " MOTORCYKEL" Generel snak om motorcykler..
    Styling. Hvor fedt er det at læse om en der har fået Blå greb på ATVèn
    Teknik. Hvor meget luft skal der være i baghjulet på en junglin fra 2007.?
    Tuning.Kan jeg planere topstykket på min Pitbike jeg synes ikke den trækker godt nok??
    Træf. Er der ikke nogle her på galleriet der har lyst at mødes en eller anden dag så vi kan vise vores cykler frem`? Forslag til: Hvor/hvornår/hvordan vi mødes modttages med kyshånd.
    Off topic. Indrømmet det kan være sjov læsning.
    Gruppe diskution. ??????

Bare min mening.
    Hilsen en der har købt sit outfit et par numre for små og syntes at ALLE andre end min MOTORCYKEL er skod motorcykler

• #7   27. jul 2009 Hmm Peter. Den tossede Jyde... ( 8444 Balle ) R
    !! Hvad laver din underlige 2 personers baneracer så her på galleriet???

• #8   27. jul 2009 Thomas.. Det har jeg jo lige sagt Alle andre end min Mc. er SKOD

• #9   27. jul 2009 Peter den tossede jyde - fedt indlæg fra en der selv kørte 3-hjuler.. smiley

Her diskuteres jo ikke kun billige "kina" cykler - men ikke registreringsegnet udstyr generelt. Så som banecykler/crossere/motardcykler og osv....Personligt har jeg ikke noget imod de lidt mere nyancerede maskiner. Som modsætning til den sædvanlige kedelige 10-15 år gamle turcykel. Galleriet må da godt indeholde mere end det. Hvis man ikke gider se det, så lad være..... det er tilladt.

• #10   27. jul 2009 Det der tændte mig var at vi bliver kaldt "selvretfærdige fjolser" med sko og tøj der er købt 2 nr. for småt

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   27. jul 2009 Jeg stemmer aldrig i optagelser, men mener personligt at der burde oprettes et ATV / Cross galleri også. Der er rigeligt af dem til at lave et seperat galleri, og som jydetossen siger, har den slags køretøjer meget lidt ting til fælles med deciderede Motorcykler og hvad der dertil hører.

Diskussionen om baneracere er svær, for hvordan skal man så dele det op...

De fleste ATV'er KAN jo ikke engang indregistreres som MC'er.

Jeg har ikke en løsning, men jeg har da en mening som jeg ikke er bange for at udtrykke. Det er mere end hvad man kan sige om de superklaphatte der bare afviser uden at give en grund...

• #12   27. jul 2009 Jeg tænker bare at de jo overholder retningslinierne.. Og derfor er berettiget til at være her.. Personligt, afviser jeg kun hvis retningslinierne ikke overholdes.. Hvis tingene er i orden, men jeg ikke synes om dem, lader jeg bare være med at stemme..

Tænker ikke nødvendigvis at folk har for små sko på, hvis de ikke synes crossere osv er velkomne, men tillader mig så at stille spørgsmålstegn ved begrundelserne og også reglerne her på sitet..

• #13   27. jul 2009 ATV'er kan kun indregistreres som biler og må køres uden hjelm, så de burde egentlig være på bilgalleri.
    Crossere og baneracere er uden tvivl motorcykler, så de hører da til her. Så kan man diskutere om man skal have racer/sport-galleri for ikke indregistrede motorcykler. Personligt syntes jeg det ville være hul i hovedet at forvise dem til et andet galleri. De er velkomne for mig selvom, jeg ikke interesserer mig en døjt for banerace eller cross...

• #14   27. jul 2009 @Peter: Pyhhh - jeg er ikke helt færdig med at danne min mening om hvad jeg finder mest tankevækkende og/eller underholdende:

a) Dobbeltmoralen i dine egne oplistede optagelseskriterier vs. din egen strygejernsracer (som du jo på et tidspunkt har fået optaget her på MCG?!)

b) At du vælger at identificere dig selv som tilhørende kategorien "selvretfærdige fjolser", der går i for små sko.

Hvoromaltinger: Mit verdensbillede (og MCG) er begge s'mænd rigeligt rummelige til at omfatte såvel crossmotorcykler - samt dit brutalmotoriserede fladjern ...:-)

• #15   27. jul 2009 Bliv voksen Kleen... Det er fint nok at du ydtrykker din mening her på MCG, Men det er dig der kategorierer folk her på galleriet som selvretfærdige fjolser (læs dit eget indlæg) og det er nok det der tændte mig mest, ikke at jeg ændrer mening mht. Crossere / Atv èr /minibikes/og pitbikes. Jeg har min mening om at de hører til alle andre steder end her på galleriet. Såååå Deeet.

• #18   27. jul 2009 Jeg har selv en pitbike og den er endda på plader, det var et mareridt at oprette den.

Jeg forstår ikke folk kan afvise hvis alle skrevne og uskrevne regler om kvalitet og mængde af tekst og billeder er opfyldt.

• #19   27. jul 2009 Om de er her eller kan kan da være pisse ligemeget altså, lad vær med at klik på linket til cyklensprofil hvis du ikke vil se på den altså? Lad vær med at klik på det emne hvis der er nogen der vil snakke om deres atv, hvor svært kan det være?

• #20   27. jul 2009 prøv at kikke på hvor gl de personer der opretter crosser er..... mange er under 18 år
    det var lige mit indput

• #21   27. jul 2009 Per A det vil altså sige at en det er pga af alderen der skal afvises og ikke pga cyklen.

• #22   27. jul 2009 nej nej
    men kan en dreng på 14 år være med i en debat om mc"er....?
    nå han aldrig har kørt på en der er ind reg:
    ved han så noget om mc"er...?
    har han nogen erfaring på det område...?

• #23   27. jul 2009 -per A
    Hvad har alder med noget at gøre?

• #24   27. jul 2009 en mc skal man være 18 år eller der over for at køre på vejen det siger loven.
    så ja alderen han noget at sige

• #25   27. jul 2009 @ Narrowhead:

Det var lidt det jeg ville frem til..

Du var bare lige lidt bedre til at formulere det :o)

• #26   27. jul 2009 -per A
    Hvis det handler om viden om motorcykler, så tror jeg, der er mange over 18, der skal ekskluderes (inkl. undertegnede).
    Desuden så tvivler jeg på, at viden om motorcykler baseres på om man har kørt på en indregistreret motorcykel.

• #27   27. jul 2009 Ok så det er mere om man har et kørekort det drejer sig om

• #28   27. jul 2009 min menning er at kan den reg: så er den velkommen her på mcg hvis ikke så stemmer jeg den ud.
    det var bare min menning

(respekt for folk med en anden menning)

• #29   27. jul 2009 Nå nu der er ( bil/scooter/mc/rc/båd/hifi/cykel/heste/hunde/katte/baby/bolig & baboom gallerier så hvorfor ikke et atv/crosser galleri...?

• #30   27. jul 2009 -per A
    Jeg har respekt for din mening. Som jeg selv skriver længere oppe, så kan man lave et galleri til crossere, baneracere mm. - altså motorcykler der ikke er indregistrede.
    Men som det er nu, så opfylder de kravene til optagelse, så jeg finder det dumt at afvise dem.

• #31   27. jul 2009 hvis jeg nu kom til at købe en crosser så søgte jeg et forum hvor der var mange med en stor viden om crosser ( galleri ) og ikke mcg

• #32   27. jul 2009 Hvad med et Harley-galleri .... det er vel heller ikke en MC .. men en motoriseret havelåge??

Hvad med et URAL-galleri .... den har jo 3 hjul og et bakgear??

Hvad med et EN-stamper-galleri ... for en rigtig MC har vel mere end en cylle??

Hvad med et trackbike-galleri ... for de er jo ikke på plader???

Må godt nok sige at jeg i høj grad er enig i Kleen's første udmelding ... sys jeg osse der er masser af indlæg der underbygger.

For at lukke denne diskussion kunne man lukke for at de alm bruger stemmer MC'er ind ... og overlader det til adm/ha/udvalgte personer ...

• #33   27. jul 2009 overlader det gud at stemme nye ind.... smiley

• #34   27. jul 2009 -per A
    Men en crosser er jo også en motorcykel. Ønsker du så også et chopper/racer/touring osv. galleri, så enhver niche af motorcykler er dækket af hver deres galleri?
    Jeg finder det berigende, at høre om både knoldhoppere, choppere og racere selvom jeg selv er mest touringmaskiner.

• #35   27. jul 2009 Jeppe prøv at læse det her

min menning er at kan den ind reg: så er den velkommen her på mcg

• #36   27. jul 2009 som jeg ser det kan en crosser ikke ind reg: .......? eller tager jeg fejl.....?

• #37   27. jul 2009 Per A .. du tager MEGET fejl ... du må da godt tage et kig på min

• #38   27. jul 2009 Min personlige holdning er ar sålænge der er nogle regler for hvem der er velkommen bør/skal man følge dem, hvis man ikke syntes at crossere mm hører til her sålænge reglerne er sådan, bør man overveje om man selv hører til her.

Men jeg respekterer de få mennesker der tør stå frem og sige at vi er ikke enige.

• #39   27. jul 2009 den er ikke en crosser men en mc da der er betalt afgift af den ( nr plade )

• #40   27. jul 2009 Det er en crosse der er betalt afgift på .. og med gadedæk ... men derfor er det stadig en crosser/motard

• #41   27. jul 2009 der er et galleri for crosser: http://www.mxgalleri.dk/index.php

• #42   27. jul 2009 Per A .. hvad er en CBR1000RR der ikke er batalt afgift på ...en kanllert???

• #43   27. jul 2009 hmmmmm men ikke efter loven er den en mc og ikke en crosser

• #44   27. jul 2009 Zappovitz .

så prøver jeg lige igen

min menning er at kan den ind reg: så er den velkommen her på mcg

• #45   27. jul 2009 kan det få numre på, ind, kan det ikke, ud....... mine støvler er ikke for små, ej heller min diller, men når nu der er alverdens gallerier her, så lad de små med deres crossere og atv få deres eget galleri....

• #46   27. jul 2009 Ja .. KAN .. det forstod jeg godt ... og crosser KAN indregistrers ... eller mente du "skal være"???

• #47   27. jul 2009 arh, vist ikke alle crossere der kan det, uden større arbejde og afgift... men det er bare min holdning, vi lever vel i et frit land????

• #48   27. jul 2009 Jada .. lad os lave et galleri for hver eneste type motorcykel .... lad os få folk spredt ud på 12.000 forskellige gallerier ... det ville da være spas ...

• #49   27. jul 2009 hvor er der skrevet om andet end et galleri for knoldhoppere og atv??

• #50   27. jul 2009 hvis der kommer en crosser med nr plade så er den ikke en crosser mere men en MC efter loven og så stemmer jeg den ind hvis den overholder reglerne på mcg

• #51   27. jul 2009 Ehh .. det har jeg ... med knoldhoppere mener du så osse BMW GS1200 Adventure???

• #52   27. jul 2009 Per A ... så der SKAL være plade på før det er en MC??? ...

• #53   27. jul 2009 BMW hvad er det......? er det en mc......? smiley smiley

• #54   27. jul 2009 zappo, er du lidt på tværs nu??? ingen har nævnt noget om at bimmere eller din ktm ikke kan være her, alle de der er beskrevet i retningslinierne kan være her, jeg gav udtryk for min mening, og ja, jeg er helt klar, en crosser UDEN DET DER SKAL TIL FOR AT FÅ PLADER PÅ, er ikke en mc i mine øjne.....

• #55   27. jul 2009 Per A m.fl dragracere skal vel også afvises, mange af dem kræver vel også en større ombygning og afgift inden de er gadeklar igen.

• #56   27. jul 2009 http://kinagrill.dk/

• #57   27. jul 2009 Nå jeg har sagt min menning og den står jeg ved.
    jeg stopper her inden det går over i total grøn stue

• #58   27. jul 2009 @Peter: Ellers tak - jeg er netop blevet bestyrket i min oplevelse af at der følger en lang række kedelige holdninger og adfærd med det at blive voksen.

Så jeg tror jeg vælger at nappe endnu et par årtier som barnlig...;-)

• #59   27. jul 2009 Nå men jeg gider ikke denne tråd mere ....venter til der kommer en ny om emnet inden ugen udgang .... meeenn for liget at runde af.

Jeg mener at ALLE MC burde være velkommen ... sys at den nuværende grænse på 150ccm er for høj .. den burde ligge et sted mellem 50-100ccm.

Mht ATV .. så vil jeg mene at det er en MC og ikke en bil, rager mig en papfjert havd de har beslutter inde på borgen, den udspringer fra MC kulturen og har mere til fælles med MC en med bil.

Om den er eller ikke er indregistret er uden betydning for mig ... ditto om den kan eller ikke kan.

Bare min menig.

• Sajmon ™

#60   27. jul 2009 Svend K - Det har jeg hverken magt til, eller mulighed for.

• #61   27. jul 2009 -per A
    Ok, så forstår jeg. Du var bare meget specifik omkring crossere. Så du er også imod baneracere, da de heller ikke kan indregistreres uden, at der bliver monteret diverse lys, blink mm. ligesom crossere.

• #64   27. jul 2009 @Narrowhead:

"Det er vist ikke nogen hemmelighed, at brugerne i forvejen har svært ved at finde ud af MCG's retningslinier. Tror da Fa'en det blir svært for nye brugere, når de osse skal finde ud af alle dem, folk selv finder på.... 8-))"

Great sum-up...:-D

• #65   27. jul 2009 Indtil videre er der jo åbenbart flest der ikke syns de cykler sal ind, så indtil videre er det desværre demokratiet der betsemmer XI

PS Personligt syns jeg crossere er motorcykler og atv'er er biler, men skal have lov til at være her.

• Sajmon ™

#66   27. jul 2009 Et af de største problemer jeg ser, er at en masse unger har fundet et hul i reglerne - så de opretter deres kina dimser, for derefter at sætte dem til salg med det samme de kommer ind.

Det stinker jo langt væk af "oprettelse med henblik på salg" - men reglerne forbyder det ikke direkte.

Det er blandt andet hvad man får ud af at "alle er velkomne uanset alder"...

• #67   27. jul 2009 - Sajmon
    Der er da også mange voksne med "rigtige" motorcykler, der laver den finte - den er skam ikke aldersbetinget.
    Hvis det ellers var muligt at administrere, så ville jeg da helt klart gå ind for en aldersbegrænsning.

• #69   27. jul 2009 Helt enig Henrik - alt andet er lamt

Kommentér på:
Ang. optagelse af Crossere..

Annonce