Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en af os :-(
  • #2   14. jul 2009 Rest in Peace.

• #3   14. jul 2009 Ja det er sku trist:-(
    Desværre er der også meget der tyder på at det er gået meget for hurtigt.

Det er desværre efterhånden kendte omstændigheder med en ulykke på denne måde. Kan huske 2-3 ulykker sidste år som skedte på samme måde.

RIP.

• #4   14. jul 2009 RIP. Det er sgu for tidligt.

• #6   14. jul 2009 Uhyggeligt..

RIP.

• #7   14. jul 2009 r.i.p det er godt nok mange danske mc folk der er gået bort i den sidste uge

kan ikke helt forstå varevognen skulle svinge til venstre, mener de ikke højre? eller har varevognen svinget over i modsat vejbane for at lave et stort sving? måske virkede blinklyset på varevognen ikke?

• #8   14. jul 2009 RIP

kent t:
    Varevognen svingede til venstre. Men motorcyklen kom kørende bag varevognen. Da hun så ville overhale varevognen så kørte hun ind i traileren da den svingede til venstre

• #9   14. jul 2009 Kent T: Den skulle til venstre, og dermed svinge over vejbanen, hvor mc'en netop havde lagt ud til overhaling...

• #10   14. jul 2009 Måske i skulle flytte jeres klogeri til et andet sted af respekt for de ramte, istedet for at sidde over fluekneppe her

• #11   14. jul 2009 det har overhovedet ikke noget me flue knepperi og gøre grauballemanden. man prøver og forstå hvad det er der er sket.

• #12   14. jul 2009 R.I.P
    Når man kører i en del af DK, hvor det ikke just er kotume at vise af " der voor a åltiiid plejer a drejs" eller hvor blinklyset ikke virker, så kræver det ekstra agtpågivenhed. Husk det derude. At det har gået for stærkt, ved vi ikke - det er 80 km/t også, hvis der pludselig bliver svinget til venstre.
    Ovennævnte fordom/observation er på den baggrund, at jeg er ansat i en virksomhed i Løgstør, og kører jævnligt i området.

• #13   14. jul 2009 Med al respekt for bortgåede og efterladte

Torben har fat i en ting, der ikke er uvigtigt, men vi aner i bund og grund ikke om det her vogntog har vist korrekt af eller ej....

Så er der også lige en ting til: vi har vist nok allesammen lært, at man ikke overhaler foran og i vejkryds........

... det er menneskeligt at fejle, til tider endda fatalt at fejle, men man skal i hvert fald ikke andre involverede i det skete.

Sidst men ikke mindst ... dette er den fjerde streng om samme emne. En af de tidligere tre er slettet. Jeg tror ikke hverken efterladte eller vi behøver flere.

• #14   14. jul 2009 R.I.P

tankerne går til de efterladte.

• #15   14. jul 2009 Frygteligt... men endnu en reminder til mig selv om at tænke på mor og datter mens jeg ligger og morer mig på vejen.

• #16   14. jul 2009 jeg så den falck bil, som havde den ødelagte mc og ødelagte trailer med på ladet smiley puha, det var sku et skrækkeligt syn! fik sku en klump i halsen da jeg så den.

R.I.P

• #18   14. jul 2009 Har prøvet noget lignende i bil, bare en traktor , der PLUDSELIG drejede til venstre smiley , hvor jeg var ved at overhale, nåede at bremse ned uden at ramme traktoren, Han kørte bare videre mens jeg sad med børn og kone , HELT HVIDE I HOVERNE!! af skræk, da jeg llige havde sundet mig lidt , måtte ´jeg efter ham og fandt ham ude ved en mark , hvor jeg skældte ham helt vildt ud, det røvhul stak af , fordi han godt vidste han havde KVAJET sig, jeg bad om at se om lyset og blinklys virkede på det gamle lort han have spændt efter traktoren, DET GJORDE det IKKE, der kører for mange biler og traktorer rundt på de danske veje ,der IKKE bliver holdt ordentlig vedlige. !!!! KU JO TÆNKES AT LYSET HELLER IKKE HER , VIRKEDE ORDENTLIG PÅ TRAILEREN. !!!???

• #19   14. jul 2009 Frans W : fuldstændig enig -

• #20   14. jul 2009 Jacob A >> Du piver for meget, og hvad så om blinklyset ikke virkede på den bovlamme john dere, lær at læse trafikken eller lad være med at køre. Da jeg tog kørekort fik vi afvide at man som udgangspunkt altid skulle forvente at en traktor drejer, når der er små sideveje og marker i niveau med vejen.
    Det er et spørgsmål om at kunne begå sig i trafikken og ikke sidde og pille ved konen/radioen/ lommetørklæder til ungerne, find selv på flere, hold fokus på trafikken, og forvent at alle andre er idioter og ikke har set dig.

• #21   14. jul 2009 Unbrfeakable:

ka ikke siges mere præcist. Vi har ikke reglen på landjorden, men alle der sejler ved, at lyst viger for brød, hvis andet er lige.

Det er ikke svært at forestilles sig, at en farmer på sin traktor - han transporterer sig og sit grej mellem skiftende arbejdsteder - har dårlige oversigtsforhold, arbejdsopgaver, og meget andet at slås med. Han laver lettere fejl en hr Pedersen i sin familiebil.

Det undskylder ikke farmerens fejl, men det burde være rigeligt til at alarmere alle andres forudseenhed.

• #22   14. jul 2009 Unbreakable, Synes din "pive" kommentar er noget malplaceret. At læse trafikken er vigtigt at kunne ja, men dte er også vigtigt at vise ens intentioner i trafikken, hvorfor vi har blinklys i Danmark, ja vel i hele verden. Virker det ikke, så bør man ikke køre, og skal man køre, som jeg har forståelse for at en landmand næste ner nød til, så svinger man ikke bare pludseligt, så tager man sig ekstra forholdsregler.

• #23   14. jul 2009 Hvis så bare de kunne skrive det rigtige!!! Hun var ikke ved at overhale ham!!!! Hun overhalede 2 biler forinden! Ikke ham!!!! Hun prøvede at bremse men kunne ikke nå!

• #24   14. jul 2009 Jonas F >> Selvfølgelig kontrollere man sit køretøj før man kører, det gælder både bil/mc/traktor og lastbil, det er faktisk et lovkrav, at du er sikker på at alt lys virker, også blinklyset, hornet, bremserne, dækmønster og dæktryk, samt om der lækker væsker ud nogen steder, og det bruger alle landmænd da lige en halv time på hver dag, når de knokler røven i laser og prøver på at få høsten i hus. NOT!
    Sig mig, hvornår har du sidst kontrolleret alle disse ting, før du satte dig op på din kværn?

Erfaringen viser nu engang, at landmænd, ikke kigger sig over skulderen, ikke kigger i spejlene, ikke bruger blinklyset, og ikke fjerner jord, og andet skidt fra vejen, som de egentlig burde.
    Så vil du helst pive over at de ikke gør det, eller mande dig op og så tage nogle forholdsregler når du kører på landet?

• #25   14. jul 2009 Unbreakable, Hvis ikke mit blinklys virker, så vil jeg opdage det for enden af stien her inden jeg kommer ud på offentlig vej. Er pæren gået, vises det jo klart og tydeligt i displayet ved at den pludselig blinker meget hurtigere end normalt. I en traktor med anhænger har han måske ikke gidet slutte ledningerne mellem anhænger og traktor sammen, hvilket det jo kunne tyde på når heller ikke lyset virker. Så nej, jeg synes ikke at det er at pive. Historien fortæller jo netop også at man skal være på vagt overfor landbrugsmaskiner, hvilket jo er det samme som du skriver.

Men jeg forstår ikke din insisteren på at det skal være enten eller. Kan man ikke godt forlange af en selv og andre at de har styr på det essentielle, og så samtidig køre defensivt i trafikken? Jeg gør selv begge, så du behøver ikke tale om kujon-piveri versus at være et mandfolk, eller hvad du nu lægger i det at pive og være et mandfolk.

• #26   14. jul 2009 Nej Jonas det kan du ikke forlange, vi kan hurtige blive enige om at det er sådan det burde være, men sådan virker den virkelige verden bare ikke, og det skal man hele tiden have i tanker når man bevæger sig i trafikken, især når man er den bløde trafikant. Hvis du kører rundt og sætter din lid til at andre har styr på deres køretøjs tilstand så ender du med at komme alvorligt i klemme, feks. har jeg oplevet at køre bag ved en bil med så lidt luft i det ene bagdæk at hjulet blev krænget af fælgen, og damen der kørte i bilen var fuldstændig blank, da jeg brugte ord som "dæktryk" og "PSI".

Stol ikke på andre end dig selv i trafikken, sådan er den sørgelige men sande virkelighed.

• #27   14. jul 2009 du kan ikke se om blinkeren virker på en ældre bil.. det er kun på nye biler du kan se i displayet at der mangler en pære og som sagt tidligere er det næsten hver anden trailer der triller rundt og mangler lys i en pære eller har en dårlig stel således hele alle pærer blinker når du jokker på bremsen og jeg syntes det er noget forbandet svinerei at folk ikke engang kan lette deres dovne røv og tjekke noget så simpelt som lys inden de triller afsted på lossepladsen med deres have affald. (måske er bremse lyset undtaget men en dum blinker tager ikke mange sek og tjekke) måske kunne man endda forlange at folk spænder deres affald ordenligt fast så det ikke altid ligger på vejen mellem privat addresse og losseplads

• #28   14. jul 2009 UNBREAKABLE:

Det var bestemt ikke for at pive , men har bare set det 1000 gange efterhånden, at div påhængs-redskaber til biler/traktorer ikke er ordentlig vedligeholdt, og at det som regel ALTID er lyset der ikke fungere korrekt , men det er da tragisk, at folks ligegyldighed, for at holde deres køretøjer i forsvarlig stand er så lille en gang imellem. !!

Den pågældende hændelse jeg var ude for med traktoren, føreren vidste jo selv godt at han havde kørt uforsvarligt, han havde meget dårlig samvittighed da jeg fik fat i ham , da måden han svingede til venstre på, gjorde at trailer og traktor nær var væltet, og han orinterede sig overhovedet IKKE hverken den ene eller den anden vej, inden han foretog sit venstre sving, og eftersom der var et vidne til den pågældende situation, ved fra ham , at det ikke var mig der var galt på rent trafik og fartmæssigt. !!

Så må da nok sige at jeg syntes dit svar er lidt ude af propertioner. !

Men ja kør altid som om alle andre ikke ser dig, men derfor kan det jo godt gå galt alligevel.

• #29   14. jul 2009 R.I.P

Kommentér på:
Endnu en af os :-(

Annonce