{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

prøvetur af mc {{forumTopicSubject}}

hej alle...

kender nogen til forhandler eller lign som lader en prøve en mc i længere tid... f.eks 2-3 timer...

mit spørgmål kommer sig af, at jeg gerne vil handle mc, men jeg syntes prøve ture på 20- 30 min er for kort tid.... i den tid sidder jeg jo fint på næsten alle cykler......

har nogen gode erfaringer med bestemte forhandlere?? eller også det modsatte??

Venlig hilsen

Allan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  prøvetur af mc
  • #1   13. jul 2009 2-3 timer ? Vil du også have en sovepose med så du kan sove på den ?
    Jeg har nu ikke hørt om nogle der vil lade en spole et par 100 km af på deres maskine for at prøve om man sidder ordentlig, men hvem ved ...

• m b
    m b Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   13. jul 2009 så tilfældigvis at de reklamerer med udlejning af mc her (link fjernet)
    men det er kun bestemte modeller osv.

• #3   13. jul 2009 du kunne måske også forslå at låne en på ferie tur... så ved du om den er ok til det også

mvh

• #4   13. jul 2009 Hvis det handler om at sidde godt, så køb et par cykelbukser med indlæg, det kan anbefales på lange ture smiley

Nå, men den tror jeg ikke rigtig på med 2-3 timer, og hvis du lige har taget kørekort, slet ikke.
    Find først din stil, Touring=Behageligt oprejst, Chopper=som at sidde i sofaen, sport=behageligt fremoverbøjet smiley ellers er der Bambilogen her i forummet med masser af spørgsmål og svar smiley
    Held og lykke!

• #5   13. jul 2009 Du er nok på kanten af det rimelige, med mindre du hedder Bent Bentsen og er gode venner med forhandleren eller importøren:-)

men prøv da om du kan leje dig frem, eller evt lave en låne/lejeaftale med en eller anden herinde fra

• #6   13. jul 2009 jeg har haft mc kort i 5 år.... jeg har prøvet lidt forskellige cykler.. men selv om cykler er ens i stil, street, race og touring, så sidder man alligevel jo ikke helt ens.....

ang leje aftale, det måske ikke tosset.

kigger mest på cbr 900 rr og busa..... ved godt folk skriver nu" jamen de ikke ens osv osv"... nej det ved jeg godt........
    men en ting er at have nogle overvejelser i hoved med hensyn til lang ture, passager bagpå, oppaknign osv... noget andet er hvad cyklen egentlig kan.....

• #7   13. jul 2009 Min kæreste og jeg har lige købt bil, en spritny Fiat Grande Punto. Forhandleren sagde, at vi endelig skulle køre alt det, vi ville. Han sagde lige ud, at hvis vi kom tilbage med tom tank, så skulle det være ham en fornøjelse at fylde den for os igen, så vi kunne køre mere, for når man køber en bil til 150k+ kr., så skal man da have lov at prøve den ordentligt først. Vi endte med at købe bilen, bl.a. pga. vi havde fået lov til at prøve den ordentligt, så vi følte, at vi vidste, hvad vi købte.

Hvorfor er det anderledes med motorcykler?

• #8   13. jul 2009 Fordi de fleste nok er vant til at der kommer gutter der vil ud og pine en maskine. + km på en mc betyder væsentligt mere end for en bil.
    Der er flere grunde, find selv flere.

• #9   13. jul 2009 Da jeg skulle købe min FJR, sagde jeg til den lokale forhandler, at jeg var nødt til at prøve en længere tur, og ikke bare en tur på 15 min.

Han klargjorde en spritny Yamaha FJR 1300 til knap 280.000,- og aftalen var, at jeg kørte en god lang tur på den, og skulle ikke høre et ondt ord hvis jeg ikke ville handle.. Det blev til 275 km på små 3 timer.
    Det er god forhandler stil smiley

Jeg smider ikke så mange penge efter en mc, uden at vide om den er behagelig at køre på efter 250+ km uden stop..
    Og så er det ligegyldig om det er en mc til 100k eller 280k.
    Men det kræver nok at forhandleren fornemmer at man er seriøs, og ikke bare testpilot.

Men det endte jo med at jeg beholdte FJR'en.. smiley

• #10   14. jul 2009 Jeg tror også det er kodeordet her, Per. Jeg forventer ikke, man kan få lov at køre hele dagen, hvis man ikke nærmest står med pengene i hånden, men hvis forhandleren kan høre, at en god prøvetur vil resultere i en god chance for, man køber den, så er det da bare at sige: "Vi ses, når vi ses, tag den tur, du har brug for!"

Kommentér på:
prøvetur af mc

Annonce