{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

hd afgift {{forumTopicSubject}}

nogen der ved hvad afgiften ligger på en hd fra 60erne af med sving stell og shovelhead mortor skriver for og bag men sku være org.

har hørt afgidten er 0kr når de er veteran kan det nu osse passe???
eller er der et sted man kan se hvad andre har gidet?

for overvejer at købe sådan en mens de er billige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hd afgift
  • #1   9. jul 2009 N E J det passer ikke.........

se evt på skat.dk
    mvh

• #3   9. jul 2009 veteran er 50år for harley
    afgiften skal du ha fat i skat for at få noget du kan bruge til noget

• #5   9. jul 2009 Ham vil jeg sku gerne tale med..............
    har aldrig hørt om at en HD fra 1971 skulle være afgift fri...

kan du dukomenter det.... det tro jeg der er mange ude i DK der gerne vil høre om

mvh

• #6   9. jul 2009 Jeg vil meget gerne .. høre om det..

mvh

• #9   9. jul 2009 det har jeg altså heller aldrig hørt om før at man kan slippe for at betale afgift det må jeg indrømme

• #10   9. jul 2009 hæ hæ.. jamen jeg vil da ønske at det er rigtig det du der fortæller... jeg har bare meget svært ved at tro at det kan være sandt.... faktisk så svært at jeg ikke tro på det.... men jeg kan da forhører mig hos told og skat... eller måske en anden her på dette forum det har en HD fra omkring de 1970. og lige har fået plade på læser her og kommer med en kommentar...

mvh

• #11   9. jul 2009 En veteran skal være 35 år, har aldrig hørt om at HD ikke er omfattet den regel. Afgifren på veteraner er almindeligfvis meget lille hvis der er nogen.

• #12   9. jul 2009 ja vægtafgiften.... : )

der må da være en der kan finde ud af at se på skat.dk hjemme side ( jeg kan ikke fra denne pc ) så er det jo hurtig løst

my 5 cent

mvh

• #14   9. jul 2009 rolig henrik rolig....

jeg har bare ikke hørt om det... så derfor svært ved at tro på det... men som før skrevet vil jeg da kun ønske at det er rigtig.. så rooolllllig du..

mvh

ps ps

jeg tro ikke på alt hvad jeg høre og læser.. og sådan er det...

my 5 cent

• #16   9. jul 2009 kan man køre til told med den vis den ikke kan køre og ikke helt komplet?
    vis det er sådan den erkøbt for den er ikke hel den jeg har kikket på og alle stumper er der ikke:(

• #18   9. jul 2009 Henrik (Aalborg) S
    ahhhh slap nu lige lidt af du. jeg skriver vel ikke lige frem at du lyver..
    og nej jeg behøver ikke at undersøge det inden jeg stiller mig undren over for det du- andre fortæller mig..

mvh

• #20   9. jul 2009
    : )

• #21   9. jul 2009 ja måske har været ude og se på en. prisen skal bare lige ned på den rigtig pris :*)
    da der mangler en hel del og de er jo rigtig billig for tiden køre klar kan man jo godt få en på plader til 70000.- har jeg set:)
    så når der skal laves meget og købes meget ind så skal den vel ned på det halv da der ikke er tænkt sæde ledningsnet, hele primærside manglet osse.samt alle kabler. så man kan heller ikke komme til at høre mortor igang og tændning mangler osse så det er jo osse lidt et spild.
    men passer mig godt nok så kan jeg jo byg den som jeg systes smiley

hvad mener i sådan en her af værdig?

• #22   9. jul 2009 enharley er ikke en veteran før den er 50 år gammel det står i alle forsikrings betingelser og man kan ikke få en vetaren forsikring på den med mindre den står 85 procent orginal har lige været hele møllen igennem

men eller rigtigt alt andet er veteran efter 35 år

• #23   9. jul 2009 måske du kan ligge den side op det ku jeg godt tænke mig at læse for de kan vel ikke sige alle andre mcer er undtaget hd

• #24   9. jul 2009 hvor ser man det på skat hjemme side for jeg kan ikke find det:(

• #25   9. jul 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=92706

arbejder lige på at finde der hvor jeg selv har læst det er 50 for en harley

• #26   9. jul 2009 (link fjernet)

der var det det står direkte at en harley skal være 50 før det er en veteran

• #27   9. jul 2009 det er jo barfe det forsikringselskab regl hvad med told og skat???

forsikringselskaber gør jo som de har lyst til.
    for den regl har de vel bare lavet for de ikke skal være bilig i forsikring fordi de vel har en den problemmer med dem lige som de har en gruppe der heder problem biler de forstår jo at samle penge ind

• #28   9. jul 2009 det er ligegyldig hvad for et forsikrings selskab man ringer til den skal være 50 år gammel før de vil veteran forsikre den lige meget hvad
    og det samme gælder før du kan få den på veteran afgift

køre selv på en fra 52 så har snakket med alle mulige om det alle mulige steder og den er sku go nok det er 50 for harley

• #29   9. jul 2009 siger skat osse det?

så fandt jeg prisen på skat hjemme side det er jo vildt de svinger lige fra 7500 til 100000.- det er jo ikke nemt at blive klog på

• #30   9. jul 2009 kan lige så godt sige det som det er kender du ikke en der har forstand på det afgift så skal du holde dig fra det med mindre du selv ved en masse om det for de tørre dig lige så snart der står harley på så de overhovdet ikke til at snakke med om noget som helst der skal du være inde i reglerne jeg sloges i 3 måneder bare for at få forsikring på min
    kan jeg sige det det er en jungel du er på vej ind i men det bare blive ved

husk nummerne skal osse være rigtigt på stel og moter ellers kan der ryge ekstra afgift på den hvis den har fået en ny moter og det ikke er oplyst og står i papierne så har cyklen ændret indintet så er den nyere eller ældre end der står i papierne og vupti du bliver flået en gang til

• #31   9. jul 2009 ja de ved nok godt hvordan de skal få penge ind de s...
    men vis når i mortor er det samme som stel er det vel ok eller?

• #32   10. jul 2009 Ulrich > Det er rigtigt nok at en HD skal være 50 år, for at blive betragtet som veteran, i forsikringssammenhæng.

Men i toldsammenhæng, kan en HD afgiftes som veteran, når den bliver 35 år (som alle andre cykler)

Martin L > Hvis den HD er fra 60'erne, så er der ikke originalt med skive i bagenden, så det vil skat nok brokke sig over.

• #33   10. jul 2009 var heller ikke sikker det var bare hvad han ment. for han ku ikke lige find papir på den men har fundet dem i dag og den er fra 79 af. så den koster nok i afgift:(
    selv om jeg så nogen på skat hjemme side der var sluppet med 7500- og nogen med 100000.- og der imellem. så det er nok efter hvordan amn snakker meget det kan svinge sådan

• #34   10. jul 2009 Hvis den står rimeligt standard, så vil et godt bud nok være omkring 25K.

• #36   11. jul 2009 næ vis det ikke koster mere smiley

• #37   11. jul 2009 Henrik > Efter de nye regler kan du ikke bare betale dig fra en skive længere. Enten er cyklen veteran, eller også er den ikke. Hvis der er skive på, kan den garanteret ikke fortoldes til veteran-afgift.

• #38   11. jul 2009 Du kan selvfølgelig godt betale dig fra en skive, hvis cyklen ikke afgiftes som veteran

Kommentér på:
hd afgift

Annonce