{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.906 visninger | Oprettet:

billigt mc udstyr, hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler MC støvler, og evt et par nye bukser, men skal bare være det billigste man kan få.
Har hørt man kan få mc støvler til 100 kr et eller andet sted, men hvor? og hvor kan man få bukser til fornuftige penge?

gider ikke høre prædiken om at jeg ikke skal købe det billigste, for hvis det er dumt lærer jeg nok det hvis jeg kører galt en dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billigt mc udstyr, hvor?
  • #1   9. jul 2009 der evt denne side
    https://www.jsaccessories.co.uk/

• #2   9. jul 2009 Kim
    det er ikke ret meget billigere end Biltema, og der er sikkert også en dyr fragt.

• #3   9. jul 2009 Dyr fragt.. hehe, så er man sku fattig

• #4   9. jul 2009 gider bare ikke betale dyr fragt når man ligeså godt kan køre til Aalborg og få det til samme pris.

• #5   9. jul 2009 100kr ... det kan da vist kun blive til at par kinasko.

Og du gider ikke høre på prædkner ... så må vi da håbe det ikke blir så slemt NÅR du køre galt ... for det blir så skatteyderne der skal hoste op.

• #6   9. jul 2009 han må da ha glemt en "0" men ja bare det ikk er mig der skal samle ham op efter det er gådet galt..!!

• #7   9. jul 2009 Zappovitz
    jeg er fuldkommen ligeglad med om det er kinasko. så længe det jeg kører på kan køre sikkert er jeg næsten ligeglad med om jeg kører nøgen rundt. Nu er det så bare lovpligtigt at jeg skal ha mctøj og alt det andet gøgl. har altid kun kørt i alm. sko, men det er vores kørelærer bare ikke meget for hvis vi møder politiet, så nu skal jeg bare ha nogle billige sko.

• #8   9. jul 2009 De unge mennesker de lærer det sq aldrig.

Uheld kan ske lige meget om du kører med din kørelærer el du kører på din egen når du får kortet.

"så længe det jeg kører på kan køre sikkert er jeg næsten ligeglad med om jeg kører nøgen rundt" Ja hvis bare du kører "sikkert"

• #9   9. jul 2009 auto 85 er billige med mc tøj af mærket held.

eller så skal du en tur ned til hiene gerike i tyskland . de plejer og ha pakke tilbud på komplet sæt mc tøj.

• #10   9. jul 2009 HeJ Christian.

Kan godt forstå det er surt, med alle de penge man er nødt til at bruge på MC-tøj, hvis man vil være med i gamet..

Jeg tog en tur på røven for 1½ år siden på min ZX6RR, iført en T-hansen jakke, et par billlige hansker, og en rigtig fin hjelm. Kørte 20 km/t, rundt i et sving, og vupti så lå jeg der. Har stadig fine ar på begge knæer, men ellers ikke andet. Er dog glad for jeg ikke kom med 200.......

Jeg lærte, ligesom du ønsker at lære selv, at det nok alligevel var en fin ide` med noget seriøst tøj. Tog så skridtet og købte udstyr for 15-20 K. som jeg nu bruger på banen.
    Du kan sagtens finde noget rimeligt ordentligt tøj til billige penge, f.eks køb brugt herinde.

Dit hoved er mere værd end penge, og det er bare ærgeligt at køre rundt med en t-hansen-hat til 149 kr, NÅR du tager din første røvtur.........

Jeg har et par støvler stående i str 42, som er brugte, men i fin stand. Har dem ikke til salg, men send PB hvis det var noget.

• #11   9. jul 2009 LassePot A
    Jeg har mc tøj fra Held som jeg har fået af min ex svoger, og en udemærket hjelm jeg har fået af min storesøster. for 2,5 år siden væltede jeg med 60 km/t nede i en glat tunnel på min daværende scooter, uden handsker, tog fra med røv og begge hænder. bukserne var godt ødelagte (fixede mor) og underbukserne var der så slidt hul i, men hænderne var der egentlig ikke sket noget med, så de handsker jeg har nu er fine nok, og det er heller ikke ligefrem en racer jeg har.
    tror ikke støvlerne er så forfærdelig vigtige. de sørger vel bare for at man ikke forstuver eller i værste fald brækker foden. så der kan man vel udemærket godt nøjes med en fornuftig billig støvle.
    Der var en pige med støvler til 100 kr. da jeg var ude at ha køretime idag, og de virkede nu meget gode.

• #12   9. jul 2009 Helt ok Christian, tror også Held er fint tøj. Ville bare lige dele min erfaring smiley Du må ha held og lykke med at finde hvad mangler, og så bare tage det roligt på din ikke-racer haha......

• #13   9. jul 2009 tak Lasse smiley
    skal bare ha fundet støvler og bukser, så kan min gode veninde låne noget tøj osv når jeg skal ned og hente hende når jeg får kortet smiley

• #14   9. jul 2009 En af gutterne i klubben væltede med 15-20km/t ved en jernbaneoverskæring. han havde bløde touring støvler på og brækkede højre ankel og skinneben kompliceret. Det eneste rigtige er efter min mening nogle stive racer støvler hvis man vil have en højere sikkerheden mod at brække noget.

• #15   9. jul 2009 "Nu er det så bare lovpligtigt at jeg skal ha mctøj og alt det andet gøgl. har altid kun kørt i alm. sko, men det er vores kørelærer bare ikke meget for hvis vi møder politiet, så nu skal jeg bare ha nogle billige sko."

Er det mig der har overset noget? Evt. nogen der kan komme med et link til noget mere specifikt om de regler. Så da så sent som i sidste uge en på en CBR 1000rr i shorts og t-shirt.. Kører selv altid i fuld udstyr for man ved jo aldrig hvornår det sker, og det skal jo nok ske på et tidspunkt..

• #16   9. jul 2009 hmm...har lidt en fornemmelse af at MCgalleri er nogenlunde det samme som SG. Man spørger om 1 ting og får 117 andre ting at vide :S

i velargumenterer at det er smartest at købe dyre støvler, men jeg arbejder som ungarbejder, jeg har gennemsnitlig 10 timer om ugen fordi der ikke er mere at lave derude, jeg har 63.30 kr i timen ergo hvis jeg skal ha støvler til 1200 kr. bare for at tage et dejlig rundt tal, så skal jeg arbejde i cirka 20 timer. derfor når man er en fattig teenager så køber man altid det billigste hvis man gerne vil ha noget at leve af resten af måneden. byture har jeg aldrig, og tøj køber jeg aldrig. men når man ikke ligefrem tjener det samme som sin chef er det pænt svært at få råd til mcudstyr for 15-20 k og så skal motorcyklen også lige indreg. synes, og ha forsikring og alt det gejl. det løber nemt op i nogle hundrede arbejdstimer.

så jeg stiller spørgsmålet igen: hvor kan man få mc støvler til 100 kr, eller deromkring?

• #17   9. jul 2009 Danni R
    Det er på en måde også en lidt åndsvag regel, for det er ligemeget hvad man har på bare det hedder mc tøj. om det koster 100 kr. eller 20000 det er godkendt det hele, for ellers må det ikke sælges i Danmark.
    I sidste uge hvor vi kørte på banen, også kaldet "kravlegården" kørte jeg i knickers og t-shirt de 3 timer vi kørte rundt der og lavede div. øvelser. de ville helst at vi havde mc tøj med, men de ville se igennem fingre med det den ene gang.
    Men en mc er heller ikke sværere at manøvre end en stor knallert. den har lidt flere HK, men jeg syntes næsten at den kineser jeg kørte på inde i "kravlegården" var nemmere at håndtere end den Puch Monza 2 gear jeg lånte af en kammerat for 1 uge siden. Og knallerter og scootere kører jo også 80 hvis man piller nok ved dem smiley

• #19   9. jul 2009 Jeg vil tro, det bedste til den billigste mønt får du, hvis du køber brugt... Gennemse dba.dk, qxl.dk, 123mc.dk og hvad de ellers hedder alle sammen... Det link, K1 kom med, ser ganske fornuftigt ud...

Man skal huske, at man også kan købe guld for dyrt... Pris og kvalitet hænger som oftest sammen, men man kan også købe al for dyrt udstyr, som KUN sælges pga. navnet...

• #20   9. jul 2009 K1
    tusind tak smiley Kunne faktisk ikke passe bedre smiley jeg mangler støvler, og min veninde mangler handsker smiley

• #21   9. jul 2009 er her for at hjælpe smiley

• #22   9. jul 2009 Jens Heshe
    Nemlig. Mange gange er det navnet der koster. for 4 år siden troede jeg at mærketøj var holdbart siden det var så dyrt, så jeg købte nogle Esprit bukser til 8-900 kr. de var i stykker på under 1 uge smiley
    Jeg så godt nok et par originale Harley Davidson støvler her i markedet til 500 kr. som jeg vildt godt kunne tænke mig, men de var kun str. 42, og jeg bruger jo mandestørelse (45) smiley

• #23   9. jul 2009 Christian H: 45 er drengestørrelse :D... Jeg har endnu ikke fundet ordentlige MC støvler til mig, som er til at betale... Jeg er oppe i en str. 50... Jeg har netop købt de billigste fodboldstøvler jeg kunne finde, 850 bobs :S (ikke at jeg kører i fodboldstøvler... Dem bruger jeg når jeg render rundt på en græsmark efter en rund dims smiley )...

• #24   9. jul 2009 Jens Heshe
    Da jeg voksede meget var jeg oppe i 46, og der syntes jeg virkelig det var svært at finde pæne sko til fornuftig pris. men de er heldigvis skrumpet lidt ind syntes jeg, så nu kan jeg gå i 45 smiley
    Du skal vel næsten på skibsværftet når du skal ha sko når du har str 50 smiley

• #25   9. jul 2009 Ja det er sku lige før...

Heldigvis har ekko inde på strøget nogle store modeller... Men når man når op i denne størrelse, kan man ikke vælge eller vrage imellem udseendet, men må tage det som er i den størrelse smiley

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 91
    #26   10. jul 2009 tror ikke du finder noget billigere end biltema eller t-hansen. Men hvorhenne er det lige skrevet at man skal have alt mc udstyr på når man kører mc ? Så vidt jeg ved at det kun kalotten som er lovpligtig.

Noget helt andet er så at jeg ikke fatter folk som uha skal have mc og gerne den største racer der findes, men samtidig "tuder" over ikke at have råd til forsikring eller udstyr. Så må man jo ligesom afstemme tingene med hinanden. MC er ikke en billigt hobby at have. Så vil man have mc må man arbejde for det.
    Det er sevlfølgelig op til en selv om man vil kører i t-shirt og korte bukser, jeg siger bare held og lykke NÅR det går galt. (ja jeg skriver når og ikke hvis det går galt, for sandsynligheden for at man må slikke asfalten på et eller andet tidspunkt er næsten 100. Og når det så går galt så kan manjo tænke på om det måske ikke havde været smartere lige at have sparet lidt sammen til tøjet også. og man skal ihvertfald ikke tude.
    sorry lyder måske lidt hårdt men synes det er en latterlig holdning at have til sit helbred

• #27   10. jul 2009 -MC-musen S
    Der er lovpligtigt at køre med fuld mc-beklædning, når man har køretimer til mc-kørekort.

• #28   10. jul 2009 MC-Musen
    når du siger den største racer taler du nok ikke til mig. jeg har givet 3500 kr for min mc og den er bestemt ikke racer. har fået besked på at den helst ikke må komme op på 120. gerne højst 110, og helst derunder.

• #29   10. jul 2009 Jeppe (Amger) A @ Det er da underligt, jeg tog kørekort i hjem, rygbeskutter og en Bronx jakke, det var er ingen der sagde noget til, heller ikke den køresagkyndige. Hvor står det henne?

Christian H @ For et par år siden da jeg skulle ha' tøj til cyklen, tog jeg til Hein Gericke lige over grænsen, fandt et par touring støvler et par størrelser for store, til 50,- bobs, og en jakke til 200,- fordi de havde en udsalg, med nedsættelser op til 90%...

• #30   10. jul 2009 Det skal da osse siges, at jeg siden har investeret i et par Sidi støvler og et st Rukka tøj, det sidder altså bare bedre.. Men en kammerat som lige er begyndt på MC væltede i min gamle jakke med go' fart, og den tog hele skraldet for ham, men kunne ikke bruges igen, så den har gjordt sit job!

• #31   10. jul 2009 Jacob
    se det kan jeg li at høre! smiley
    har ham der Hein Gericke ikke en hjemmeside? er ikke meget for at køre helt til grænsen

• #32   10. jul 2009 www.hein-gericke.de

eller

http://www.heingericke-flensburg.de/
    Få fat i karla. Hun snakker forståeligt dansk (flensborg)

Kommentér på:
billigt mc udstyr, hvor?

Annonce