1.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Rune M
Rune M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Ombygning til chopper? Ombygning til chopper?

Jeg kan forstå at der er hvisse regler, inden for chopper-området i det danske land, derfor spørger jeg nu jer garve drenge til råds;

Står og skal købe en ny motorcykel, tænker end videre Honda i 750 cc klassen (er åben over for bud på en anden passende model til projektet).

Hvilke lovlige ombygninger kan man lave på sådan en maskine, for at udleve chopperdrømmen til fulde?
Igen; er meget åben over for jeres bud, og I må meget gerne tilføje links i jeres svar, ligeledes hvis I kender nogle gode malere til tanken m.m.

På forhånd tak for hjælpen, ser frem til at studere jeres svar, og til at komme igang med projektet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning til chopper?
  • #1   6. jul 2009 Det er samme regler for for alle motorcykler. Uanset om det er racere eller choppere.
    Som tommelfingerregel må du ikke skære eller svejse i stellet.
    Derudover er der 20%-reglen mht. motorstørrelsen. Dvs. maks 20% større motor end original motoren.
    Så er der nogen dele der skal være tüv-godkendte. F.eks. fremrykkersæt, forgaffel, styr, udstødninger osv.
    Så er der også nogle e-mærkninger der skal være på plads. Det gælder alle lygter undtagen nummerpladelys.
    Regler mht. om man må undvære sidespejle, blinklys og andre ting er aldersbestemt. Afstanden mellem håndtag og siddefladen er også aldersbestemt.
    Alt dette kan du læse inde på færdselsstyrelsens hjemmeside. www.fstyr.dk den der hedder "Vejledning af syn af motorkøretøjer"

Har du nogle konkrete spørgsmål er du velkommen til at spørge. Jeg har læst vejledningen et par gange, og kan hurtigt slå op i den hvis jeg er i tvivl.

• #2   6. jul 2009 Den fedeste honda i den klasse er den nye spirit. Den kan fåes fra 100.000 kr

• Rune M
    Rune M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   7. jul 2009 Har vi danske forhandlere af chopper dele, eller skal de købes hjem ude fra?

Kommentér på:
Ombygning til chopper?

Annonce